Fors bloedverlies net na eerste ovulatie sinds miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mijntje1990, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hier weekje geleden topic geopend over MA en de onzekerheid hierna vanweg langdurig bloedverlies. Net nu het weer op de rit leek (5,5 week na opgewekte miskraam een ovulatietest die positief was en na 6 weken een echo die dat inderdaad bevestigde) heb ik sinds die echo van vrijdag bloedverlies... Het is helderrood, dan weer bruin, dan weer 12 uur niet dan weer ineens een behoorlijke hoeveelheid. Zit nu 6 dpo en bloed dus al sinds de echo die 2 dpo was. Wat is dit nu toch:( Begin me zo moedeloos te voelen, ben nu al zo lang aan het bloeden van de miskraam:x morgen maar weer gyn bellen.. Iemand die zoiets heeft meegemaakt en weet wat dit kan zijn?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    jeetje meis wat heftig allemaal. Ik heb eigenlijk geen idee wat het zou kunnen zijn maar zit met een soortgelijk probleem. Ook ik had 24 november een posi ovutest en donderdag ineens roze rood en sinds vrijdag al afwisselend roodbruin/bruinverlies met stukjes/sliertjes/stolseltjes. En idd soms denk ik dat het over is en dan ineens zit het papiertje weer vol. Als je op internet gaat zoeken zou het een ovulatiebloeding kunnen zijn, maar voor mijn gevoel duurt het daarvoor te lang, maar een menstruatie is het veel te weinig voor. Ben dus wel benieuwd wat jou gyn hierover gaat zeggen.

3. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat klinkt als een gezamelijk probleem:p ik hoop morgen een belafspraak te kunnen krijgen voor dezelfde dag nog, geeft hopelijk wat duidelijkheid. Kom er met google niet uit, behalve inderdaad ovulatiebloeding of innestelingsbloeding maar zo lang en veel en het tijdspad vind ik niet echt daarbij passen:( Kom jij net van anticonceptie af of heb je dit na eerdere normale cycli? Ik heb dit afgelopen jaren nooit gehad in mijn normale cycli... Dus ik denk dat het bij mij toch met MA te maken heeft

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je luteale fase in de war is, doordat je hormonen nog overhoop liggen. Een te korte luteale fase wordt veroorzaakt door een progesteron-tekort. Te weinig progesteron kan er op duiden dat je nu geen of geen goede eisprong hebt gehad. Daardoor word je baarmoederslijmvlies te snel afgestoten, wat resulteert in bloed-of bruinverlies tussen je eisprong en NOD.

Soms heeft je lichaam tijd nodig om alles weer een beetje op orde te krijgen na een miskraam. Het kan zijn dat je cyclus na verloop van tijd vanzelf weer bijtrekt en je luteale fase ook. Maar omdat je nu nog maar net na je miskraam zit, is de kans groot dat je hormonen nog niet in balans zijn.

Succes & sterkte!

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw

ik ben 13 november gestopt met anticonceptie en dit is de eerste ronde nadat ik mijn onttrekkingsbloeding heb gehad. Dus het kan bij mij natuurlijk nog komen omdat cyclus in de war is door de pil. Maar dit is voor mij wel de allereerste keer dat ik dit meemaak. Wat ik er zo raar aan vind is dat er ook niet elke keer iets aan het papiertje zit. Vanavond had ik zelfs lichtbruin en wat rodig tegelijk haha. innesteling vind pas vanaf 5 dpo plaats dus dat kan het niet zijn. Tenminste niet alleen. Wat ik nog wel kan bedenken is eerst een ovulatiebloeding en daar meteen achteraan de innestelingsbloeding en dat het daarom zo lang duurt. Laat je weten wat de gyn heeft gezegd als je hem/haar hebt gesproken??

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je bent nog niet ongesteld geweest na je mk? Heb je wel een controle echo gehad? Ik heb na m'n eerste mk ook heel lang vreemde afscheiding en bloedverlies gehad. Tot na m'n eerste menstruatie ( na 3 maanden..) waarschijnlijk te maken met t herstel van baarmoederslijmvlies.

7. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nog niet ongesteld geweest. 2 controle echo's gehad. Leek nog klein stukje te kunnen zitten maar cyclus was weer op gang en bloedverlies leek dus gestopt na 5.5 week, maar is dus na de eisprong en laatste echo weer begonnen. Misschien inderdaad hormonen in de war dan.. jammer je hoopt toch op een kansje om weer zwanger te raken nu je weer zoveel weken verder bent! Ik laat het weten wat de gyn zei!

8. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 Mijntje1990, 2 dec 2015
    Laatst bewerkt: 2 dec 2015
    Dubbel geplaatst

9. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    En jeetje zonnetje 2015, 3 maanden wachten! Ook pittig, en veel achter de rug in de nasleep zo te lezen:(

10. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdagochtend moet ik naar de gynaecoloog. Willen toch dat ik eventjes langs kom. Ik laat weten hoe en wat daarna!

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    spannend zeg! Ik hou dit topic in de gaten

12. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga jij nog actie ondernemen door naar huisarts te gaan of iets of kijk je even aan wat er gebeurd? Dat de volgende cycli maar normaal mogen zijn iniedergeval, en 2016 een vruchtbaar jaar wordt:p ik kom er nog even op terug zodra ik meer weet, is altijd ook handig voor volgende mensen die dit een keer googlen of op zoek zijn naar zo'n ervaring!

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik wacht het eerst nog even af. vandaag nog niet echt iets noemenswaardigs gespot dus misschien is het bij mij nu toch gestopt.

14. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer terug van de gyn. Zij dacht toch een wat uit de hand gelopen en verlate ovulatiebloeding. Geel lichaam was nog zichtbaar in eierstok, slijmvlies nog helemaal dik opgebouwd, en dat kleine stukje restweefsel van 1 cm zat er ook nog. Woensdag en donderdag ook geen bloedverlies meer gehad. Nu gewoon op t wachtbankje en hopen dat de rariteiten hiermee voorlopig voorbij zijn;) bij jou is t dus ook opgehouden lees ik stokstaartje, fijn!

15. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    kijk eens aan. Ik heb gister nog een klein beetje gehad bij afvegen, maar toen had ik vlak daarvoor lopen roeren haha Wilde mijn baarmoederstand voelen. Dus kan daardoor gekomen zijn want daarna verder niets meer. Ik blijf dus net als jij nog even op het wachtbankje met wat hoop haha. Heb namelijk sinds een paar daagjes wat dingetjes die ik ook had bij de zwangerschap van mijn dochter. Vandaag 8 of 9 dpo dus we moeten nog even geduld hebben! Jou bericht geeft me dan wel weer een klein beetje hoop hihi

16. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh spannend!! :D ik ga proberen te wachten met testen tot woensdag:p kans is vast heel klein, van de miskraam was meteen 1e ronde raak en 2 keer zo snel zwanger dat durf ik niet te hopen nog!

17. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    knap dat je zo lang kan wachten. Ik ben bang dat ik morgen of overmorgen al een testje er tegenaan ga gooien;) aangezien ik van mezelf vanaf 10 dpo een testje mag wagen en het morgen dan 9 of 10 dpo is ;) Maar ik ga nog ff overleggen met mijn vriend wat hij er van vind. Waarschijnlijk zegt hij wacht nog maar even hahaha

18. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vorige keer kon ik het van enthousiasme niet laten en testte ik op 10 dpo licht positief, dus kans dat ik kan wachten is heel klein haha maar je moet jezelf toch aanpraten dat je gewoon gaat wachten natuurlijk:cool:

19. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik wilde vanmorgen heel misschien een testje doen, maar nu had ik ineens rood bij afvegen. Snap er helemaal niks meer van nu. Zit even in een dipje. ALS ik al zwanger ben dan kan dit toch nooit goed gaan

20. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje, kan het niet een verlate innestelingsbloeding zijn? Meeer dan afwachten zit er niet op:( hoe is t nu?

Deel Deze Pagina