Formatie nieuwe regering

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tuc, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Wat was er dan? Niet gezien.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou Ton Elias leeft volgens mij in een hele andere wereld dan wij. Dat de formatie heel lang gaat duren, komt volgens hem door de Christenunie en het CDA.
    En Henk Kamp vindt het allemaal heel plausibel wat Rutte gezegd en gedaan heeft.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Ik ven het nu aan het kijken. Ze zijn tegenstrijdig in wat ze zeggen. Rutte en de twee verkenners zeggen dat het er niet over is gegaan. Dat steunen ze. En vervolgens is het heel logisch dat er wel gesproken is over de positie van Omtzigt en om die minister te laten zijn.
    Tsja.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ook dat. Maar ik heb echt een beetje moeite met die VVD fossielen (al valt Elias daar misschien nog niet onder) die nu andere partijen aanvallen omdat ze Rutte zo afvallen. Ja duh, daar hebben ze inmiddels wel reden genoeg voor lijkt me.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Als Omtzigd voor zichzelf zou gaan, zou hij op 27 zetels uitkomen!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zag hem gister op twitter voorbij komen. En als Tamara van Ark fractieleider wordt verliezen ze 15 zetels ofzo:roflmao:

Als ik Omtzigt was bleef ik fijn in de kamer. Lekker controleren en confronteren, precies waar hij enorm goed in is.

citroenrasp, Me26, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb een stukje gezien. Ik vond dat die hoogleraar heel zinnige dingen zei. Dat dit de druppel was voor de andere partijen en dat het niet zo gek is dat ze nu massaal hun vertrouwen hebben opgezegd. (Ik had dat persoonlijk al veel eerder ;)). Er zijn allerlei beloftes gedaan eerder dit jaar, waar ook nog niets van is uitgevoerd, dat helpt ook niet natuurlijk.

Syane en Amarens vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja die Wim Voermans heb ik ook al ergens anders gezien, vond hem ook wel goed en duidelijk. Zijn lichaamstaal zei voldoende toen Kamp en Elias het weer opnamen voor het "vergeten" van Rutte.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben ook heel benieuwd wie de nieuwe verkenner wordt. Ik vond de insteek om een oud kamervoorzitter te doen heel goed. Die mensen hebben al bewezen boven de partijen te kunnen staan. Alleen dan niet van Miltenburg natuurlijk:roflmao:
    Maar Gerdi Verbeet bijvoorbeeld.
    Hoorde Tjeenk Willink ook voorbij komen, maar jeetje, die man is bijna 80. Of Jeltje van Nieuwenhuizen.

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

@tuc Ik heb het niet gezien op gehoord maar je kan toch en geloven dat het is zoals Mark Rutte en de verkenners zeggen. Maar het anderzijds ook niet vreemd hebben gevonden als het wel was besproken en daar geen problemen mee heb en wanneer het dus wel zo was geweest.

@MamavanLieverd Mark Rutte heeft niet in zijn eentje beleid gemaakt. Het is niet zo dat wanneer hij zegt volgende week heeft iedereen 20.000 euro op zn rekening dat dat maar zomaar gebeurt.
    Er wordt de functie van MP nu veel meer macht toegeschreven dan deze heeft en deze wordt daar vervolgens weer snoeihard op afgestraft.
    Elk verzoek en elke optie wordt eerst ‘zorgvuldig’ afgewogen, omkaderd en uitgepolderd. En dan gebeurt er eens iets.

Politiek is in grote mate een spel. Ondanks dat het over serieuze zaken gaat. Men zit elkaar aldoor af te troeven. Het is een groot kippenhok met allemaal haantjes.

Juud78 vindt dit leuk.
  11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tjeenk Willink is nu al mijn favoriet. Op zijn leeftijd is het volkomen geloofwaardig als je zegt dat je delen van een gesprek vergeten bent.

femkes, Juud78, Mama8891 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hij heeft niet in zijn eentje het beleid gemaakt nee, maar hij is wel helemaal zelf al jaren “vergeetachtig” (tussen aanhalingstekens, want ik vond dat jaren geleden al absoluut niet geloofwaardig), voor mij was de grens 3 “dat herinner ik me niet” s geleden al lang en breed bereikt hoor, maar bij een groot gedeelte van de kiezers blijkbaar niet, of die zijn daadwerkelijk zo vergeetachtig, dat weet ik niet. Maar hoe het nu verder moet? Als toch iedereen het vertrouwen opzegt in hem na de zoveelste leugen (en dan is deze misschien de minste van allemaal, ik zou mezelf zelfs kunnen voorstellen dat hem dit daadwerkelijk is ontschoten), dan zou je toch denken dat hijzelf weleens zijn conclusies mag trekken.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  13. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Dat moet het cda toch ook stof tot nadenken geven?

Syane vindt dit leuk.
  14. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    DIe 'druppel' komt wel toevallig bij alle partijen tegelijk op het moment dat het ze net goed uitkomt en ze de mogelijkheid zien om de macht te grijpen.

15. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Waarom? Als je zo veel kritiek hebt op de zittende macht (terechte kritiek imo) waarom dan niet een positie innemen waarin je voor verandering kan zorgen? In het kabinet kan hij dan toch het verschil maken?

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Maar natuurlijk, het is politiek, ze ruiken bloed. En nee het is misschien niet netjes maar dat is Rutte ook niet.

17. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Dat is zo, het is een spel. Een vies spelletje vaak.

Het is wat ik eerder aangaf, juist die gespeelde verontwaardiging, is wat me het meeste tegen de borst stuit.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Verschillende mensen hebben verschillende talenten. Sommige zijn beter in het bedenken van dingen (architecten) anderen weer veel beter in uitvoeren (timmermannen, stucadoors, dakdekkers etc). Betekend niet direct dat een goede architect ook goed in de uitvoering zou zijn.
    Sommige politici zijn hele goede ministers en anderen zijn weer veel beter in controleren en checken.
    Daarin is Omtzigt volgens mij supersterk.

Gewooniemand en Kukido vinden dit leuk.
  19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Kamp en Elias zijn precies het type traditionele politici dat we niet meer terug willen zien in de nieuwere politiek. Weg met die oude garde.

Syane en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina