Hier ook fans! We missen nooit een race, nu gaan we vanmiddag naar Plopsaland met vrienden en kinderen. Stiekem Ziggo go kijken op toilet denk ik hahah.
Goed hoor tweede plek voor Max. Had nog gehoopt dat Lewis zijn banden kapot zou rijden, maar helaas...
Die banden zagen er niet meer zo fris uit na de race.. Jammer dat t niet net ietsje verder versleten was haha. Ik had vanmiddag op het werk een patiënt met Ziggo op zn telefoon dus ik liep steeds even langs om te gluren op die telefoon, ideaal haha. Gelukkig kon ik thuis de finish kijken.
Wij missen ook nooit een race, al nemen we het af en toe wel op en kijken dan de avonds rustig als de kinderen op bed liggen (en vermijden dan de hele dag angstvallig al het nieuws ). De oudste gaat het nu alleen ook leuk vinden, dus we kijken steeds meer live’. Hier wel groot Max-fan, niet perse omdat hij Nederlands is, maar omdat ik hem vaak echt wat extra’s vind brengen in de race, hij probeert als het even kan altijd wel iets. Vettel vind ik een leuke vent, doet me pijn om te zien hoe hij afglijdt. Verder geniet ik ook erg van Norris en Ricciardo en ik mis Hulkenberg. Jammer dat dit kampioenschap wel al een beetje beslist lijkt. Mijn oudste hoopt erg dat Lewis een paar weken milde corona krijgt .
Haha.. Ik mag jouw oudste wel. Hamilton begin ik echt steeds minder te mogen en stiekem hoop ik dat hij snel stopt in de f1. En dan niet zozeer dat Max dan echt kans maakt om kampioen te worden, maar dat het dan allemaal wat spannender en minder voorspelbaar gaat worden. Maar wie weet wordt het over 2 weken al spannender omdat nu de party modus is afgeschaft. En vinden jullie niet dat Ferrari al een tijdje volkomen door de mand valt?
Ik vraag me af in hoeverre Hamiltons mogelijke pensioen een verschil zal maken, ik denk eerder dat we moeten hopen dat Mercedes ermee stopt of dat de nieuwe reglementen hun voorsprong wat teniet doen. Of dat ze op zijn minst iemand met wat meer pit dan Bottas in die 2e auto zetten, zodat daar onderling nog wat spanning zit. Ferrari vind ik altijd iets heel onsympathieks hebben, ik kan er niets aan doen, maar ik vind het gewoon niet zo’n leuk team. Maar wat er nu met hen aan de hand is is wel schokkend hoor, eind vorig jaar waren ze al wat teruggevallen na de ‘valsspeelbeschuldigingen’, maar zo erg als ik nu is wel ongelofelijk. Ik vraag me af hoeveel spijt Sainz nu heeft....
Haha die zal wel spijt hebben denk ik. Tsja, Ferrari. Inderdaad geen sympathiek team. Er is daar nu een hoop aan de hand volgens mij. Ook m.b.t Vettel en Ferrari. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat het nieuws naar buiten komt dat hij weggaat bij Ferrari. Alleen jammer dat de knapste coureur van de f1 bij dit team rijdt. Alhoewel hij volgens mij qua arrogantie wel bij Ferrari past.
Ik snap nog steeds niet waarom het party modus genoemd wordt, komt ook omdat ik het beeld van een f1 auto, vol met ballonnen, confetti en een grote gettoblaster niet uit mijn hoofd krijg .
Haha! Maar dit dus: Om te begrijpen wat er vanaf de Grand Prix van België gaat veranderen is het goed om te weten wat de 'party mode' is en hoe het in zijn werk gaat. Dat door de kwalificatiemodus meer vermogen kan worden aangesproken, is duidelijk, maar waar komt dat extra vermogen vandaan? De kwalificatiemodus is een door de teams ingestelde motorstand die de coureur zelf kan selecteren op het moment dat dat gewenst is. In een kwalificatie waarin honderdsten van een seconde het verschil kunnen maken, is die stand dan ook zeer welkom. Direct kunnen de coureurs meer toeren maken met meer vermogen tot gevolg. Bovendien wordt alle energie, gegenereerd door de beide MGU-systemen, direct ingezet voor meer vermogen in plaats van dat het wordt opgeslagen, om later pas ingezet te worden. Dit is de gebruikelijk gang van zaken tijdens een race, waarbij de opgeslagen energie kan worden gebruikt om bijvoorbeeld iemand in te halen. De kwalificatiemodus gaat doorgaans ook gepaard met een hoger brandstofverbruik en de inzet van een meer agressieve brandstofmix, die de smeermiddelengiganten van alle teams speciaal daarvoor ontwikkelen. Omdat door al deze ingrepen de motor het zwaarder te verduren krijgt en dus ook sneller slijt, kan de party modus nooit gedurende lange perioden in een race worden ingezet, laat staan gedurende een hele race. En dat is dan nog los van het feit dat men dan veel meer brandstof en olie zou verbranden dan volgens het reglementenboek van de Formule 1 is toegestaan. Het waren de motorfabrikanten zelf die de teams adviseerden over de maximale levensduur van een power mode. Wat de FIA nu dus wil veranderen, en de maatregel die gepland staat voor de Grand Prix van België moet officieel nog worden goedgekeurd, is dat elke auto tijdens zowel de kwalificatie als de race met dezelfde motorstand moet rijden. Volgens de letter van de wet wordt de kwalificatiemodus dus niet verboden, maar door bovengenoemde reden wordt de inzet ervan schier onmogelijk gemaakt.
duidelijke uitleg, zo had mijn man het zondag ook uitgelegd. Maar dan nog vind ik de woordkeuze Party modus heel vreemd. Plus modus, Snelle modus had voor mij veel logischer geklonken. Maar misschien komt dat doordat ik een beelddenker ben
Ik kijk het heel graag, man en ik kijken het al sinds we samen zijn. Ik vind het wel echt heel saai geworden. Je kunt bijna aan de hand van de start opstelling zien wie er gaat winnen. Vroeger, lees 20 jaar geleden, was het echt veel spannender. De pitstops duurden langer en er waren minder FIA regeltjes. Toen waren er nog leuke wisselingen en spannende momenten. Nu is alles kapot gereguleerd, daardoor is het echte spektakel eruit. Dus verzinnen ze steeds meer regeltjes om het wat spannender te maken die het uiteindelijk nog saaier maken!
Toch wel mee eens. Oké het was wel saai toen Schumacher jaaaren lang overheerste (ik vond het niet erg natuurlijk ) maar wat er na nr1 gebeurde was meestal wel interessant... Remember Interlagos 2003? Toen Fisichella uiteindelijk (na afloop) won? Ik gok dat bijna niemand hier die race heeft gezien..