'Forse huurverhoging scheefwoners'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Toen mijn man en ik beide ons werk nog hadden verdiende we behoorlijk goed.
    Konden dus vrije sector huren of kopen.
    Vrije sector ging wel maar heel lang duren. Nu dus op 1 salaris gekocht.

Baal als een stekker want 2 jaar later zijn zowel manlief als ik beide onze baan kwijt geraakt en zijn we er bijna 1000 euro op achter uit gegaan.
    Nu komen we in aanmerking voor sociale huurwoning alleen nadeel is we raken het huis niet kwijt. Terwijl het huis nu eigenlijk te duur is.

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland

Helemaal mee eens!!! Kijk ook naar de huurkosten gecombineerd met het inkomen.

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    In de oude plannen zou de huur niet zakken als je inkomen zakt. Dus als iemand zijn baan verliest, zou de huur lekker hoog blijven. Ook keken ze (in het geval van dit jaar, wat dus niet door is gegaan) naar je inkomen van 2010. Klopt ook niet naar mijn mening, ze moeten dan natuurlijk ook naar je huidige inkomen kijken. En de huur moet met je inkomen mee veranderen, zeker als je flink zakt in inkomen.

Hoe dat in de nieuwe plannen wordt, moeten we maar afwachten.

4. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Daar had ik het met mijn buren ook over. Die zijn met 2 personen en verdienen samen net zoveel als wij. Zij houden wel zoveel meer over, gezien ze met 2 personen zijn en geen kosten aan kinderen hebben. Ze gaan dan ook 4-5 keer per jaar op vakantie en genieten van het leven.

Zelf gaven ze ook aan het totaal niet onredelijk te vinden dat zij meer gaan betalen, gezien zij veel meer overhouden per maand.

Voor gezinnen ligt dat toch echt weer anders, daar zitten toch behoorlijke uitgaven aan.

Zolang ze maar naar het inkomen kijken van dat jaar of het voorgaande jaar, want in het plan wat klaar lag voor dit jaar zouden ze dus naar 2010 kijken :$

5. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland

Precies!

6. Waarom zou ik moeten verhuizen als ik het hier prima naar mijn zin heb.

Alleen maar omdat ik goedkoop huur, en dus door moet stromen omdat er iemand in mijn huis moet die minder geld heeft dan ik.....kom op zeg

Ik heb 13 jaar ingeschreven gestaan voor dit huis.
    ik ga echt niet meer verhuizen.

Ze moeten iets aan die hypotheken doen en aan die absurd hoge prijzen van huizen...dan gaat de huizenmarkt echt wel weer op gang

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Je hoeft toch ook niet te verhuizen? Niemand verplicht je daartoe hoor.
    Je gaat alleen een wat commercielere prijs betalen voor je huurwoning.

8. Nee dat klopt ik hoef niet te verhuizen, maar iedereen heeft het over doorstroming, als je te veel verdiend voor je huidige woning, moet je maar verhuizen naar de privesector, nou dat was niet mijn idee toen ik reageerde op deze woning

En ik betaal inmiddels al 200 euro meer als 9 jaar geleden.
    Ik vind dat er dan ook gekeken zou moeten worden, of het huis wel voldoet aan de eisen van deze tijd als ik er nog eens 200 meer voor neer zou moeten leggen.

Want het valt nog steeds onder de sociale huurwoningen

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij zouden bruto gezien ook aardig verdienen, nouja mn vriend dan. Maar in werkelijkheid houden we er bijna niks aan over.
    Ik begrijp ook niet dat ze alles bruto bekijken ipv netto in te schatten.

En als ze naar 2010 zouden kijken zijn wij zwaar de sjaak. Want toen had ik nog een andere baan waar ik het dubbele verdiende als wat ik nu verdien...

Ze snappen ook zelf toch wel dat dit de doorstroming niet bevoorderd? Dit blijft allemaal bevroren totdat mensen weer zekerheid hebben in hun werk en het aandurven om te gaan kopen. En dat zal voorlopig nog niet zijn...

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Dat is eigenlijk juist wat ik bedoel. Heb je geen keuze meer in huren of kopen? Wij willen wel graag kopen maar mijn vriend zit nog met een schuld. Dit is over een jaar of drie weg. Dan zouden we wel willen kopen. En inderdaad aan hypotheek ben je voor een normaal huis vaak minder kwijt dan huur. Is het dan zo gek dat ik er niet op zit te wachten om een huur te hebben van tussen de 700 en 1000 euro, ik vind dat persoonlijk niet betaalbaar. Wat ik eigenlijk wil zeggen waarom zijn er eigenlijk alleen sociale huur woningen en geen 'gewone huur woningen"voor een normale prijs. En ja ik weet dat er vrije sector is.

Deel Deze Pagina