Formatie nieuwe regering

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tuc, 25 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Exact. Ook niet zo vreemd natuurlijk dat zij #palachterrutte staan;)

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Vind veel van die ouwe hap zo elitair. Wij politici die weten wel wat goed is voor het volk.

tuc vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Een ministerspost zou een prima manier zijn om Omtzigt "onschadelijk" te maken. Even in het hoofd van Rutte: Dan is hij gebonden en medeverantwoordelijk aan het regeerakkoord. Dan kan hij niet deze luis in de pels rol blijven spelen. Zeker als hij een departement krijgt dat wat verder van hem af staat. Liefst iets met een hoog afbreukrisico zoals defensie of landbouw. Of nog beter, iets waar al een schandaaltje broeit onder de oppervlakte, waar je hem pootje op kan lichten als verantwoordelijk minister, ook al kon hij er niets aan doen.

Je kent toch het gezegde: houd je vrienden dicht bij je, maar je vijanden nog dichterbij.

Mama8891, Afua32, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Zo kun je het zien en het is ook niet ondenkbaar dat Rutte er zo naar zou kijken. Maar zoals ik wellicht te positief naar iemand als Rutte kijk, kijk je met deze instelling niet te negatief?
    Waarom defensie of landbouw? Waarom kan hij geen rol spelen in het hervormen van belasting/toeslagensysteem. Hij heeft de mensen gesproken die de dupe zijn geworden, hij kent de pijnpunten.

Ik zei eerder al, misschien zoeken we overal te veel achter. Misschien is het allemaal simpeler dan het lijkt. Dacht Rutte, als Omtzigt een ministerspost heeft (als hij dat wil en zich op zijn plek zou voelen) dan zou dat wellicht de strijd binnen het cda stoppen en maakt dat de cda en een eventuele coalitie stabieler.

Ik zou het hem wel 'gunnen', niet om hem weg te hebben uit de kamer, niet met de instelling 'doe-het-dan-maar-zelf' maar echt vanuit het idee dat hij met zijn kennis en doorzettingsvermogen bepaalde veranderingen in gang zou kunnen zetten.

puzzelstukje en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Jammer dat ze geen andere gasten hebben uitgenodigd om een tegengeluid te laten horen, een tegengeluid tegen de d66/cda/cu enz dus. Of konden ze niemand vinden.....:oops:

Misschien hadden ze mij uit kunnen nodigen :D

femkes vindt dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gewooniemand, Adje, Spectre en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
  8. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Gewooniemand en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee daar kwam ik ook achter :D

Juud78 vindt dit leuk.
  10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Gewooniemand en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    OMG

'We kunnen ervan uitgaan dat Tjeenk Willink naar voren wordt geschoven'
    "Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat Herman Tjeenk Willink naar voren wordt geschoven als informateur", zegt politiek verslaggeven Xander van der Wulp. Tjeenk Willink (PvdA) is minister van Staat. Hij heeft zeer veel ervaring met formaties. Hij was als secretaris al in 1972 betrokken bij de vorming van het kabinet-Den Uyl en hij is vier keer informateur geweest, ook nog in 2017. Die laatste keer hielp hij mee aan de totstandkoming van het derde kabinet-Rutte.

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Bij mij duurde het ook te lang hoor voordat het kwartje viel :roflmao::roflmao:

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nou @tupp je had gelijk!

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hij is wel heel goed. Kritisch en bij de tijd, niet bepaald elite (al lijkt dat misschien wel zo). Ik zie hem liever dan die Thom de Graaf van D’66.
    Wat zn leeftijd betreft, tja... in Amerika kan je nog president worden.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie hem als persoon voor deze job ook liever dan Thom de Graaff. Sowieso geen D66'er nu vind ik.
    Maar hij is wel op leeftijd. Gerdi Verbeet of Jeltje van Nieuwenhove waren ook goede geweest.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Als kamervoorzitter hoop ik dat Arib herkozen wordt.
    Bosma heeft het als vervanger best goed gedaan, maar hij zit voor een partij die officieel geen partij is (geen leden) en met een voorman die continue nep parlement roept, tja dat klopt dan ook niet.

Gewooniemand en littlemunchkin vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vond deze erg leuk!

Screenshot_20210406-123351.png

Gewooniemand en Syane vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Bleghhh, Kaag doet dus precies wat ik dacht. Dient donderdag een motie van afkeuring in en laat nu de deur wagenwijd open voor een kabinet met Rutte.

19. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ja ze staat heel sterk nu, ze kan van alles van Rutte eisen. Echt een politiek spel.

20. tuc

tuc Niet meer actief

En ik ben bang dat ze vrij weinig eist.
    Ik ben overigens van mening dat zij van de VVD van alles kan eisen voorlopig wat ze wil. Als ze enigzins geloofwaardig wil blijven moet ze duidelijk stellen dat ze niet in een kabinet onder Rutte stapt. En met haar " voorrangspositie" nu zo eisen dat de VVD iemand anders aanstelt als fractievoorzitter.

Deel Deze Pagina