Hoi! Ons zoontje van vijf maanden (2,5 gecorrigeerd) houdt van drinken, drinkt heel snel en als het aan hem ligt ook heel vaak. Hij zit tegen de zeven kilo aan en geeft aan nog niet genoeg te hebben met zes voedingen (5 x 180 en 'snachts 150). Niet handig, je moet eigenlijk niet over die liter heen. Nu zei onze kinderarts ons om eens te proberen met forte of johannesbroodpitmeel voeding. Zij raadde ons aan dit allebei eens uit te proberen, los van elkaar. Maar ik ben benieuwd: hebben hier ouders ervaring met het combineren van forte en johannesbroodpitmeel? We willen ons manneke dus helpen om meer verzadigd te raken, maar ook zijn voedingen langzamer naar binnen te werken. Graag jullie tips en ervaringen PS: liever geen gezeur, gedoe, gemekker of respectloze opmerkingen. Hou ik niet zo van - reageer dan niet.
Heb je eerst al eens een kleinere speen geprobeerd? Welke gebruik je nu? En hoe lang duurt een voeding?
Wat shakes zegt. Ik zou eerst kijken hoelang hij over zn fles doet. Dit moet minstens 20 minuten wel zijn. Zit hij daar onder, doe dan een kleinere speen. Forte kun je doen, begin dan met 1 schep vervangen per voeding. En elke keer als hij weer sneller komt (na een paar dagen of zelfs weken) weer een schep. Jbpm gebruiken wij ook in combinatie met forte. Maar dit gebruiken wij voor het spugen. Niet om hem langer over zn fles te laten doen, hiervoor zou ik een kleinere speen pakken.
Ik zou niet meteen én Forte én jbpm geven, eerst 1 schepje Forte zoals Bubblez ook zegt. En nog voor je dat probeert een kleinere speen proberen, bv een prematuur speentje.
Het beste is om juist niet beide tegelijkertijd te proberen. Om 2 redenen; namelijk dat je reactie kunt krijgen op 1 van beide en je weet niet wat of dat iets werkt en je weet niet wat. En als je het beiden doet heb je geen ruimte om het andere te proberen. Als eerste is het belangrijk om te zorgen dat de voeding lang genoeg duurt. Dat is minimaal 15, maar veel liever 20 minuten. Jbpm is hiervoor niet de ideale oplossing omdat dit juist bijwerkingen kan geven en een andere fles of speen doet dit uiteraard niet. Een dr brown fles is hiervoor vaak de juiste fles. Je hebt ze breed en smal, dus dat is wat je kindje zelf prettiger vind. Bij beide flessen heb je ook een prematuur speen. Maar de kans is groot dat level 1, welke bij de fles in zit, al voldoende is. Als je dat al doet, dan zou ik kiezen voor forte voeding. Waarom forte? Omdat deze voeding specifiek bedoelt is voor deze kindjes en jbpm is eigenlijk alleen bedoelt voor reflux. Als je forte koopt is het verstandig om 1 schepje per voeding te vervangen. Dus dan geef je 180cc water, 5 schepjes gewone voeding en 1 schepje forte. Dit doe je een paar dagen en kijk je of dat het gewenste effect heeft. Zo niet, dan ga je door naar 180cc water, 4 schepjes gewone voeding en 2 schepjes forte. En indien nodig kan je zo verder. Waarom 1 schepje per keer en niet in 1x volledig? Omdat je dan ruimte hebt om verder aan te passen en soms is dat ene schepje al voldoende. Hopelijk heb je hier iets aan....