Forlax

Discussion in 'Baby en dreumes' started by panda86, Mar 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Onze dochter van inmiddels 11 maanden heeft last van verstoppingen. Heeft hiervoor lactulose gekregen leek eerst goed te werken maar sinds een tijdje niet voldoende. Nu hebben we van de ka forlax gekregen. Zijn hier vorige week dinsdag mee begonnen. De ontlasting is wel zachter maar stinkt meer. ze heeft nog zoveel last van krampjes en scheetjes dat ze nu nog meer pijn lijkt te hebben. Vooral s avonds en s nachts. De ka zegt dat ze gevoelige darmen heeft en dat het wat meer tijd nodig heeft.

Wie heeft ervaring met forlax, hoelang duurde het voor je merkte dat het werkte? Wij hebben toch grote vraagtekens naar de oorzaak.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Hier werkte alleen pepti tegen de gevoelige darmen. Maar toen was mijn zoontje wel jonger dan je dochter. Hij kreeg toen nog voornamelijk melk

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter had ook hetzelfde probleem. Ze heeft heel lang forlax gekregen, één zakje per dag en dat werkte prima. Het duurt inderdaad wel een paar dagen. Het is niet echt een laxeermiddel, maar vezels die je toevoegt waardoor de stoelgang zachter wordt. Bij een "accute" verstopping gaven wij dan een microlax. Dan was ze van de harde stoelgang vanaf en ging het weer prima. Als we probeerden te stoppen met de forlax, had ze weer last van verstopping, dus ze heeft het zeker bijna een jaar gekregen geloof ik. Dan even een aantal weken geen zuivel meer gegeven (rond 1.5 jaar) en dan was ze van de forlax af. Stillaan terug zuivel geïntroduceerd en sindsdien gaat het goed zonder forlax. Nooit echt geweten wat de oorzaak was... Hier geen last gehad van krampen.

4. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

Jan 27, 2017
    740
    209
    43
    onze zoon kreeg forlax ivm blijvende verstopping.
    na een dag of twee hielp het en we hoefden niet alle zakjes op te maken.
    ik ben erg tevreden over forlax

Share This Page