Vreemd ochtendritueel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eefje85, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hoi dames,

Mijn zoontje Julian is ruim 4 maanden komt rond 7.00 voor zijn eerste fles. Deze geef ik hem, net als zijn laatste voeding, op onze kamer. Na deze fles is hij namelijk nog erg moe en wil nog een uurtje slapen.
    Rond half negen wordt hij meestal weer wakker, waarna ik hem aankleed en met hem speel.
    Hij is overigens alweer snel moe, dus rond half tien gaat hij nogmaals een uurtje slapen.

Ik heb al geprobeerd hem na zijn eerste fles op te houden, maar dat is geen succes. Hij slaapt dan, wanneer ik hem vervolgens pas om half negen naar bed breng, maar een uurtje (ook wanneer ik hem laat liggen en om de tien minuten naar hem toe ga) en is dan eigenlijk te moe om zijn fles van 11.00 goed te drinken.

Zijn er meer moeders met kindjes die zo'n slaappatroon hebben?
    En wanneer bereikt je kindje de leeftijd dat hij na de eerste fles niet meer direct wil slapen?

Ik ben overigens ook begonnen met uitbakeren. Julian slaapt nu met een handje vrij en dit gaat redelijk. Wel haalt hij steeds zijn speen uit zijn mondje en begint vervolgens te huilen... heeft iemand hier nog tips voor?

De onzekerheid of alles wel goed gaat zo, en of hij zo niet een vreemd slaappatroon krijgt... voelt vreselijk!

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik vind het niet een heel raar slaappatroon hoor. Heel veel kindjes hebben 's ochtends nog wat extra slaap nodig,. En zoals je zegt werkt het ook niet om hem langer op te houden.
    Ik zou me ook niet ongerust maken over een verkeerd slaappatroon, maar nog even genieten van de tijd die het je in de ochtend geeft.
    Het kan zomaar dat hij over 3 weken wel langer kan wakker blijven en een ander patroon aanneemt. enmisschien nog wel na zijn eerste fles meteen nog even wilt slapen, maar bijv. niet meer om 09.30 al moe is.
    Ik zou er niks aan veranderen. Maar weet wel hoe onzeker zo'n eerste kindje je kan maken. Ik was ook voortdurend bang voor "verkeerde" patronen enz. Maar merk dat ze na verloop van tijd zelf weer dingen veranderd.

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn meisje krijgt om 06.00 uur s'morgens de 1e fles en slaapt daarna nog tot 07.30/ 08.00 uur. Dan ga ik of mijn vriend met haar na beneden en kan zij spelen. Om 11 uur gaat ze weer na bed tot 13.00/ 14.00 uur. Dan blijft ze wakker tot 18.00 uur en slaapt daarna weer heel de nacht door.

Ik zou je zoontje laten slapen, hij geeft aan dat hij moe. En zoals mijn bovenganger aangeeft kan het binnenkort zomaar veranderen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is er vreemd aan? Zo'n jonge baby kan je niet in een strak schema stoppen! Probeer het wat los te laten en in te spelen op de behoeftes van je kindje, dat geeft veel meer rust!;)

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    de ene keer gaat ze direct na de eerste fles (7.30/8.00) terug en de andere keer niet.. de laatste tijd blijft ze meestal een uurtje wakker, omdat ze klaar wakker wordt van het aankleden en wassen.. En dat is nodig omdat ze tegenwoordig 's nachts poept en dat blijft niet altijd in de luier ;)

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Jee, dat is best lang..... is ze dan niet eerder moe?
    En hoe laat krijgt ze dan haar fles??
    Hier een mannetje dat even oud is, en tot uurtje of 4 slaapt 's middags (vanaf 3 uur ofzo) maar ook om 18.00 bekaf is......
    Hoop steeds dat hij wat langer wakker kan blijven maar lukt dus niet....

7. tulip

tulip Niet meer actief

nou dat kan best hoor.

Maar ts, ik vind het niet gek, mijn dochter bracht ik ook altijd terug naar bed na haar flesje, ongeveer tot een maand of 5.

8. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik vind het verder ook niet echt vreemd, maakte me meer een beetje zorgen of ik het zo wel goed doe.
    Probeer namelijk van Julian zijn hazenslaapje tussen de middag af te komen en ik vroeg me af of ik door hem 's ochtends twee keer kort te laten slapen dit patroon niet in stand houd...
    Maargoed, zoals hierboven al beschreven: hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft.

Deel Deze Pagina