Mijn meisje pakt soms met haar handjes de klamboe vast als ze in haar bedje ligt (met haar handjes gaat ze tussen de spijlen). Nu heb ik de klamboe met haarklemmen aan de onderkant 'vastgezet' zodat ze niet de hele klamboe in haar bedje trekt. Maar ja, dit is geen ideale oplossing. Sinds twee dagen kan ze bovendien zelf gaan zitten dus ja, nu kan ze helemaal goed bij de klamboe. Heeft iemand een trucje? Het is meteen zo kaal zonder die mooie klamboe!
Ik zou toch maar zorgen dat ze er niet bij kan. Die klemmetjes zijn vast niet zo heel erg sterk, en als ze de hele klamboe in bed trekt, kan ze er wel in verstrikt raken. Lijkt mij niet zo veilig.
wij hadden onze hemel met dekenklemmen ( te koop bij babywalz) vast gezet en zo kon Teun hem niet in bed trekken... ook de standaard van de hemel hadden wij onder het bed geschoven zodat deze niet kon omvallen...nu is hij sinds 3 mnd weg.... wie weet heb je wat aan deze tips
Wij hadden hem weggehaald voor de veiligheid tot we deze zomer enorm veel last van muggen kregen. Toen weer opgehangen en de onderkant onder de 4 poten van het ledikant geschoven. Goed strak aangetrokken bleef dit zitten als een huis.
Bij ons ging dat ook zo. E troke hem helemaal het bed in, en ik hem steeds weer goed hangen .. Op een gegeven moment kwam ik kijken en lag ze er helemaal ingewikkeld. Toen heb ik hem weggehaald, veel te gevaarlijk! Het went wel hoor een kaal bedje. Veiligheid gaat boven alles!
Wij hebben de klamboe's zoals al eerder beschreven onder de poten van de ledikantjes vast zitten. En voor wat extra veiligheid dus niet aan de voorzijde los hangend, maar daar vanaf de pootjes weer naar de achterste 2 pootjes en daar dus weer onder vast. De klamboe kan dus niet dicht, maar dat geeft niet, ze kunnen ze niet naar binnen trekken omdat het helemaal gespannen staat, en toch het leuke van een klamboe boven de bedjes ! Succes in ieder geval!
Ik wilde m liever ook zo lang mogelijk laten hangen, hij stond immers zo mooi en lief! Tenslotte trok ze maar een klein puntje er doorheen en konden we onder de bedpootjes strak trekken. Maar toen we op een ochtend haar kamer binnen kwamen en ontdekte dat ze de gehele klamboe door de spijlen en over haar gezicht had getrokken kreeg ik zowat een hartverzakking. Madam lag heerlijk te slapen onder die berg klamboe maar ik word naar bij het idee wat er had kunnen gebeuren als ze flink was gaan woelen in haar slaap. Ik heb er toen geen sec meer over na hoeven denken en m direct verwijderd!
Wij hebben hem cadeau gehad maar nooit gebruikt. Had gehoor over het verstikkingsgevaar en dan kan het nog zo leuk staan met mijn schatjes neem ik geen enkel risico. Gr Juul