2% van toegezegd geld komt bereikt Haiti

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal1984, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

#1 chantal1984, 15 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2010
  2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik hoorde het ook net en kan me de discussie hier van wel/niet doneren nog heel goed herinneren. Ik heb ook niet gedoneerd en wel om deze reden :x
    Echt schandalig is zoiets, het was deze week al op het journaal, een reportage dat mensen daar nog steeds in tentenkampen leven met amper voorzieningen, nog slechter af dan ze het daarvoor al hadden. En wie strijkt al dat geld (en de rente!!) op? Juist.... NIET de mensen die het zouden moeten krijgen!
    Grote schande, heb er geen goed woord voor over :x:x:x

3. Dana

Dana Niet meer actief

hoop dat de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn erg veel moeite hebben met in de spiegel kijken en geen nacht meer rustig slapen!!

4. chantal1984

Die discussie kan ik me ook wel voor me halen, toen werd ik nog voor gek verklaard dat ik niet doneerde, nou kunnen alle mensen zien die hebben gedoneerd dat er geen hol van aankomt in Haiti .. Zo gek was / ben ik dan toch ook niet ...

5. Zooooooo zeg :$ Schandalig inderdaad! Ben ik toch blij dat ik niks heb gegeven!

6. chantal1984

ik snap het ook gewoon niet, waar blijft al dat geld dan ?

Zouden die hoge pieten dat nou opstrijken ? ...

Kijk dat mensen betaald moeten worden bij die instanties dat begrijp ik maar als je dat gedaan hebt blijft er toch niet nog maar 2% over van die 8 miljard .. Ik kan er werkelijk waar niet bij met me kop ..

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Het geld wordt vastgehouden door de hoge pieten, ze strijken de rente op, het geld brengt enorm veel op als je het ergens 'parkeert' ... Diep, en dieptriest is het en ik ben ook eerlijk: ik heb echt om deze reden niet gedoneerd en zal dat ook een volgende keer niet doen. Ik heb 100 euro gedoneerd na de tsunami, daarvan was 2 jaar later ook op tv dat mensen nog steeds in armzalige hutten leven en van het geld nooit iets hebben gezien, dat was voor mij al de reden niet te doneren voor Haïti. Ik stuur nog liever een kledingpakket of wat dan ook maar geld, nee niet meer.
    En helaas, de mensen die dit geld opstrijken liggen er echt niet wakker van, dat weet ik wel zeker.

8. Dana

Dana Niet meer actief

dit zou toch zo streng gecontroleerd moeten worden he? als dan blijkt dat het geld vast gezet wordt voor rente dan gelijk zwaar straffen die mensen! kom nou ik vind dit echt een zwaar midsdrijf, er zitten daar ik weet niet hoeveel mensen die honger hebben, geen dak boven hun hoofd, geen werk, geen uitzicht op verbetering, geen kans dus!!

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Echt schandalig...en ja ook voor ons een reden waarom we niet meedoen aan dit soort acties.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Om deze reden heb ik dus ook niet gedoneerd, aan de deur doe ik het ook nooit...het geld komt toch nooit aan waar het hoort.

11. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    BELACHELIJK!!! Vind het echt heel erg... Hoe kan dat nou gebeuren? Ik had ook al hier en daar gehoord toen met Haiti dat het geld toch alleen maar komt bij degenen die het geld ophalen. Ze roepen ook altijd dat de artiesten vrijwillig optreden. Dat zal ook wel niet kloppen.

Ze verdienen geld door beelden uit het land uit te zenden en dat dan zelf in de zak te stoppen.

SCHANDALIG

Kan er echt woest om worden.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    sja.....ik vind het persoonlijk best naïef om te geloven dat dat geld ook daadwerkelijk daar aan komt.....
    Dit is vaker in het nieuws geweest "vroeger".....

Ik geloof niet dat de artiesten geld vangen hoor...

13. chantal1984

Idd, het is al jaren bekend dat het meer in de zakken van de mensen hier aankomt dan in het land van bestemming ...

Ik doneer nooit wat als er zulke acties zijn, puur omdat iedereen inmideels toch wel weet dat het niet aan komt .. snap niet dat mensen nog wel doneren naar zo'n instantie maar goed ...
    En laat mij dan maar aso, gierig or what ever zijn ( zo werd ik toendertijd genoemd in het haiti topic ;) ) maar ik geef liever mijn geld aan iemand waarvan ik zeker weet dat het goed aan komt ..

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niets aan toe te voegen8)

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik vind het schandalig, maar het is idd wel iets dat al langer bekend is, dat het merendeel niet daar komt waar het hoort..

Daarom doneer ik ook niet aan dit soort dingen, ondanks dat ik 't vreselijk vind allemaal.

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    ik blijf doneren, 2% is nog altijd beter dan niks en bovendien is dit een tussenstand en weiger ik mee te gaan in cynisme.

Ieder z'n ding.

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Te erg gewoon.....:(
    ik heb toen ook willen doneren maar goede vriend zei dat we dat niet moesten doen omdat het grote deel van het geld niet op de juiste plaats aankomt...vond het toen raar maar heb toen niks overgemaakt en nu lees ik dit.....
    ik zou willen dat ik meer geld had, dan zou ik zelf geld op gaan halen en het zelf daarheen gaan brengen, geld besteden aan voorzieningen etrc, kleding meenemen etc etc...

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb (misschien tegen beter weten in) tien euro gedoneerd.. Volgende keer doneer ik wel via een andere manier, want ik wil wel geld (blijven) geven voor zulke dingen.. Maar dan via de plaatselijke vereniging hier.. Die mensen gaan zelf naar het (ramp) gebied en maken foto's en filmpjes e.d. zo kun je zien dat het idd op de juiste plek is beland..

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    zo zou ik ook doneren! Dit is hoe het hoort!

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jemig.. wat schandalig dit.....

Deel Deze Pagina