Ik heb van Finn nog katoenen ledikantdekens. Nou kan eentje qua kleur wel bij de babykamer voor onze dochter, maar de andere niet. Zou je dit kunnen verven?
Volgens mij moet dat gewoon kunnen ja . Daar zou je van die verf voor in de wasmachine voor kunnen kopen .
Als het 100% katoen is kan het. Als het synthetisch is ( bijvoorbeeld de rand om het deken) dan pakt daar de kleur niet op.
Oh dat is goed dat je dat zegt. Er zit inderdaad zo'n rand aan. Maar aan de andere kant...als er een laken omheen zit en het bedje opgemaakt is, is dat toch niet echt zichtbaar. Ik ga er nog eens over nadenken! Bedankt allemaal!
Ik heb het gedaan met een katoenen deken en wat lakentjes. Heb verf van dylon gebruikt. Dat gebruik je in de wasmachine, samen met zout. Dat wat je wil verven doe je er nat in en dan draai je het programma af. Daarna nog weer een keer wassen, weet niet zeker of je dat met wasmiddel doet. Je wasmachine draai je daarna met chloor schoon. Ik heb daarna vlak voordat ik het bedje ging opmaken alles weer uit gewassen. Geen probleem en niks mee aan de hand hoor! Anders staat denk ik bij dylon op de site wel welke kleuren er zijn, welke verf je moet hebben en hoe dat precies werkt. Maar nogmaals, geen problemen mee gehad
Dekentje moet idd kunnen hoor, alleen die rand en het stiksel zal wit blijven. Ik heb van de week onze oude hydro's ourroze geverfd (dylon nr 7) en daar is de verf zo licht, dat de witte stiksels niet eens opvallen
Goede tips! Bedankt! Ik geloof dat mn zus ook een keer Dylon gebruik heeft om een draagdoek te verven. Kan haar ook wel eens om tips vragen (bedenk ik me nu...hahaha!)
Zoals Eva zegt: het blijft nog lang afgeven, dus die verf zit er toch wel wat "anders" in dan wanneer de fabriek het kleurtje geeft. (dus als je uk een punt vindt om op te sabbelen...) En hier wordt het dekentje soms toch wel "zo" gebruikt hoor, als meisje bijvoorbeeld 's ochtends vroeg een dutje doet op papa's borst trekken we het wiegdekentje er even af en dat gaat zo over haar heen. Tegen donkere verfstoffen kan je een contactallergie ontwikkelen...
Ik ga er nog even over nadenken. Bij Finn heb ik noooooooit het dekentje zonder laken gebruikt, en hij heeft ook echt nooit een puntje in zn mond gehad. Misschien dat ik daarom daar niet aan gedacht heb.
Ow daar zat ik ook aan te denken. Zou je een foto kunnen plaatsen van het resultaat? Ik heb zoveel witte hydro's. Zou er best een paar in het roze willen.
Dat is ook een goede ja! Die van Finn in een ander kleurtje verven. Heel licht roze lijkt me dan al leuk!