Ik kijk ook vaak, maar zodra Max eruit is vind ik er geen bal meer aan. Dat was dus de afgelopen twee weken zo. Ik vind het jammer dat die Mercedesen zo absurd veel beter dan de rest zijn, dat maakt het minder spannend.
Ook een enthousiaste F1 kijker Zeker fan van Max Verstappen maar ik gun iedereen het podium wel. Behalve Hamilton... maar dat komt omdat ik het een vreselijk irritant ventje vind. Hij misbruikt het podium, naar mijn mening, voor politieke spelletjes en standpunten, en dat moet echt eens klaar zijn. Er is aandacht besteed aan een maatschappelijk kwestie en nu is het ook 'genoeg is genoeg'. Hij komt op mij echt over als een stampvoetende kleuter die zijn zin moet en zal hebben..
Van Hamilton ben ik ervan overtuigd dat hij een goede coureur is. Maar zet hem eens op plaats 4 achter Max, Vettel en Bottas in dezelfde auto en dan ben ik benieuwd wat eruit komt. Zodra hij pole position heeft en behoud na de start kan hij in principe de race fluitend uitrijden, mits er niets aan de auto gebeurd. (En dan nog heeft hij voldoende voorsprong gecreëerd om de race met een lekke band als eerste uit te rijden) Bottas wilt wel maar mag niet. Hamilton moet en zal alle records breken, brengt genoeg geld in het laadje voor Mercedes.
https://www.skysports.com/f1/news/24181/12074491/lewis-hamilton-can-equal-michael-schumacher-f1-wins-record-at-russian-gp Nou kun je een boel over Hamilton zeggen, hij is wel iets meer dan een “goede coureur”.. Ik heb gezien hoe Michael Schumacher zijn 91 overwinningen bij elkaar reed (volgens mij weet tegenwoordig half F1 kijkend Nederland niet eens wie hij is ) en had niet gedacht dat zo snel na zijn laatste overwinning in 2006 zijn record gebroken zou gaan worden. De echte groten dwingen hun plaats in het team af. Zo was Rubens Barrichello altijd de 2e man achter Schumacher. En zelfs Kimi Raikkonen (zelf F1 wereldkampioen in 2007) redde het niet tegenover Sebastian Vettel. Maar als het kraakt, dan is die positie ook niet onaantastbaar. Dat zie je dit seizoen bij Vettel.
Maar kijk je dan puur omdat 1 man z’n rondjes draait? Vind je de sport in zijn geheel dan niet interessant? De ontwikkeling van de techniek, de auto’s. De gevechten, ook in de achterhoede? Ik ben groot Ferrari fan en heb dit seizoen dus wat dat betreft een beetje pech (oké heel heel veel pech). Dit jaar is rampzalig, ik kan me het niet herrineren dat de sfeer zo negatief was ooit (en ik heb al 25+ jaar een rood hart) er lijkt geen vooruitzicht op veel vooruitgang Maar een mooie race op een spannend circuit, liefst met een drupje regen... Yessssss .. Ik kan ook genieten van de de sport an sich.
Ik kijk inderdaad vooral vanwege Max, als die eruit is, is de spanning eraf. De achterhoede vind ik niet echt boeiend. Wat ik wel interessant vind is de spelstrategie. Bandenwissel, samenwerking en tegelijkertijd concurrentie tussen de coureurs van hetzelfde team. En ook de gevechten wel. Maar niet die van de achterhoede, want die racen echt voor spek en bonen. De ontwikkeling in techniek van de auto's kan me helemaal niet warm maken. Ik vind het leuk vermaak, maar ben zeker geen echte fan van de sport. Ik vind het overigens wel veel leuker om naar te kijken dan bijvoorbeeld voetbal of hockey.
Ik vind dit seizoen juist heerlijk om het middenveld dat ineens zo lekker mee doet! Ik zou ook wel iets meer spanning aan de voorkant willen zien, mooie gevechten tussen Mercedes en de rest!
Doorontwikkeling en modernisering van de auto's maakt ook dat deze sneller worden. Natuurlijk heb je een goede coureur nodig, maar records zullen altijd verbroken blijven worden door de tijd. Ik vraag me af hoe Hamilton het in een andere auto zou doen. Maar daar komen we helaas niet achter.
Geinige race weer. Maar wat kan Hamilton zeuren zeg over die straf. Ricciardo ging er veel cooler mee om.
Ricciardo is sowieso een veel leukere gast. Hamilton komt op mij altijd over als een stampvoetend kind dat z’n zin niet krijgt... (Al snap ik wel dat hij van z’n team baalde, want die hadden hem verkeerd voorgelicht)
Vandaag weer een race, seizoen zit er bijna op maar toch nog een paar races. Leuk dat er ook andere circuits zijn dan dat men gewend is en nu de stoeltjes wisse/ weggaan van rijders benieuwd wat er met albon gebeurd, hulkenberg komt terug, maar waar? Of zijn de papas kindjes aan de beurt, heeft je pappie geld dan kun je in de f1 rijden
Ik vind de nieuwe circuits ook erg leuk dit jaar. Zo brengt Corona toch nog iets goeds . Maar ik mis wel de ‘Amerika-circuits’, Austin en Interlagos zorgen altijd voor leuke races en in Mexico doet Max het altijd goed. Hopelijk zitten die er volgend jaar weer bij (net als Singapore en Japan), maar weten ze wat van de nieuwe circuits er ook in te houden. Van Hulkenberg is nog niets zeker toch? Ik gun het hem wel om weer terug te komen, leuke gast.
Er komen er nog 5 + vandaag, dus dat valt mee toch . Ja de stoeltjes wisseling! Spannend wel! Ik hoop dat Hulkenberg ergens een stoeltje krijgt. Grosjean en Magnussen ga ik dan weer niet missen.