Jullie ervaring met overstappen van borstvoeding naar kunstvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lieslie, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik heb om verschillende redenen besloten dat we overstappen van borstvoeding naar kunstvoeding.
    Zoontje is bijna 5 weken en weegt 5565 gram.
    Nu heb ik wel een schema gekregen van het bureautje maar ik vraag me dus af wat jullie ervaringen zijn, hoe jullie het hebben aangepakt en of jullie nog tips hebben.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volg vooral niet het schemaatje! Dat gaat veel te snel en geeft grote kans op pijn en ongemak bij jou (borstontsteking). Doe het rustig aan. Maak de flessen in het begin niet groter dan 90cc. Begin met het vervangen van één voeding door een fles en blijf alle andere voedingen gewoon op verzoek geven. Als dat na een dag of 10 goed loopt ga je een volgende voeding vervangen.

Als je goed advies op maat wilt, waarbij rekening gehouden wordt met jouw specifieke omstandigheden, dan kun je gratis bellen met iemand van LLL of VBN.
    VBN: 0343-576626
    LLL: 0111-413189

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben heel snel al gestopt, dus ik had nog niet echt een goede productie

Mijn advies is bel of mail even met la leche league. Zij kunnen je hier beter bij helpen dan het consultatiebureau.

Succes!

4. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reactie!!
    Vanavond krijg ik een lactatiekundige over de vloer. Ik ben benieuwd!!
    We geven al een week 1x per dag borstvoeding uit een flesje dus aan de fles is hij nu wel gewend!
    Ik ben wel heel benieuwd hoe zijn darmpjes hier op gaan reageren.
    En @dirksmama , je zei geen schema volgen. Ohw wacht, je bedoeld zeker geen schema van internet/consultatiebureau enzo? Misschien een domme vraag maar met flesvoeding, geef je dan ook gewoon op verzoek?

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    En hoe ging het met de lactatiekundige?

6. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    @Jackie87 ja heel fijn dat ik (eindelijk) een lactatiekundige heb ingeschakeld.
    Heeft me toch meer zekerheid en rust gegeven. Ik ben al goed bezig zei ze en ze heeft hele goede tips gegeven voor het voeden. Mijn zoontje kan mogelijk last hebben van reflux. Hij heeft er in ieder geval symptomen van. Nu met tips even aankijken of het beter gaat de komende tijd.

Jackie87 vindt dit leuk.
  7. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Darmkrampjes horen erbij maar hebben jullie toevallig ervaring met druppels van VSM voor darmkrampjes?

En @dirksmama je zegt dat ik het even moet aankijken of het goed gaat. Wat is gaat goed?
    We geven nu een paar dagen 1 fles per dag. Hij drinkt hem met 10 min leeg (avent fles speen nummer 0) en ja, hij heeft savonds last van krampjes maar die horen erbij toch? En dit had hij soms ook al voordat we met een fles begonnen. Ze worden nu alleen wel wat erger...maar hij is ook 6 weken en heb begrepen dat het rond deze tijd het ergste is. Gaat dit nu dus goed?

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Flesvoeding kan prima op verzoek. Ik ben bij 4.5 maand overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding en gaf op het laatst alleen nog 1x late voeding. Ik heb echt geen 10 dagen over het afbouwen van 1 voeding gedaan, dat was bij mij niet nodig. Mijn kind houdt niet van de klok, hij drinkt wanneer hij wil en hoeveel hij wil. Vind ik zelf wel irritant, vooral met dat warme weer, maar ik snap het ook wel weer. Deed hij aan de borst tenslotte ook. Succes!!

9. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Dat lijkt me inderdaad lastig als er helemaal geen ritme in zit. Hoe weet je dan hoeveel je moet geven?
    Mijn zoontje heeft een aardig ritme maar soms kan hij er ook ineens vanaf wijken.
    Wel heb ik het idee dat hij na een fles sneller komt dan na borstvoeding. Maar om er nou meteen van alles door te doen vind ik ook zo wat...eerst maar aan de melk wennen.

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    10 min over een fles is ook te snel, moet minimaal 15-20minuten duren om aan de zuig behoefte te voldoen.
    Ook krijg je anders sneller last van krampjes. Niks er door heen doen, maar een andere fles met speen nemen, welke er langer over doet.
    Bv van dr brown

11. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    @Daisy120 we hebben de dr Brown geprobeerd maar die pakt hij niet. En heb gehoord dat die van difrax ook te snel gaat.

Nu heb ik toevallig vanavond iets gehoord van een dentalspeen voor op een fles.
    Iemand ervaring daarmee??

12. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Het valt me op dat mijn zoontje zo hard aan de speen van de fles zuigt dat zijn bovenlip helemaal naar binnen zit. Volgens mij is dit niet de bedoeling toch? Of kan dit geen kwaad??

Deel Deze Pagina