Hier alleen de oudste van 12 die mee keek, we waren even stil ervan, gelukkig viel het mee. Wat een ongeluk zeg, lang leve de Halo.
Mijn oudste twee keken ook mee, het heeft wel indruk op ze gemaakt, ze hebben het er steeds over gehad. We hebben vanavond nog even met mijn schoonouders gebeld en mijn zoon (2,5 jaar) vertelde het meteen aan opa: “de raceauto ging botsen en toen was er heeeeel veel brand”
Dat Grosjean hier levend vandaan is gelopen. Ik dacht echt dat hij er niet levend uit zou komen. Hij heeft echt een hoop engeltjes op zijn schouder gehad. Die halo heeft wss zijn leven gered. Moet je nagaan dat er een aantal jaar geleden nog een hoop commotie over de halo was. Ook respect voor de marshalls en de safety car! Pff krijg gewoon nog steeds kippenvel bij het zien van de beelden. En daarna Stroll nog die even over de kop vloog. Volgens mij deed de halo ook daar zijn werk.
Ik zag het gebeuren en onze zoon van 5 zat ook in de huiskamer. Ik dacht meteen, mond houden dan blijven de oogjes op de tablet. Maar de reactie van mn man daar keek de smurf meteen van op (fijn grrr). Ik snap wel dat ze geen smeulend lijk laten zien maar dit was ook niet echt prettig voor hem. (Wel heel fijn dat hij er uit kwam!)
Vond het ook super oneerlijk dat die andere 10 dec tijd straf kreeg, Stroll sneed zelf af en nam de binnenbocht.
Hier dachten we eerst ook de Grosjean het niet overleefd had, de beelden dat het goed was lieten ook even op zich wachten.
kvyat kon niet verder naar rechts Stroll had niet naar binnen moeten gaan. Heb je nog gehoord wat Vettel op de board zei? Dit is niet de eerste keer dat Stroll dit doet.
Ik vind Stroll een vreselijke pannenkoek en een gevaar op de weg. Maar ik vond toch dat hij hier niks aan kon doen. Hij kon Kvyat echt niet zien. Kvyat probeerde wat, en als t niet lukt dan hou je in en probeer je het later opnieuw. Hij had moeten weten dat Stroll m vanuit die hoek nooit zou kunnen zien. Die pakte gewoon zijn eigen racelijn.
Mee eens. Stroll is een gevaar op het circuit. Altijd spannend als andere coureurs hem in willen halen. Je weet immers maar nooit wat er gaat gebeuren. Hij zit toch ook alleen in dit stoeltje door zijn pappie. Maar nu was het wel de schuld van Kyvat. Kyvat zal trouwens ook wel een rot dag en nacht hebben gehad.
Mijn heer, wat een vreselijk gezicht was die crash van Grosjean zeg. Ik dacht echt ‘dat overleeft hij niet’. Wat een ongelofelijke beelden om hem uit die vuurzee te zien verschijnen, met minimale verwondingen. Werkelijk waar nog nooit zoiets live zien gebeuren in de Formule 1. En wat geweldig dat het gewoon goed met hem gaat nu. De koprol van Stroll erachter aan maakte het ‘wat gebeurt hier??’-sfeertje nog wat heftiger!
Ohh Lewis rijdt niet zondag! Benieuwd wie er mag rijden. En kijken of de mensen die zeggen “iedere coureur kan winnen in die auto” gelijk krijgen Haha.
oeh... dat maakt de race ineens wel even interessanter ook weer . Wie er ook in komt, diegene zal toch aan de auto moeten wennen etc. En druk op de schouders van Max misschien...
En heel misschien de week daarop ook niet. Want Abu Dhabi heeft strenge regels als het gaat om positieve testen en quarantaine. Hopelijk worden Max en Albon niet positief getest aangezien zij wel op het podium stonden met Lewis. Stoffel Vandoorne gaat rijden ipv Lewis. Ik ben benieuwd, het circuit heeft heel weinig bochten en veel rechte stukken, gaat nog lastig worden voor Max.
Zou wel heel cool zijn als Russell het mag proberen. Kan hij echt bewijzen dat hij een top coureur is. Hij heeft een Mercedes contract dus technisch gezien mag het wel. Maar zal wel niet.
Hoop het idd voor russel Maar denk dat stoffel gaat rijden.... Max zou bij slecht presterende bottas 2e kunnen worden.... maar max heeft al aangegeven met 5 bochten en vee lange stukken weinig te kunnen. Erg benieuwd zondag... de laatste races zijn iig niet saai