gisteren hebben we de 20 weken echo gehad en daar kwam uit dat we een jongentje krijgen natuurlijk helemaal gelukkig! mijn vriend wou eerst niet weten wat het werd en uiteindelijk heb ik hem toch zover gekregen zodat we er toch achter zijn gekomen! maar nu hadden we dus afgesproken om onze monden te houden tegen de rest hebben jullie enig idee hoe moeilijk dat is haha!! dus nu vroeg ik me af hebben jullie nog tips ? want ik denk dat ik het niet zo heel lang voor me kan houden ben er veel te blij mee!
tja, hier precies andersom. Ik wilde het niet weten en vriendlief wel. Uiteindelijk besloten om het wel te willen weten, maar het niet verder te vertellen. Nu vindt hij het moeilijk om z'n mond te houden, maar afspraak is afspraak. Bedenkt maar zo, het is maar ongeveer 20 weken dat je je mond erover hoeft te houden. En als je echt niet denkt dat het gaat lukken, kun je altijd je vriend toch proberen over te halen om het wel tegen anderen te vertellen.
Ik had achteraf spijt dat wij tegen anderen hadden gezegd dat wij wisten wat het zou worden, maar dat we onze mond erover hielden. Mensen gaan dan toch gissen, en constant zeggen; zie je wel, je krijgt jongetjes/meisjes. Dus ik zou de volgende keer zeggen; nee hoor, wij weten 't niet...
Gewoon zeggen dat babylief de hele echo met de beentjes strak op elkaar zat en dat jullie het helaas niet kunnen hebben zien Krijg je ook niet steeds dat gissen, want iedereen gaat er dus vanuit dat je toch niets weet xxx
weet men al dat jullie het wel weten? ik zou in dat geval namelijk ook zeggen dat het voor jullie zelf ook een verrassing is, en je kan wel gewoon 'hij' zeggen, dat doen wij nu ook omdat we niet weten wat het is, en onzijdig is ook al snel 'hij' en anders: veel sterkte lijkt mij ook ontzettend moeilijk om het niet te vertellen als mensen ernaar vragen of zorgen dat je je niet per ongeluk verspreekt iig gefeli met jullie boy!!
Ja, ik heb wel wat tips, hihi. Wij weten zelf namelijk ook wat het geslacht van ons kindje is en verder mag niemand het van ons weten. Dus niet familie, niet vriendjes, niet forumleden niemand niet, alleen wij tweetjes!!! Wij weten inmiddels alweer ruim 10 weken wat het geslacht van ons kindje is. Als iemand er naar raad of gokt of zegt 'zeker te weten dat dat en dat het geslacht is' dan zeggen wij, ''tsja, 50% kans''. Elke keer maar volhouden En mocht je per ongeluk een keer hij of zij zeggen, dan zeg je toch 30 seconden later - of het kindje nou schopt of niet - ''Jaaaaaaaaaa!! Zo fijn, zo wonderlijk, ik voel hij of zij (dus dan het andere geslacht dan dat je eerst zei ) weer, ohhh wat is dat toch magisch, wil je het ook voelen??'' Ghghighi!! Dus als je per ongeluk een keer hij of zij zegt, 3 tellen later het andere geslacht ff noemen en de boel dus afleiden Kinderkamer geslachtsgerelateerd?? Mag niemand het zien?? Dan haal je gewoon de deurkruk eruit en zorg je ervoor dat als er visite is dat de deur dicht zit Hebben wij laatst gedaan toen we een verjaardag bij ons vierden en we wilden voorkomen dat de neefjes/nichtjes naar boven zouden gaan om stiekem te gaan gluren. Succes
Wij wilden en konden het niet. We konden het niet over ons hart verkrijgen om ons meisje "hij" te noemen. Een dochter voelde voor ons zo persoonlijk dat dat gewoon niet lukte.
Als we het weten vertellen we het gewoon.. Ik zie het nut niet zo van geheim houden en daarbij is mijn man echt een flap uit! Dus dat gaat ook niet werken.. Als je het wel geheim wilt houden dan zou ik gewoon zeggen dat je het niet weet. Want dan krijg je in ieder geval dat gissen niet en dat ze op al je woorden gaan letten. Dan kost het minder moeite om het geheim te houden.. Gr. Carlien
Ik snap je helemaal! Wij hebben volgende week de 20 weken echo. Wij hebben van tevoren tegen iedereen gezegd dat wij het willen weten, maar dus niet gaan vertellen. Tja, als een kip zonder kop gesproken, want iedereen gaat er natuurlijk naar vragen Ik ben ook 'bang' dat ik zo enthousiast ben, dat ik het wel van de daken kan schreeuwen, maar ja... dat willen we juist niet haha Ik denk daarom ook dat we gaan zeggen dat ze het niet konden zien, omdat de baby idd de beentje dicht hield. Wellicht is dat ook zo volgende week??? Anders ga ik er maar een sport van maken om mensen in verwarring te brengen, misschien geeft me dat ook nog wel plezier als ze blijven zeuren
Wij hebben het verteld, gewoon omdat we trots waren om het te vertellen. we konden onze mond gewoon niet houden, daarbij was het leuk meegenomen dat vrienden en familie eerder wat leuks mee namen tijdens de zwangerschap, ze wisten dan dat het een jongen of meisje was en als ze wat zagen konden ze het niet laten hangen. verder is de beste manier indd doen alsof je het zelf ook niet weet. dan vraagt men er het minste naar
heel herkenbaar.. wij hebben weten ook het geslacht, en alleen de opa en oma's weten het eigenlijk en moeten hun mond dicht houden hihi op het werk weten ze dat ik het weet en dan gaan ze op elke woordenspelling letten, gebruik je hij of zij enz.. Ondertussen kun je idd tegen vrienden zeggen.. de beentjes lagen overkruis etc.. en... op deze site kun je vaak genoeg alles eruit gooien goeie uitlaatklep als het echt op je tong ligt hihi suc6
Op hyves hou ik gewoon vol dat we het niet weten. Beentjes strak tegen mekaar en dus niet te zien. De mensen direct om ons heen vragen er gelukkig niet verder na. Er zijn wel mensen die denken te weten wat het is. Maar kan er goed mijn mond over houden. Als ik alleen ben met mijn vriend hebben we het wel gewoon over .....
Wij weten het geslacht ook en hebben het de directe omgeving gewoon verteld. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu af en toe wel een beetje baal, omdat we nu steevast roze kleertjes krijgen. Laat ik daar nu net de pest aan hebben Mensen die nog niet weten wat het worden vragen wel eens: "en weet je al wat het wordt?" Dan zeggen we meestal in koor: "Ja, een pony."
Wij zitten vanaf vandaag in een soortgelijke situatie. We wilden het beide graag weten en hebben een geslachtsbepalende echo laten maken. Vanaf vandaag weten we dat we in blijde verwachting zijn van een dochter! In onze omgeving is voornamelijk mijn schoonmoeder degene die graag wil weten wat het wordt. Zij is eigenlijk ook de enige die er ook steeds naar vraagt. Alleen wij willen het als verrassing houden. Nu heeft ze ook al herhaaldelijk laten vallen dat ze graag een naamdrager wilt en er al vanuit gaat dat we een zoontje krijgen. Dat heeft gelukkig onze pret niet mogen bederven nu we weten dat het een meisje wordt. Voor nu hebben we afgesproken het niet te vertellen maar het is best lastig je mond houden als iemand er steeds naar vraagt...
Ik wou het wel weten, manlief niet. Voornamelijk omdat ie het voor ons wil houden en naar de buiten wereld stil. Wij hebben toen besloten het ook voor ons een verassing te houden. Oh help die roze kleertjes! Ik heb de eerst bloemetjes jurk met rouches al gekregen, en we weten niet eens of het een meisje wordt. Daar zie ik wel tegenop als het een meisje wordt, die verschikkelijke popperige kleertjes met bloemetjes, rouches oid. Ik vind dat echt verschikkelijk! Maar het is allemaal lief bedoelt denk ik dan maar..
Wij weten het ook, maar hebben tegen iedereen in onze omgeving gezegd dat we het niet weten. Dan krijg je vaak de vraag: 'wil je het wel weten?' en antwoord ik 'tja, het heeft z'n voor en z'n nadelen' en gooi zo het gesprek een beetje om. Ook zeg ik, als we weer eens een echo hebben gehad, dat we een net kindje krijgen met beentjes over elkaar en dat we het niet konden zien. Alleen mijn schoonmoeder weet dat wij het weten, maar ze weet het geslacht niet. Ze is niet zo'n iemand die blijft vissen.
Inderdaad!!! Want sommige mensen houden niet op en ik kon daar niet zo heel goed tegen. Dus mocht er een tweede komen dan zeggen we gewoon dat we het niet weten! Uiteindelijk wel tegen de meesten onze mond gehouden. Succes!!
Bij ons weet ik het wel en mijn vriend niet. Dus de rest ook niet. Mijn moeder weet het wel, ze zeggen dat je dan 1 iemand het moet vertellen. Ik verspreek me ook niet, ik praat altijd in de "hij" vorm. Het blijft toch voor anderen een vraag, voor jou een weet. Ik vind het niet lastig om te zwijgen, wel vind ik het jammer dat mijn vriend het echt niet wilt weten. Ik had het graag met hem gedeeld.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik twijfelde of ik wilde weten wat het word maar bij de pretecho van 17 weken was mijn nieuwsgierigheid te groot. Alleen mijn man en ik weten het en brengen naar buiten dat we het niet willen weten. Is ook wel erg speciaal een geheim die alleen wij 2 weten. De kleertjes die ik nu koop voor ons meisje berg ik diep op en ik blijf stug in de hij-vorm praten. Verder in de kledingkast straks leg ik alleen de witte/unisex kleertjes en de rest leg ik erin als die kleine er is. Kamertje wilde we toch al zowel voor jongen als meisje dus....... Succes ermee!!!
Ik kan en wil mijn mond niet houden, dus bij onze dochter wist iedereen het. Bij de 2e mag ook iedereen het weten, ik haat geheimen Ik zou idd ook zeggen dat jullie het niet weten, helaas zou het voor mij gewoon niet opgaan, ik vertel graag alles succes