Formaat trampoline

Discussie in 'De lounge' gestart door spruitjes, 26 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wij willen een trampoline aanschaffen voor in onze tuin. Maar die is niet enorm groot en ik wil er meer in hebben dan alleen trampoline. We begrepen dat ingraven voor veel blessures kan zorgen dus het wordt er 1 met een net.
    Ik vind steeds veel183 cm diameter. Maar nu ook wat kleinere: 140.
    Wie heeft er ook een kleine? Is dit toch leuk genoeg ? Ze kunnen max 50kg hebben maar we kunnen ons ook voorstellen dat het doek steeds stugger wordt naarmate het meer gewicht kan hebben. Dan kunnen die kleintjes amper op en neer springen. Maar misschien valt dat ook mee.

Wat zijn jullie ervaringen met kleine trampolines?

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Mijn ervaring is echt totaal anders! Je moet een trampoline juist zo groot mogelijk kopen. Hoe kleiner de trampoline hoe groter de kans op ongelukken (je hebt immers minder springoppervlakte en springt er sneller naast). Ook springen kinderen niet netjes op 1 plek op en neer. Die gaan verschillende sprongen doen, salto's etc. Dat is behoorlijk gevaarlijk op een klein oppervlakte. Verder is 50 kilo wel heel erg weinig hoor. Een trampoline trekt enorm snel kinderen aan. Hier staat hij soms gewoon vol. Als er 2 kinderen springen zit je al aan dat gewicht. Dit is namelijk speelgoed dat ze heel lang blijven gebruiken. In mijn omgeving springen zelfs oudere kinderne en tieners er nog regelmatig op. En het is gewoon geen doen om er als een poltie bij te blijven staan en maar 1 tegelijk te laten springen. Dat zorgt alleen maar voor ruzie. En als je even niet kijkt staan er toch 2 (of 4) op. Die van ons kan tot 150 kilo aan. Dan kan je als ouder ook met je kind meespringen (wel zo leuk).

En als het mogelijk is altijd ingraven! Juist in een kleine tuin staat dat zoveel mooier. Een trampoline is echt een gigantisch (lelijk) ding. Daar kijk je dus volledig tegenaan. Niet zo mooi. Zeker niet in een kleine tuin. Door het ingraven is het juist veiliger omdat ze niet hoeven te klimmen. Mocht je het echt niet vertouwen dan zijn er netten te koop. Maar die hebben wij (ingegraven trampoline) nog niet nodig gehad.

Marihi vindt dit leuk.
  3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oeff lastig he, heb hier gewoon op het schoolplein gevraagd en iedereen vertelde unaniem de 305, dus dat hebben wij ook maar gekozen. Morgen komt ie binnen, zijn voor een inground gegaan. Puur omdat wij die mooier vonden

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha ja maar een grotere gaat hier echt niet passen. De tuin is voor ons meer dan alleen naar trampoline.
    Als we eentje van 1.83 ingraven hebben we aan alle kanten 40 cm over. Dan volgt er steen, konijnenkooi of tegels om op te vallen

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben er vorig jaar 1 aangeschaft. Inderdaad zo groot mogelijk. Die van ons is 370 cm. Ingegraven en mijn dochter springt dagelijks.

Mijn overburen hebben een kleine trampoline ingegraven en hun dochter kan daar weinig mee. Ze springt het liefst bij ons.

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Glijbaan kan ook ergens anders natuurlijk

Bijgevoegde bestanden:

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Inground is juist veiliger dan een gewone met net. Dat inground meer ongelukken veroorzaakt is een misopvatting. Juist met de trampo’s met netten gebeuren de meeste ongelukken.
    Dit omdat een net niet altijd volgens voorschrift dicht wordt gedaan en men er helaas ook tussen kan vallen. Het schijnt een schijnveiligheid te geven.
    Wij hebben om die reden een inground. Ook speelt mee dat ik met een net lelijk vind ;)
    Verder zijn ronde trampo’s veiliger dan een langwerpige. Dit omdat het moeilijker netjes in het midden springen is met een langwerpige.

Wij hebben een ronde 305 cm trampoline. Ik denk dat je spijt krijgt van die 140 cm doorsnee trampoline.
    50 kilo betekend ook dat je niet samen kunt springen... misschien kun je met een touw in je tuin de diameter uit tekenen, misschien ontdek je dan of er toch een grotere past.

8. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Een 1.40 zou ik simpelweg niet eens kopen , dat is gewoon te klein..

Onze 1.80 rond gratis trampoline daar kunnen ze al zo'n 2 jaar weg weinig mee omdat hij re klein is. De 2.44 Rond die in de voortuin staat gaat net met 1 kind.

Hier gaan we voor een rechthoekige om de 2.44 te vervangen .

9. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Wij hebben 2 trampolines, beiden 460 (dacht ik uit mijn hoofd ) doorsnee. 1 in eigen tuin en 1 op het kampeerterrein. Als ik zie dat dochter van 16 hier nog mer alle geweld op springt en salto's maakt als een dolle . Op de camping zitten er ook vaak een heel stel op . Maar ja ik realiseer me dat niet iedereen die ruimte heeft, maar een trampoline van 150 of 180 daar heb je echt niks aan volgens mij Nog gevaarlijk ook . En wb wel of niet ingraven: zeker doen!

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb er vandaag 1 besteld. Rond 240.
    Groter past niet (dakterras) en nee, ze kan nooit de afgrond in vallen. Hoogstens naar het dakterras vd buren. En er komt een net.
    En ipv van verankeren worden het zandzakken (ivm stormen) maar goed, ingesloten door schuttingen en een muur.

Het is een Berg, getest op 240 kg. Maar omdat het een kleine afmeting is staat er max 50 kg op, vanwege de speelgoedwet.

Ze is bijna 5, dus voorlopig is het zo voldoende,
    De oudste bijna 17. Tja, het kan wel. Maar niet gek doen.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Minder dan twee meter breed zou ik geen geld aan geven. Daar heb je als kind niets aan, vrees ik. Dan zijn er leukere andere tuinspullen om je geld aan te geven.

12. Willowl

Willowl Actief lid

16 nov 2016
    313
    140
    43
    Ik heb er zelf ook heel lang over getwijfeld, want in onze tuin past het eigenlijk ook niet. Uiteindelijk gekozen voor een ronde trampoline van 250. Neemt wel veel ruimte in, maar de kinderen zijn er heel erg blij mee. Ik zou inderdaad niet voor veel kleiner gaan, want het springoppervlak is al niet zo groot.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Phoe. Wat een formaten. Wat zijn jullie allemaal gezegend met een grote tuin!
    Onze dochter is nu net 3. Het is ook echt voor nu bedoeld. Lekker buiten spelen nu ik minder mobiel ben. Wat ze ermee kan als ze 16 is of met meerdere kinderen uit de buurt vind ik minder interessant .
    Ze heeft gister geleerd te fietsen met echte trappers maar met m'n bi kan ik dat gewoon niet bijhouden

DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, ik vind de opmerkingen dat minder dan 2 meter te klein is ook echt onzin. Wij hebben wel een grote tuin, maar ik wil echt niet zo'n gigading van 3 meter erin hoor. Wij hebben er 1 van 1.83, gebruiken hem al een jaar, er springen meerdere kinderen tegelijk op, ook van rond 5-6 jaar. Ik heb hem ook niet gekocht voor eventuele tieners of oudere kinderen. Voor de komende paar jaar is het prima.

spruitjes vindt dit leuk.
  15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Als je niet meer ruimte hebt dan één van 140 cm, dan zou ik zeker dat doen. Liever één van 140 cm dan geen :D Tenminste, hij wordt hier heel veel gebruikt. Wij hebben wel een hele grote, en dat is heerlijk, maar als ik minder ruimte had was het er echt wel 1 van 140 cm geworden.
    En ingraven, dat is wel mooier, maar ik zou hem nooit ingraven en dan zonder net gebruiken, want ze hoeven er niet op te klimmen, maar ik ben 1 keer naast de trampoline gesprongen die ingegraven was bij anderen, en dat doet toch pijn, dan knal je vol op je benen zeg maar. Dus ik zou er sowieso een net omheen doen.
    En dan zou zonder ingraven ook best kunnen, want lelijk is het dan toch al :D En als je hem niet ingraaft kun je hem nog eens verschuiven, wat ik zelf ook wel handig vind.

edit, ik lees net dat ingraven wel veiliger is, haha. Maar dan vooral ook omdat er niks onder gelegd kan worden, er kunnen geen kinderen onder wegkruipen. Dat is waar ja, had ik nog niet aan gedacht :D Maar na die sprong naast de trampoline waag ik me niet zo snel meer op ingegraven trampolines zonder net ;)

spruitjes vindt dit leuk.
  16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja precies dat hadden wij ook gehoord. Je kan best lelijk vallen. Ik denk ook dat het een losse wordt. Toch maar wel haha

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik zou die glijbaan verplaatsen of wegdoen. Dan heb je meer ruimte. En een glijbaan gebruiken ze maar heel kort. Een trampoline is een aanschaf voor vele jaren. Ik heb een trampoline en glijbaan. En trampoline gebruiken ze veel vaker en langer (en ook als ze te groot zijn voor de glijbaan).

Ingraven staat in een kleine tuin echt zoveel beter.

Vraag jezelf ook af of je naar een grote trampoline met net wilt kijken.

18. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Wij hadden zo'n kleine van 1.40 maar hebben die al snel weer weg gedaan en er eentje van 1.83 gekocht. Dit is voor ons echt precies goed omdat de tuin ook niet mega groot is en we ook nog leuk willen zitten enzo. Onze dochter is 5 en speelt regelmatig met een vriendinnetje samen op de trampoline, soms zelfs met z'n 3enen dat gaat altijd goed. Wij hebben 'm niet ingegraven maar met net en vind dat echt ideaal. Heel vroeger toen de oudste klein was hadden we wel een ingegraven trampoline maar vond dat toch gevaarlijker dan met net. Waar wij wel op moesten letten was dat hij niet te dicht op het muurtje stond zodat ze niet met net en al tegen die muur aan konden vallen.

19. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij hebben een kleine, een ronde van 1.80, maar die 1.80 is gemeten van stootrand tot stootrand. De oppervlakte om te springen is dus veel kleiner. Hier mag er 1 tegelijk op, anders heb je, denk ik, al gauw gebroken neuzen...
    Ik spring weleens samen met mijn peuter, maar hij mag niet samen met grote broer erop en grote broer ook niet tegelijk met een vriendje. Er wordt erg veel op gesprongen, en zeker omdat ze er niet samen op mogen doen ze elkaar kunsten voor die de ander dan na moet doen. Leuk om te zien en horen...
    In tegen stelling tot wat eerder beweerd werd vinden wij het ding absoluut zijn geld waard geweest.
    Groter was absoluut leuker geweest, maar past echt niet in de achtertuin, tenminste, niet als we er ook gewoon willen kunnen zitten, een badje neerzetten van de zomer, mijn was ophangen, de kleintjes er willen rondcrossen, stoepkrijten etc. De tuin is er niet alleen voor de trampoline.
    Hier wel bovengronds, met net. Daar kun je overigens niet tussen, zoals hierboven ergens gezegd werd, het zit vast aan de binnenrand van de stootrand. Wel zeg ik steeds: rits dicht! als de oudste erop wil. Er is hier nog nooit iets gebeurt op de trampo, wel ernaast...

Wie weet als we ooit verhuizen en dan een grotere tuin hebben komt er misschien wel een grotere trampo, maar nu niet.

20. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wij hebben een rechthoekige van 213 bij 153. Kunnen meerdere kinderen op. Ideaal formaat vind ik. Als kind er alleen op is kunnen gewoon salto’s enz gemaakt worden.
    Rechthoekig neemt minder ruimte in beslag als een ronde. En hoe kleiner zo’n lelijk ding is hoe beter;)

Deel Deze Pagina