Hoevaak voelde jij je kindje met 22/23 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik maak me soms een beetje ongerust. Zal vast heel onzinnig zijn hoor.
    Maar een paar weken geleden voelde ik het kindje elke dag wel een paar keer per dag. Nu is het alleen echt s'avonds en overdag niet meer echt.
    S'avonds zijn het echte schoppen, dus volgens mij zit het nog wel goed. Maar het maakt me wel onzeker.
    Ik had ergens gelezen dat je rond deze tijd het kindje best een dag niet kan voelen enzo, maar toch...
    Mijn buik groeit sinds een paar weken ook heel erg, dus het lijkt me allemaal wel in orde, maar toch wat zorgen.

Hoe zat dat bij jullie? Moet ik me zorgen gaan maken?

2. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik maak me daar dus ook ongerust over, al ben ik nog niet eens zo ver als jij bent... Ik heb ook dat ik twee dagen achter elkaar de baby best vaak voel, en dan ook rustig een hele dag niks! Of 1 keer een vaag schopje waar ik me ook niet echt zekerder door voel.
    Het zal idd allemaal wel kunnen dat je de baby een dag niet voelt opeens, maar ik vraag me dan altijd af wat die kleine in eén keer uitspookt dat ie zich niet meer beweegt... :) Slaapt ie soms meer omdat dat het groeien bevordert ofzo? Ik vind het in iedergeval apart dat het zo kan verschillen elke dag...
    Maargoed, ik kan dus helaas geen antwoord geven op jou vraag, want ben nog niet zo ver. Succes!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je hoort je baby met 28 weken elke dag te voelen en dat kan varieren tot sochtends (of savonds) tot een echte draaikont die heel de dag door gaat haha (ligt aan je kindje) maar met 22-23 weken voelen sommige nog helemaal niets of om de paar dagen dus is heel normaal dat je niet heel de dag door voelt, zoiezo rond de 27e week schijn je veel vruchtwater aan te maken en dan voel je opeens nog even minder (kan ook wat eerder bv 26 weken) aangezien je zegt dat je buik erg groeit zal je ook meer vruchtwater aanmaken en kan jullie kleintje zwemmen zonder dat jij het merkt.
    Niets om zorgen te maken dus.. ik voel ook niet heel de dag mijn baby hoor (de eerste die voelde ik soms alleen savonds met 30 weken ofzo, deze is nog wat bewegelijker) dont worry be happy :)

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik voel haar alleen 's ochtends vroeg en 's avonds als ik op de bank zit en naar bed ga, maar ook lang niet elke dag hoor, dat ligt er maar net aan hoe ze ligt, met het ruggetje naar mijn buik toe of andersom ;)

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oké bedankt voor de reacties! Dat maakt me weer wat geruster :D

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik voelde me ventje non stop in me buik.
    het ligt er indd aan hoe je kindje ligt en ook waar je placenta zit!
    bij mij zat die tege de achterwand, maar als je hem aan de voorwand hebt dan voel je het ook minder.

als je je echt ongerust maakt kan je altijd de vk bellen.
    daar zijn ze voor en als jij ongerust bent is je kindje nog extra stil.

7. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Volgens mij is je kindje ook wat rustiger als hij aan het groeien is. Ik voel hem de afgelopen dagen ook wat minder, maar heb ook weer meer harde buiken.
    Ik heb heel vaak dat ik hem even wat minder voel en zodra ik hem weer meer ga voelen, voelen de bewegingen ook veel sterker.
    Rond de 22 weken kreeg ik ook heel veel harde buiken. Dit scheen ook van het groeien te zijn.
    Het kan dus makkelijk dat de baby nu hard aan het groeien is, en je hem daardoor wat minder voelt.

8. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ik voelde het kindje al met 17 weken elke dag.
    Maar inderdaad is het nu de ene dag heel druk en voel ik het de hele dag en de andere dag voel ik het alleen 's avonds. Allemaal normaal volgens de verloskundige.
    Ik denk dan maar dat het kindje moet bijkomen van al dat drukke geschop een dag eerder :)
    En idd, pas vanaf 28 weken moet je het elke dag voelen.

9. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    maak je geen zorgen hoor, het kindje word groter en krijgt steeds minder ruimte.. ook licht het inderdaad aan de ligging van de placenta en het kindje heeft natuurlijk ook zijn rust periodes ik voel het ook niet heel de dag hoor ook vooral savonds..

10. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik voel me kindje heel de dag door :) maarja heb ook een drukte makertje, de ene dag voel ik haar meer dan de andere, denk dat ze dan gewoon aan het groeien is :) nu is ze ook lekker aan het koprollen ofzo heel apart gevoel kijk er elke keer weer vanop en denk dan, wat zou ze nu aan het doen zijn :)

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nou, heb weer voor niks me zorgen gemaakt hoor! Want sinds gistermiddag is hij weer net zo druk als een paar weken geleden :)

12. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Hier ook zo'n stuiterbal,maar heb ook idd rustige dagen ertussen en dan voel ik hem alleen s'avonds.Gisteren toevallig zo'n dag gehad,maar nu is ie alweer in beweging.

Deel Deze Pagina