Hallo, Even een vraagje wat jullie zouden doen. Mijn dochter van 1,5 heeft nu al drie dagen hoge koorts, begon maandag avond. Dinsdag de hele dag boven 39, zelfs 39.9, gister ook. En vanochtend weer 39.2 Dinsdag ben ik bij de HA geweest omdat ze een ontstoken oogje heeft, heeft ze zalf voor gekregen, dit gaat nog niet echt beter. Ze is ook extreem hangerig natuurlijk door de koorts, veel kreunen ook. Ze eet nauwelijk (is niet erg) drinkt wel heel goed gelukkig. Wat zouden jullie doen, nog even aankijken of HA bellen? Thanx alvast!
Aangezien ze al 3 dagen hoge koorts heeft zou ik even bellen om te vragen of je langs moet komen. Dan kunnen zij beslissen of ze haar even willen zien of dat je het nog even aan kunt kijken. Meestal hebben kindjes met ontstoken oogjes ook een virus onder de leden en daardoor kan ze nu koorts hebben. Wat de ontstoken oogjes betreft, hier merkte ik pas verschil na een dag of 3 met antibioticadruppen, dus dat kan nog komen.
He meiden, Bedankt voor de snelle reacties zeg! Heb vanochtend gebeld en de assistent wilde even overleggen met de HA en moet eind van de ochtend even terug bellen om te horen of ik even langs moet komen of niet. Ben benieuwd. Koorts net iets gezakt, 38.9... Maar nog wel vrij hoog vind ik.
Waarom had jij dan al gebeld? Hoge koorts is heel normaal bij kleine kinderen, dus zeker niet nodig om dan al te bellen. De hoogte van de koorts is ook niet belangrijk, zolang je kindje allert is en goed drinkt maakt op zich de hoogte van de koorts niet uit. Pas na 3 dagen koorts hoef je de huisarts te bellen of wanneer je het niet vertrouwd.
Ik vond de volgende link zojuist en daar staat heel goed en duidelijk omschreven waar je op moet letten en wat je moet doen bij koorts. Koorts bij kinderen | Mens en Gezondheid: Ziekten
Hoi, Thanx voor de link. Heb de huisarts net aan de tel gehad en ze geeft een antibiotica kuurtje omdat de koorts te lang te hoog blijft en het dus niet echt opschiet. Hoop dat dit een beetje werkt want ze zit zichzelf zo in de weg. Zo even kijken of ze wat yoghurt wil eten want ze eet niks en drinkt ook minder vandaag.
Goed dat je een kuurtje hebt gekregen! Hoop dat die snel aanslaat! Ik zou nu ook gewoon paracetamol ernaast geven als je meisje zo duidelijk niet lekker in haar vel zit!
Probeer te zorgen dat ze zoveel mogelijk vocht binnenkrijgt. Extra flesjes melk (ook al kreeg ze die niet meer), zo vaak mogelijk drinken aanbieden. Ijsjes en fruit zijn ook goed, zeker met dit weer. Ze moet minstens de helft drinken van wat ze normaal drinkt. Let goed op tekenen van uitdroging: plasluiers, maar ook droge lippen. Onze dreumes had 3 weken terug ook 3 dagen hoge koorts. Toen ook antibiotica gekregen, maar het duurde toen nog 2 dagen voordat ze weer wat meer ging drinken. Zelfs een paar kurkdroge luiers gehad... Als het van het weekend erger wordt of je bent bang voor uitdroging: meteen de HAP bellen hoor!