Ons meisje krijgt nog steeds BV en is volgende week alweer 9 maanden oud! Op 6 maanden zijn we begonnen met stukjes fruit en groenten à la Rapley. Ondertussen eet ons monstertje ook groenten- en fruitpap, brood, soepstengel, avocado, mango, radijs, broccoli, ... maar wel in kleine hoeveelheden. Als ze 's morgens opstaat krijgt ze BV en een boterham met platte kaas en roomboter (ander beleg lijkt ze nog niet te lusten momenteel), rond de middag na haar dutje krijgt ze groentenpap. Daar eet ze ongeveer 80 à 100 gram van op. Rond 16u krijgt ze fruitpap en daar eet ze 100 gram van. Rond 17u nog een babykoekje. Tussendoor blijft ze BV krijgen. Volgens het CB zou ze zeker het dubbele moeten eten maar daar denkt mijn kleintje anders over. Herkent iemand dit? Hoe gaan jullie hiermee om?
mijn dochter eet ook erg weinig vaste voeding, ik ben zoiets als ze er tevreden mee is vind ik het prima ( ze groeit goed enz) je kunt het er moeilijk in proppen. 8:00 1 boterham met 165cc melk laat ze altijd veel van staan 12:00 1 boterham liet ze vandaag alles van staan en 100cc melk 14:30 paar rozijntjes 18:00 warm eten meestal tussen de 50-100 gr 19:30 180/6 die gaat wel helemaal op.
Herken het zelf niet, maar is prima toch? Het heet niet voor niks 'bij'voeding in het 1e jaar. Melk is het belangrijkste. De rest komt wel.. Ze leert echt wel lekker eten als je het haar genoeg aanbiedt. En het CB laat je maar lekker kletsen hoor, die snappen er sowieso vaak weinig van zeker icm bv.. Doe wat je gevoel je ingeeft! Het is jouw kind, jij voedt haar op zoals je wilt, ook qua eten..
Ons kindje at toen hij alleen nog groente en fruit kreeg beide keren een heel potje op en wilde zelfs nog meer. Nu hij ook smorgens pap en smiddags een boterham krijgt eet hij heel slecht savonds. Hij eet nog hooguit de helft van zijn groente terwijl hij voorheen geen genoeg hiervan kon krijgen. Het is niet dat hij geen honger heeft want als ik dan zijn flesje maak omdat hij zo slecht groente heeft gegeten gaat zijn flesje in een teug leeg. Pff moeilijk hoor...
Zolang ze goed groeit... Mijn dochter at tot 9 a 10 maand ook vrij slecht vaste voeding, ze wilde er vaak niks van weten, ging kokhalzen, sloeg ernaar... Ook als ze iets lekker vond at ze maar een beetje. Alleen pap vond ze super. En na een tijdje (9 maand? ongeveer) ging het echt opééns veel beter. En nu eet ze lekker, nog steeds geen megaporties, maar goed, dat zal wel gewoon niet bij haar passen! Ze geniet nu in ieder geval erg vaan haar maaltijden en ze groeit goed. Als dat bij jou ook zo is zit het vast wel goed .
Komt vanzelf! Wordt echt steeds een klein beetje meer wat ze zal gaan eten. Ik zag het ook aan mijn zoontje. Ik was ook een tijd lang blij als hij 100 gram fruit en 100 gram groente at per dag. Daarnaast kreeg hij een halve boterham en soms een rijstwafel of soepstengel. Nou je moet hem de laatste maand zien! Fruit is verdubbeld. Brood eet hij nog steeds een halve boterham, maar nu heeft hij er ook kaas op, terwijl voorheen wilde hij echt geen beleg. En avondeten eet hij nu makkelijk 200 gram en daarna nog een bakje yoghurt. Van het CB moeten ze altijd een heleboel, maar het komt vanzelf. Jouw kleintje bepaald haar eigen snelheid.