Formatie nieuwe regering

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tuc, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Het verbaast me vooral dat hij 2 miljoen stemmen heeft gekregen ondanks de toeslagenaffaire.....

SAARC, Syane, 2littlemonkeys en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is dus onzin, als een ‘overig contact’ van je positief test, krijg je het advies om op dag 5 na dat contact te testen maar hoef je níet in quarantaine zolang je zelf klachtenvrij bent - ook niet tussen afname test en uitslag. Ze heeft gewoon gehandeld conform de maatregelen die voor iedereen gelden.

Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Dat ook inderdaad

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben er ook heel benieuwd naar. Hij heeft eerder gezegd dat hij in de kamer gaat zitten als hij niet als premier door kan.
    Maar ik vind de VVD idioot bezig als zij denken dat ze zomaar door kunnen: " de andere partijen bepalen niet wie er naar de onderhandelingstafel komt"
    Uhh jawel, als niemand met Rutte wil onderhandelen dan dus wel.

SAARC, Syane en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    En dit hele gezeik is losgebarsten omdat Rutte exact dat had gedaan, zich bemoeien met de interne zaken van een andere partij.
    Rutte is zelf het overzicht kwijt geraakt, rutte=de fractievoorzitter=de VVD=de minister president. Ook wat hij zegt: ik blijf de minister president > je bent demissionair, oelewapper! En je hebt nu duidelijk gemaakt dat het tijd wordt om van baan te veranderen.

tuc, zonnetje2015 en Syane vinden dit leuk.
  6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Overigens vind ik het salaris van de ministers/minister president zeker niet buitensporig. En iets meer zou wat mij betreft ook nog wel mogen voor deze baan. Maar meer dan een paar ton hoef je wat mij betreft, of je nou CEO van Ahold bent of profvoetballer of whatever, in geen enkele baan te verdienen.

Zonnestralen en Syane vinden dit leuk.
  7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik ben ook benieuwd hoe het gaat aflopen. De VVD wil nog steeds Rutte IV en dan ben je volgens mij behoorlijk het realiteitsgevoel kwijt. Ik hoop dat het wordt afgestraft, zo niet dan vertrouw ik de politiek nooit meer.

NiVa0230, Helicryse, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben in deze tijd zo blij dat ik op twitter zit:roflmao:
    Maar wat een triest gedoe daar, allemaal vooroorlogse VVD'ers die tekeer gaan tegen de andere partijen, een beschamende vertoning. En dan durven ze zelf nog te zeggen dat deze situatie om Rutte machtspolitiek is, echt dat je dat als VVD'er je mond uit krijgt:eek:

Champetter, Mama8891 en Syane vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Men gaat voorbij aan de uitslag van de verkiezingen en dan is alle behalve fatsoenlijk.

Er zijn drie mensen geweest die bij dat gesprek hebben gezeten en zeggen dat ze zich niet herinnerde dat ze over Pieter Omtzicht hebben gesproken op die manier waarop het nu door veel mensen geïnterpreteerd wordt.
    Maar dat is niet goed genoeg, omdat twee notulisten het als vervolgpunt hebben opgeschreven.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het even ter spraken is geweest. Gezien de relatie tussen Wopke Hoekstra en Pieter Omtzicht plus daarbij dat VVD graag met CDA wil regeren.

Het komt Sigrid Kaag nu wel heel goed uit. Ze wil maar wat graag Minister President worden.

Van de PVV en FVD had ik niet anders verwacht. Maar men heeft helemaal niet de onderste steen boven willen krijgen. Er moest en zou een kop rollen. En dat is die van Mark Rutten.
    Hoe bozer het me eigenlijk maakt. En eigenlijk boeit het me niet eens wat de partijprogramma’s zijn. Van wie dan ook in deze hele discussie. Er wordt gewoon op een bijzonder ondemocratische manier iemand opzij geschoven. Misplaatste verontwaardiging ten top ook van een aantal andere partijen.

Juud78 vindt dit leuk.
  10. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik zit niet op twitter dus ik weet niet wat er gezegd wordt, maar de leiders van de andere partijen hebben echt eenn gigantische berg boter op hun hoofd. Ze zijn geen haar beter. Al die jaren hebben ze meegespeeld, maar nu ruiken ze bloed, ze ruiken de macht.
    Vooral de cda, die nu opeens zogenaamd achter 'hun' Pieter gaat staan terwijl ze het gewoon een lastig mannetje vinden. Echt om te kotsen.

Ik blijf erbij, je kunt van alles van Rutte vinden, maar dit alles is niks nieuws. Je weet wat je krijgt met die man. En toch heeft vooraf geen enkele partijleider gezegd niet meer met hem te willen samenwerken. Nee, dat durfden ze niet, want ze wisten dondersgoed dat ze zelf dan niet aan de macht zouden komen.

Mama8891 en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Dan lees je het niet goed. Je moet in quarantaine als je in contact bent geweest met een positief getest persoon en na 5 dagen testen. Dat staat op de site van RIVM en de GGD.

12. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    #332 Kukido, 4 apr 2021
    Laatst bewerkt: 4 apr 2021
    De verkiezingen waren vóórdat dit alles ging spelen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5223480/rutte-verlies-zetels-peiling-vvd-de-hond-omtzigt

Verder heeft Rutte wel vaker last van selectief geheugenverlies. Dat alles bij elkaar maakt hem allesbehalve geloofwaardig.

Helicryse, Gewooniemand en tuc vinden dit leuk.
  13. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Als ze zó achter Pieter zouden staan, dan hadden ze wel voor de motie van wantrouwen gestemd.

Juud78, Mama8891 en tuc vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Over Kaag heb ik al het nodige gezegd, maar als je werkelijk gelooft dat hij het zich niet meer kan herinneren ben je echt heel naïef.

15. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.042
    1.668
    113
    Vrouw
    Sorry, even totaal offtopic. Maar het valt me op dat je Mark RutteN (dus met N erachter) schrijft, terwijl je het steeds aardig bevlogen voor hem opneemt.
    Ik gok daarom dat je een VVD stemmer bent en vind het dan een beetje apart dat je niet eens weet hoe je de naam van de lijsttrekker van je partij schrijft.:oops:

Ik zeg dit niet om gemeen te doen hoor, maar het valt me al een paar dagen op en verbaast me:oops:

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik maak helaas wel vaker spelfouten. Het leed dat Dyslexie heet. Zelfs in mijn eigen achternaam maak ik nog wel eens een spelfout :D
    En ik heb niet eens VVD gestemd. Maar D66 ;)

Vind de gang van zaken nu alleen echt not done. Ik kan me idd behoorlijk druk maken om onrecht in zn algemeenheid.

En als die mensen in de tweede kamer echt zo hun buik vol van hem hadden, hadden ze dat voor de verkiezingen wel wat duidelijker kunnen laten horen.

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.479
    21.882
    113
    @Olympia ik ken ook redelijk wat mensen die RutteN schrijven, waarschijnlijk omdat die achternaam vaker voorkomt van de variant zonder N. Maar met dyslexie maakt dat het natuurlijk extra lastig.

18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113

Da's al meer dan eens gebeurt. O.a. bij de toeslagenaffaire waarbij het kabinet is weggestemd. Een aantal hebben toen hun verantwoordelijkheid genomen door op te stappen. Behalve Rutte, die eindverantwoordelijk was en is.

Kleintjuh85, citroenrasp, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En Hoekstra zit er ook nog steeds.

Verder heb ik mijn bedenkingen met het gemak waarmee bewindslieden soms worden weggestuurd. In die zin vind ik dat Mark Rutte gelijk heeft. Hij heeft fouten gemaakt, er zijn dingen vreselijk mis gegaan maar hij wil ze wel ook oplossen en niet weglopen voor die verantwoordelijkheid.

Het is echt makkelijker om te zeggen ik heb het fout gedaan en ben er eens weg van. Dan kan een ander het oplossen en kan hij lekker gaan rentenieren of ergens in het bedrijfsleven aan de slag. Die heeft er binnen no time een nieuwe baan.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Na 1 zo'n fout is het zeker goed dat je voornemens bent het op te lossen, na de stapel fouten van Mark Rutte is het om te huilen.

Mama8891, SAARC en Gewooniemand vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina