Dikke mensen niet in erewacht Dodenherdenking

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Friday, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friday

Friday Lid

4 apr 2018
    59
    49
    18
  2. Tienn

Tienn Niet meer actief

Dit moet een verlate 1 april grap zijn, toch?! :oops:

Friday vindt dit leuk.
  3. abdomen

abdomen Niet meer actief

Als het écht waar is, vind ik het meer dan erg!

Friday vindt dit leuk.
  4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Zeer respectloos!!

Friday vindt dit leuk.
  5. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Maar het ziet er toch ook niet uit? Net als brildrager trouwens, ik vind dat mensen met bril ook niet meer mogen. En grijs haar zouden ze ook moeten weren, voor grijze mensen is vast een andere taak te bedenken. Iedereen rond de 1 meter 80 zou het mooist zijn voor het plaatje. Eigenlijk vind ik dat ze een modellenbureau moeten inschakelen voor de erewacht. Alleen jong, knap en slank. Want daar draait het uiteindelijk toch om bij de dodenherdenking...

(Ik vind het quatsch dus)

Friday, Zoe123, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb ergens gelezen dat het gaat om de uniformen, die gaan maar tot maat 60?
    Voor die ene dag per jaar dat die overalls gedragen worden, heeft de vereniging niet onbeperkt overalls in onbeperkte maten.

Friday vindt dit leuk.
  7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Het ergste vond ik nog dat ik las: het is absoluut geen discriminatie, het gaat puur om hoe het eruit ziet. Dat kun je dus overal over zeggen. Donkere mensen ergens niet aannemen om hoe ze eruit zien is dus ook geen discriminatie volgens die redenatie... Ik vind het echt heel erg.

Sugarblossom, Friday en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Vind het ronduit asociaal.

Friday vindt dit leuk.
  9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik hoorde het op de radio.. vind het echt belachelijk!

Sugarblossom en Friday vinden dit leuk.
  10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nee wat ze zeggen is dat het er niet om gaat dat die mensen zwaar zijn maar dat de overalls knellen en de knopen strak staan en dat ze dat geen porum vinden.
    Zoals hierboven gezegd: de kostuums zijn er in beperkte maten en dus is er aangegeven dat als men niet meer in de kostuums past dat er dan een andere functie voor ze gezocht gaat worden.
    Aangezien deze mensen over het algemeen niet meer in de lengte groeien hoeven ze daar dus niet voor gewaarschuwd te worden. Er zal ook niemand zoveel afvallen dat ze niet meer in de standaard maten passen. Maar blijkbaar begint men wel voldoende uit te dijen om niet meer in de standaard maten te kunnen dus ik snap dat men daarvoor gewaarschuwd is.
    Het gaat dus niet specifiek om dat ze geen dikke mensen willen, maar dat ze mensen willen die in de kostuums passen. En daar kan ik me iets bij voorstellen...

Friday, Champetter, puzzelstukje en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Tienn

Tienn Niet meer actief

Friday vindt dit leuk.
  12. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    #12 Littlegirl1989, 6 apr 2018
    Laatst bewerkt: 6 apr 2018
    Het gaat niet om een overall zoals de overall waar we meestal aan denken he, maar om de benaming van de traditionele pakken die ze dragen (zoals op de foto bij het artikel van TS)

Overigens: mijn mening is dat ik me niet zo druk kan makne over een paar strakke knopen, maar dat ik me voor kan stellen als organisatie dat je ergens de grens moet trekken. En dat je dus als eis stelt dat je wel in de huidige uniformen moet passen om deel uit te mogen maken van de erewacht. Uiteindelijk is het dan aan de vereniging om dan te bepalen wat "passen in de huidige uniformen" betekend.

Friday en HooyoShimbir vinden dit leuk.
  13. Tienn

Tienn Niet meer actief

Dat snap ik, maar dan nog. De afgelopen zes jaar was het blijkbaar geen probleem. Of hij moet heel erg zijn aangekomen, maar anders blijf ik het absurd vinden. Nouja eigenlijk vind ik het sowieso absurd. Het gaat me dan ook vooral om wat er in het filmpje wordt gezegd. Namelijk dat je geen respect kunt uitstralen omdat je af zou leiden omdat je ‘dik’ bent. Dat er vervelende opmerkingen en klachten binnen komen. Bizar…

Friday vindt dit leuk.
  14. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @Tienn ik heb zelf het filmpje niet gekeken, alleen wat op internet zitten wroeten.
    Wat jij zegt vind ik ook idioot. Gewicht heeft niks met respect te maken. Maar slecht zittende pakken vind ik wel iets wat imo niet hoort bij zo'n functie. Ik weet niet of dat disrespectvol is maar kan me wel voorstellen dat mensen zich daar aan kunnen storen.
    Als die klachten al een paar jaar binnen komen kan ik me wel voorstellen dat er een moment is dat je als organisatie zegt "oke, we gaan ingrijpen." En dan is het heel vervelend voor deze man maar dan zijn er mensen de dupe van en moet je communiceren dat bepaalde mensen iets anders moeten.
    Het feit dat blijkbaar mensen zich er aan storen (ben dan wel benieuwd over hoeveel mensen we praten) betekend dat je ook met terugwerkende kracht in moet grijpen.

Maar het is lastig oordelen met deze info. Hoeveel mensen storen zich, hoe slecht passen de pakken nu, is hij idd ineens dan zoveel nog aangekomen of sleept dit al een tijd?
    Blijft lastig dit soort situaties. Feit is dat hun rol een bepaald beeld hoort op te roepen en daar nu blijkbaar (voor sommigen) niet aan voldaan wordt.

Friday en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar wat is dan precies absurd?

Dit is onwijs groot gemaakt in de media, maar overal waar gewerkt wordt met kostums worden mensen gekozen die qua postuur in een standaard kostuum passen. Daar horen we verder niks over..

Wat voor oplossing zie jij hiervoor? Jaarlijks op maat maken voor iedereen?

Friday en Littlegirl1989 vinden dit leuk.
  16. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Er spelen twee argumenten he? De passende kostuums en dat het niet mooi zou staan. Dat eerste argument is begrijpelijk, het tweede is ontzettend kwetsend.

DastyQueen en Friday vinden dit leuk.
  17. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Maar wat staat niet mooi? Dikke mensen, of mensen met niet passende kostuums? In het eerste geval zeg ik belachelijk. In het tweede geval zeg ik: ja, dat snap ik.

18. Tienn

Tienn Niet meer actief

Als het écht niet past, dan past het niet. Daar is geen oplossing voor en dat hoeft ook niet, lijkt mij. Het gaat mij er om dat er gezegd wordt dat het afleidt terwijl ze respect moeten uitstralen. Dat er klachten zijn gekomen vanuit tv-kijkers en het publiek, dat mensen zich er aan ergeren. Ze hebben het óók daarom aangepast. Ja, dat vind ik absurd. Geen respect uitstralen omdat je fors bent (waardoor het kostuum wat strak zit) ? Ik snap best dat ze moeten luisteren naar klachten, maar dan moeten het wel serieuze klachten zijn.

Nogmaals, ik snap dat je in het kostuum moet passen. Maar de man in het filmpje past daar echt wel in, en deed dit zes jaar lang. Nu mag het niet meer, omdat er klachten over zijn gekomen.

Friday en Zonnestralen vinden dit leuk.
  19. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Waar ik de meeste moeite mee heb, is dat er mensen geklaagd hebben over de 'te zware' erewachten. Wat bezielt je om daarover te gaan klagen? Dat vind ik pas walgelijk en staat ook zo ver af van hetgeen we herdenken; dat mensen die 'anders' waren er niet mochten zijn.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien klaagden toeschouwers eerder over niet passende kleding? En werd dat dus vertaald naar ‘ze zijn te dik’ ofzo. Maar ja, ik weet niet wat acceptabel is, als ze bv enkel pakken hebben in een modellenmaatje, is dat gewoon raar. Maar hebben ze wel alle gangbare maten en gaat het nu om duur maatwerk, dan begrijp ik het wel.

Friday vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina