Hoogte baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SarahH, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    we hebben in een ander onderwerp een kleine discussie over de hoogte van de (vooral mijn) baarmoeder. ik dacht ik kijk even wat de verloskundigen er over zeggen :)

ik ben nu 13 weken en 4 dagen zwanger (1e zwangerschap) en volgens mij (en een goede vriendin die verpleegkundige is en ervaringsdeskundige ;)) zit mijn baarmoeder nu max 1 cm onder mijn navel. Ik had bij twee controles ook al van te voren gevoeld of ik mijn baarmoeder goed kon voelen en kwam even hoog uit als de vk. dus ik heb het idee dat ik het wel goed kan voelen. nu zegt iemand dat het niet kan dat hij zo hoog al zit. en dat als het wel zo is het niet goed is. wat zeggen jullie er van? afgelopen vrijdag keek mijn vk niet heel erg op van de hoogte van mijn baarmoeder geloof ik.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vertrouw gewoon op wat je verloskundige zegt en voelt, zij is de expert. Het kan best dat ie iets hoger zit, maar nu al bij je navel lijkt me vrij hoog voor 13 weken.

Mirjam

Deel Deze Pagina