Formatie nieuwe regering

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tuc, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Het kabinet is zelf opgestapt. Eigenlijk heeft alleen Asscher zijn verantwoordelijkheid genomen door op te stappen. En Wiebes, maar zijn positie was sowieso onhoudbaar.

En geen van de lijsttrekkers heeft tijdens de verkiezingscampagne laten weten niet met Rutte samen te willen werken. En waarom? Omdat Rutte met de vvd in alle peilingen bovenaan stond. Door hem uit te sluiten, zou de kans op meeregeren verkeken zijn. Nu zijn de kaarten anders geschud en ze buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe onbetrouwbaar ze Rutte vinden. En om die hypocrisie kan ik me zo boos maken. Nog meer dan om het selectieve geheugen van Rutte ( hoewel ik er ook nog steeds niet van overtuigd ben dat hij echt bewust onwaarheden heeft verteld, dan ben ik maar naïef).

MariTheresa en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.600
    8.724
    113
    Vrouw
    Als je een nauw contact bent wel inderdaad. Overige contacten hoeven niet in quarantaine.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Maar je ziet toch wel verschil tussen een maand geleden voor de campagne en nu? Zoals Marijnissen aangaf: het is nu gewoon echt een keer teveel!

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het is een keer teveel omdat dat de andere partijen goed uitkomt. Dat is politiek ;)

Juud78 vindt dit leuk.
  5. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik had ze geloofwaardiger gevonden als ze al voor de verkiezingen afstand hadden genomen van Rutte of eigenlijk de politiek waar hij voor staat. En ik zelf vind het niet geheel ondenkbaar dat hij echt niet meer zo goed wist wat er besproken was. Jorritsma en Ollongren bevestigen ook zijn verhaal. Ja, misschien ben ik wat naïef. Maar misschien zijn dingen gewoon eenvoudiger dan we denken.
    Hoe dan ook, van al die keren dat Rutte iets is 'vergeten', ben ik dit keer het meest geneigd hem te geloven. Maar de lijsttrekkers van andere partijen vonden het vergeten van bonnetjes in dubieuze deals of burgerdoden in Irak blijkbaar wel acceptabel, maar het vergeten van een enkele zin in een gesprek in een drukke tijd met (waarschijnlijk) heel diverse onderwerpen, daar vallen ze over. Dat vind ik dan weer dubieus.

Aszz en Huismuisie vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Er zijn natuurlijk wel fracties geweest die al aangegeven hebben dat formeren met de VVD onwaarschijnlijk is.
    Marijnissen heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat de SP en de VVD zover uit elkaar liggen dat een formatie niet heel waarschijnlijk is.

7. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Klopt, terwijl Rutte toch ook wel toenadering zocht.

Ik heb het dan ook niet zozeer over de sp, maar vooral over de (voormalige) coalitiepartijen.
    Wilders en Baudet vind ik sowieso onbetrouwbaar dus daar kan ik me inmiddels ook niet meer zo druk om maken ;)

tuc vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Vond ik ook opmerkelijk trouwens. Al voor alles openbaar werd heeft Jesse Klaver gezegd best weer open te staan voor formatiebesprekingen met de VVD. Ploumen heeft aangegeven, enkel met nog een linkse partij. Marijnissen hield de deur ver dicht en juist naar haar zocht hij toenadering en blijkt nadat alles openbaar werd dat hij de SP als eerste noemde.

Juud78 vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nogmaals; onzin. En kennelijk lees jij zelf dus niet goed.

“Overige contacten
    Dit zijn personen waarmee u langer dan 15 minuten op meer dan 1,5 meter in dezelfde ruimte was, bijvoorbeeld op kantoor, in de klas of tijdens een vergadering. Zoals een collega of klasgenoot. Zij hoeven niet in quarantaine maar zij kunnen zich wel laten testen, ook zonder klachten.”

Ze heeft correct de adviezen van de GGD opgevolgd, niks verkeerd gedaan. Mijn man kreeg eerder éxact hetzelfde advies. Hoefde dus ook niet in quarantaine, hoefde tussen test en uitslag ook níet binnen te blijven.

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Maar waarom moeten klassen op de basisschool dan wel in quarantaine?

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Omdat die vaak als hele klas in een ‘bubbel’ zitten en onderling geen afstand houden.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Omdat het binnen een klas vaak moeilijk is om voldoende afstand te houden onderling en ze vaker onderling bewegen.
    En ook een stukje compromis, omdat men de school wel weer wilde openen, maar te weinig wisten over de Britse variant.

13. rocketscience

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    maar in het stukje dat jij quote staat juist ‘in de klas’ en ‘klasgenoten’.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat dit over middelbare school scholieren gaat. Die houden namelijk wel afstand op hun buddy na. Die gaan ook maar met halve klassen naar school (hier in ieder geval).

15. rocketscience

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    ah oke, dat zou verklaren. Ben benieuwd waar het stukje tekst vandaan komt @Fuddey

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
  17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fuddey vindt dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je als school kunt aantonen dat leerlingen daadwerkeljk constant 1,5 meter afstand hebben gehouden, hoeft niet de hele klas in quarantaine. Maar goed, dat is natuurlijk redelijk kansloos, zeker op een basisschool. Mijn klaslokaal is 49 m2 en ik heb 27 leerlingen. Dus het is totaal onmogelijk om iedere leerling 1,5 meter afstand te laten houden van de anderen. En zelfs met koppels kun je er niet voor zorgen dat er 1,5 meter tussen de koppels zit.

Dus meestal moeten er sowieso meerdere kinderen in quarantaine, vanwege die kortere afstand. Dat gaat in overleg met de GGD. En naast de afstand, spelen nog andere dingen een rol: als de leerkracht ook in quarantaine moet, is er vaak geen vervanging. En ook als dat niet zou moeten, is het gewoon erg lastig om een deel van de klas wel op school te hebben en een deel niet. Afstandsonderwijs is al pittig. Maar als je een deel 'live' lesgeeft en ondertussen een deel op afstand moet begeleiden, wordt het helemaal een uitdaging. En je gaat dan toch krijgen dat de boel gaat scheeflopen. Dus nog los van besmettingskansen, is het vanuit onderwijs-oogpunt ook praktischer om ervoor te kiezen de hele klas in quarantaine te laten gaan.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Loufoque en 2littlemonkeys vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina