Formatie nieuwe regering

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tuc, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Edith Schippers kan helemaal niet op de plek gezet worden. Nu in elk geval niet. Ze stond niet op de kieslijst. De nr 36 met de meeste stemmen komt dan in de kamer. En ze hebben het te doen met wie daar nu zitten.
    Die mensen hebben geen van alle het vermogen om MP te worden. VVD heeft echt een crapy team staan. Alles draaide om Mark Rutten en zijn positie.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat zal dan een heel omslachtig proces worden. Want hoe wil de vvd met dit team alsnog die positie houden binnen het formeren waarbij ze een MP gaan leveren?

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dat wordt het nu ook als Rutte zou blijven zitten. Ik denk niet dat er voor de zomer een nieuw kabinet zit.

4. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nogmaals, formeel gezien kan het wel. Ze kunnen een andere premierskandidaat naar voren schuiven.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja dus de VVD is op dit moment behoorlijk lamgeslagen.

Ondanks dat Mark Rutten in zn eentje bijna 2 milj. stemmen heeft gekregen. Ergens vind ik dit gedrag van de kamer net zo goed een dikke fuck you naar het democratische kiesstelsel.

6. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    2 Miljoen stemmen gekregen vóór dit hele gedoe. Al denk ik dat heel veel mensen weer op deze tefalpan zouden stemmen ja :rolleyes:.

NiVa0230 en Syane vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En vermoedelijk ook erna.

Ik ben eigenlijk ook heel benieuwd wat er in de andere gesprekken is gezegd. Want due memo’s zijn niet openbaar gemaakt.

Wanneer Mark Rutten er niet zo zeker van was geweest dat er geen informatie in stond over Omtzicht had hij ongetwijfeld nooit voorgesteld de documenten inzichtelijk te maken voor de anderen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wanneer een fotograaf BN-ers (of andere mensen) fotografeert terwijl ze in hun vrije tijd iets doen wat nìets met hun beroep te maken heeft, vind ik het inderdaad een kakkerlak als hij dat soort foto's uitbrengt. Denk aan een foto van een zangeres die topless ligt te zonnen in haar achtertuin. Of een voetballer die met een date uit eten gaat. Dat soort dingen is privé en daar heeft de rest van Nederland geen fluit mee te maken. Ik weet dat er mensen zijn die er op kicken om alles te weten over het privé -leven van beroemdheden. Lekker smullen van een beroemdheid die een scheve schaats rijdt. Maar het heeft feitelijk geen nieuwswaarde. Misselijk volk als je je geld verdient met het achtervolgen van mensen die daardoor niet hun normale leven kunnen leiden. En misselijk volk als je dat soort tijdschriften koopt.

Maar ik vind deze situatie anders. Deze notities hadden wel nieuwswaarde, want het resultaat van de formatie gaat ons allemaal iets aan. Het was ook niet iets van Ollongren, Jorritsma en Rutte privé. Het was een officieel gesprek over hun werk; voor Mark Rutte als volksvertegenwoordiger (hij zat daar in zijn functie als nieuw gekozen fractievoorzitter) en Ollongren en Jorritsma zaten daar als verkenners in opdracht van de Tweede Kamer. Ofwel: ze waren alle drie aan het werk voor het volk. Dat betekent dat wij er wèl belang bij hadden.
    En het is in die fase echt niet gepast om al over personen te spreken. Dat hoort niet bij de verkenning. Als dat zinnetje er niet op had gestaan, had dat blad weinig stof doen opwaaien.
    Natuurlijk: men had gesmuld van het stukje dat de linkse partijen elkaar niet stevig vast houden. Of dat is besproken dat het binnen het CDA onrustig is en de fractie nog niet staat te springen om mee te doen met een formatie. Daar hadden mensen stévig van gebaald als dat naar buiten komt. Maar er was inhoudelijk geen schande van gesproken. Dat zijn namelijk wel normale dingen om met elkaar te bespreken kort na de verkiezingen.
    Maar dat er op deze manier over een persoon werd gesproken, kan absoluut niet. En dat je er dan vervolgens over gaat liegen. Of nee, sorry: je het niet meer herinnert. Dat is echt fout.

Dus nee, ik heb absoluut geen moeite met de rol van deze fotograaf. Hij had echt een lucky shot. En heeft gedaan wat een journalist hoort te doen: iets met nieuwswaarde naar buiten gebracht. Het is namelijk ook de taak van journalisten om de overheid te controleren en het volk daarover te informeren.

Manana, Gewooniemand, Leolove en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Dat heb je wel een punt ja

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja hoor, dat kan wel. Voor een plek in de Tweede Kamer moet je op de kieslijst gestaan hebben. Maar voor de rol van minister of staatssecretaris, kunnen ook mensen die niet op de kieslijst stonden aangetrokken worden Dat gebeurt bij elk kabinet eigenlijk wel, volgens mij.

femkes en Nellie4 vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik geef aan dat de positieve test GEEN reden tot paniek is en ze ook in die situatie gewoon haar spullen netjes op had moeten bergen.
    Dus iets anders aan haar hoofd kan niet in deze positie. Dan nog moet ze zichzelf bijelkaar rapen en gewoon haar werk netjes afhandelen. Maar deze manier van vertrekken en het excuus erbij vd positieve test is gewoon een paniekreactie geweest. En ipv eerst normaal na te denken is ze dus gewoon hartstikke slordig geweest. En ze dit niet moet afschuiven op een positieve test want daar had ze gewoon rekening mee kunnen houden.

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    en @Huismuisie
    Maar dan had ze net als ieder ander haar test uitslag gewoon thuis af moeten wachten. Als je je laat testen weet je dat de uitslag positief kan zijn. Ze presteert gewoon niet onder druk.

Gewooniemand en Kukido vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dat ben ik zeker met je eens. Maar ik snap wel dat ze op dat moment echt in paniek is geschoten.
    Of ze daar op dat moment had moeten zijn vind ik een ander en ook best terecht discussiepunt.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor, hij wist dat allang toen hij dat voorstelde. "Ik heb er geen herrinnering aan" dat roept tie al zo vaak, dat is van te voren al bedacht.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ze mogen zelfs iemand van straat vragen, dus Schippers kan zeker, alleen ze moeten Tamara van Ark, Sophie Hermans enz de onderhandelingen laten doen.

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Waarom iemand mp van een kleinere partij? VVD is gewoon de grootste, dus ik ga er vanuit dat er daarvan iemand mp is en blijft. Wie het dan ook zij.

17. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hoeft ook niet per se. En is al eens eerder voorgekomen, al is dat niet recent. Maar het kan dus wel. Het komt ook voor dat de grootste partij niet mee regeert.
    https://www.parlement.com/id/vkb6cupimsb6/minister_president_niet_uit_de_grootste

Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik geloof er in dit geval maar weinig van. Dan graaft hij toch gewoon zn eigen graf om het dan uit te laten komen.

Zou het niet gewoon kunnen dat de beste man een beetje moe is na een jaar corona? En misschien zo nu en dan eens wat vergeet? En ja hij heeft het vaker gezegd de afgelopen 12 jaar.

Iedereen vergeet wel eens wat. Maar als MP mag dat natuurlijk niet gebeuren. Dan ben je ineens niet meer geschikt voor de baan.

Ik vind het echt treurig dat iemand geen fouten meer mag maken en soms iets mag vergeten. Er zijn maar weinig mensen die een dergelijke baan goed vol kunnen houden. Ga er maar naast staan.

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ja maar hij maakt keer op keer fouten. En hij "vergeet" niet eens iets, hij "vergeet" vaak iets, vooral als hij dondersgoed weet dat hij fout zit. Natuurlijk kan die beste man aardig moe zijn mede door de coronacrisis.Maar alsnog vind ik dat geen excuus meer.
    Hij had al na de toeslagenaffaire de verantwoordelijkheid moeten nemen en zijn functie neer moeten leggen. Hij beschikt niet over empathie als je naar zo'n debat, ook nog eens vrolijk gaat lopen doen, en gewoon zo arrogant uit de hoek komt.

Mama8891, NiVa0230, zonnetje2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat kan niet. Als premier heb je verantwoordelijkheden en daar wordt je vorstelijk voor betaald. En hetgene waar het nu om gaat kan hij onmogelijk vergeten zijn. Bovendien vergat hij voor Corona al net zoveel. En loog hij daar ook keer op keer over. Plus de opmerking of er een debat over komt: " nee dat kan niet, hier gaat niemand verantwoording over afleggen" die arrogantie is gewoon verschrikkelijk.

NiVa0230, Kleintjuh85 en Amarens vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina