Jep. O.a. mijn vriend.. Maar er zullen nu ook zat mensen die op de VVD/Rutte hebben gestemd zich eens goed achter de oren krabben. Mijn vriend zegt et al spijt van de hebben, is weliswaar maar 1 stem, maar toch.
Veel mensen zijn al blij dat ze überhaupt weten welke partij ze stemmen, laat staan dat ze nog gaan kijken wie daar op de lijst staat. In mijn omgeving ken ik niemand die niet op de lijsttrekker stemt. Zelf doe ik dat meestal ook, deze keer heb ik overigens niet op de lijsttrekker gestemd. Wilders haalde trouwens ruim 1 mln stemmen, moet hij nu een minister worden omdat het volk hem vertrouwt?
Nee, maar hij zou van mij ook niet weg hoeven waneer hij in een overleg iets heel stoms zou zeggen en dat dit onbedoeld op straat beland. En ergens vind ik het ook niet terecht dat hij altijd maar weer buiten de regering wordt gehouden. Al stuurt hij daar zelf wel altijd op aan.
Dan moeten ze de moeite nemen om je erin te verdiepen. De vergeetachtigheid waar Rutte vaker last van heeft, is volgens mij uitgebreid in het nieuws geweest. En of Wilders minister zou moeten worden. Als je mij vraagt, nee, ik moet er niet aan denken. Maar het is wel hoe het spel gespeeld wordt. Als pvv de grootste partij was geworden, had hij zelfs het initiatief mogen nemen bij de formatie. En als hij een meerdeheids kabinet had kunnen vormen was hij misschien wel premier geworden. Zo werkt het. En ik ben er ook niet altijd blij mee. Er wordt wel gezegd, elk volk krijgt de leider die het verdient. En bij een democratisch stelsel zoals hier is dat min of meer ook zo.
Ik vind het ook dubbel dat hij altijd uitgesloten wordt door andere partijen. Persoonlijk vind ik het wel prima, ik zou echt niet willen dat deze partij mee regeert. Maar het is natuurlijk niet echt democratisch.
Nee daarom. Ik verbaas me er soms ook wel over hoor. Maar punt is wel dat hij erg veel mensen aanspreekt met zijn partijprogramma.
En dus als premierskandidaat begrijp ik uit het artikel. Ik snap dus echt niet hoe ze dat als reeële optie zien? Voor Hoekstra en Kaag is het volgens mij meteen einde fractieleider als ze hier nu instappen. De rest van de VVD is net zo arrogant als Rutte zelf: "tja wij zijn de VVD, wij kunnen dit maken" Bah, vreselijke club
Het is de vraag wie de meeste of minste keus heeft. Niemand wil nieuwe verkiezingen. Dus ze zullen moeten inbinden. Hoe langer ik over heet het debat nadenk hoe idioter ik alles vind. De mensen die in het gesprek zaten hebben alle drie ontkent dat er noemenswaardige dingen zijn gezegd. Maar die waarheid was niet goed genoeg. Mark Rutten moest hoe dan ook bloedden. Stel heilige boontjes.
Dus dan hebben de twee “notulisten” niet goed geluisterd en niet goed opgeschreven. Onafhankelijk van elkaar? Of hoe zie je dat dan? Ik geloof juist helemaal niet dat ze het zich niet meer herinneren en dat er niks noemenswaardigs over gezegd is. De notulisten vind ik vanuit hun rol veel geloofwaardiger dan de oud-verkenners en Rutte.
Natuurlijk is die waarheid niet goed genoeg, het is helemaal niet de waarheid. Kaag heeft gelijk dat ze Rutte niet gelooft, waar zij dan schijnheilig in is, is dat haar partijgenote dezelfde leugens vertelt, maar daae manouvreert ze handig om heen.
Dit is echt wel zo. Voor ons een vorstelijk salaris, maar als je het afzet tegen het bedrijfsleven en zelfs sommige ZBO’s is het laag ja voor wat je er voor moet werken. Vorige week keek ik naar de ‘achterkant van het gelijk’ met ceo’s. Vraag was: zou u als minister in een zakenkabinet gaan zitten? Allemaal zeiden ze nee, want ‘hoe laag was die Balkenendenorm ook alweer?’ Nou, voor veel mensen is die hoog hoor, maar niet voor die ceo’s.