Forse baby bij 35 weken, en nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Juudje1981, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1981

12 aug 2012
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Afgelopen vrijdag een standaardcontrole gehad bij de verloskundige. Ik ben nu 35 weken zwanger van ons tweede kindje. Bij zowel de 20 wekenecho als een pretecho (bij 27 weken) werd er al aangegeven dat het kindje verder leek dan de uitgerekende datum. Daar is verder eigenlijk door de verloskundige niet apart iets mee gedaan. Nu werd er vrijdag dus gevoeld hoe het kindje lag en is besloten om komende week een groeiecho te laten maken omdat het kindje toch wel wat aan de royale kant voelde. Het zou dan niet zozeer om een heel groot kindje gaan maar de verloskundige meende wel een paar forse billen te voelen...

Nu is het niet zo dat ik meteen vol in de stress schiet want heb zoiets van eerst maar eens afwachten. Maar toch, ben natuurlijk wel benieuwd hoe en wat... Mijn eerste is geboren met 37+6 (spontane bevalling) met een gewicht van 3070 gram. Deze zwangerschap voel ik mij op zich goed, al zit ik al sinds week 18 thuis met zware bekkeninstabiliteit. Had zelf het idee dat daarom het kindje misschien wat harder zou kunnen groeien. Al is het niet zo dat ik zelf enorm veel ben aangekomen deze zwangerschap (nu 9 kg).

Iemand enige ervaring in een soortgelijke situatie? En hoe is dat toen gegaan?

2. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik heb het ook. Ons kleintje zit op P99,5.

Schandalig dat niemand er bij jullie iets mee heeft gedaan. Ik zou je adviseren om aan te dringen op minstens een groeiecho en een glucose test (OGTT). Want dat is echt belangrijk om te weten voor de bevalling. Daar kunnen jij en de baby echt nadelen van ondervinden.

3. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Hier werden ze ook aan de grote kant geschat en uiteindelijk geboren met:
    Eerste, meisje met 40+6 4260g
    Tweede, jongen met 40+2 4360g
    Bij de tweede wel suikertest gehad vanwege het geboortegewicht van m'n eerste, maar was niks aan de hand.
    Hier hebben ze er verder ook niks mee gedaan, ook al werden ze groot geschat met de groeiecho.

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Onze baby is heel groot (p99,5), en ik krijg 3-wekelijkse groeiecho's. De twee glucosetesten (bij 20 en 28 weken) waren gelukkig telkens prima.
    Als dit tot het einde zo blijft dan wordt ik ingeleid bij 38 weken.
    Inmiddels andere problemen dus het zou kunnen dat de baby uit zichzelf eerder komt.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Dochter werd ook groot geschat. Ik had wel diabetes dus dat zou de reden zijn. Uiteindelijk is dochter geboren met 3560 ipv 4200 wat ze geschat was. Zou sowiso om een glucose test vragen!

6. Juudje1981

12 aug 2012
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie!
    Eerst de groeiecho maar eens afwachten dus, zo te lezen kan het daarna nog alle kanten op gaan. Wat duurt afwachten dan lang hè;)

7. Juudje1981

12 aug 2012
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Gisteren de groeiecho gehad, blijkt dat het gewoon een iets groter dan gemiddelde baby te worden. De groei zit gewoon binnen de curve maar dan aan de bovenkant van de curve. Nu met 36 weken schatten ze het gewicht zo rond de 2940 gram.
    Placenta zag er nog goed uit en hij heeft nog voldoende vruchtwater, kortom alles prima. Baby was ook al helemaal diep ingedaald. Nu vooral heel nieuwsgierig naar ons mannetje!

8. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik tijdens de 34 weken echo te horen dat mijn dochter al 8 pond was. Ik dacht nog even dat hij een grapje maakte of bedoelde dat ze straks bij de geboorte 8 pond zou zijn, maar die gynaecoloog zei doodleuk: "Nee, ze is nu al 8 pond"
    Ik heb toen geen suikertest gehad verder. Ze gingen er vanuit dat ze geen groeiruimte meer had, ik ben niet bepaald groot en mijn buik was al enorm toen.
    Ze is 7 weken en 5 dagen later geboren met 9 pond.
    Mijn tweede zwangerschap kreeg ik wel een suikertest en was er verder niks aan de hand, ook uit voorzorg 3 groeiecho's gehad. Mijn zoon groeide normaal. Ook was er de afspraak om met 38 weken in te leiden als ik natuurlijk zou bevallen, ik kreeg uiteindelijk echter met 38 weken en 5 dagen een keizersnede. Hij had toch nog een groeispurt gemaakt, want hij was 8 pond.

Goed dat je een echo hebt gehad, de enige manier om het zeker te weten :)
    Zal wel een geruststelling zijn geweest :)

Deel Deze Pagina