Ons meisje drinkt nu 5 flessen van 180/6 bijna altijd helemaal uit. Dus is dit 1l dat ze binnen heeft. Haar laatste fles krijgt ze rond 22u en voordien sliep ze tot 6u-6u30 maar nu is ze telkens uitgehongerd rond 5u20. Kan ik in de fles van 22u forte voeding doen? Ze krijgt wel omneo, mag dit dan wel en welke forte voeding moet ik dan nemen?
Forte zou je normaal gesproken altijd eens kunnen proberen maar ik weet niet hoe dat zit in combi met die speciale voeding....
nee joh, geen Forte halen....ik zou alvast rijstebloem gaan geven. Ze is bijna 4 maanden en dan mag het! Rijstebloem is nu echt voor deze situaties bedoeld...dat ze niet meer genoeg hebben aan de laatste voeding! En 1 schepje extra in de laatste voeding kan volgens mij ook geen kwaad, dus 210+7.... je schrijft dat ze de flessen niet helemaal opdrinkt...elk flupje wat overblijft is al snel 10 cc...en zo heb je over de dag al snel 30-40 cc...het is heel weinig he..35 cc...dus als je het nog tevroeg vind voor de rijstebloem, dan zal ik de laatste fles 210/7 doen...
Forte is echt voor hongerige baby's en bevat niet alle bijzonderheden die Omneo heeft...nog een reden om niet te doen dus...Wat zijn de redenen dat je Omneo geeft?
omneo krijgt ze omdat ze toen ze geboren had vele krampjes had. Denk wel dat ze de krampjes is uitgegroeid, moeilijke stoelgang had ze nooit. Denk dat ze met gewone voeding ook zou kunnen, maar ja zeker weet je het nooit he
Ik dacht dat rijstebloem pas met 6 maanden mocht? Zeker als mijn kindje last had van krampen zou ik daar voorzichtig mee zijn. Forte is geen ramp om te geven (desnoods alleen laatste fles) maar met die speciale dieetvoeding is dat misschien anders. Als je het gaat geven zou ik elke dag een schepje omneo vervangen door forte en het zo opbouwen. Anyway.... Ik zou eerder forte kiezen dan rijstebloem gezien de darmpjes nog niet rijp kunnen zijn voor rijstebloem. En met kunnen bedoel ik dus misschien. Ik zou dat risico niet durven lopen
Hier met 3,5 maand begonnen met rijstebloem bij kindje met veel darmkrampen en verstopping. Het is zeker niet erger geworden en hij slaapt sindsdien heerlijk door! Er zijn inderdaad ook kindjes die er meer kramp van krijgen maar daar kom je snel genoeg achter
Wat fijn zeg. Dat zou ik zeker niet gedacht hebben. Misschien voor ts dan toch een idee om te proberen....
Al 2x geprobeerd om in de laatste fles 2 schepjes forte te geven en 4 gewone schepjes aangezien ik dat al gekocht voor ik de raad gekregen had om rijstebloem te proberen maar geen resultaat dus morgen ga ik eens rijstebloem halen en dit proberen. Ze heeft geen last van krampjes tot nog toe, gelukkig
BijOchkinderen Sorry maar dit bestrijd ik. Rijstebloem is niet gemaakt voor situaties om je kind door te laten slapen. En eigenlijk ook helemaal voor baby's vanaf 4 maand. Fabrikanten zetten dat op de verpakking zodat je hun product eerder en dus vaker koopt.... Rijstebloem is bijvoeding. En bijvoeding is iets voor baby's vanaf 6 maand. Ook je advies over je extra schepje voeding vind ik geen goed advies. Van kunstvoeding kunnen kinderen wel degelijk te dik worden en een kind volstouwen om de nacht maar door te komen is absoluut niet verantwoord. Jij propt je zelf toch ook niet vol met eten voordat je gaat slapen en omdat je ' snachts dan honger krijgt? Met een volle maag gaan slapen is echt niet gezond. Bovendien kun je er buikpijn van krijgen. Doorslapen heeft niks te maken met rijstebloem in de fles doen, noch met leeftijd. Doorslapen doen kinderen pas als ze er aan toe zijn. Bij de 1 is dat met 5 weken en bij de ander 6 maand of een jaar...
iedereen is anders....iedereen denkt anders...zo zie je maar weer. dat bijvoeding pas is voor kindjes vanaf 6mnd is echt niet zo...ze denken dat het beter is vanaf 6mnd, maar als je kindje niet genoeg heeft aan de liter, dan kan je wel al eerder proberen aan bijvoeding te beginnen...je kindje heeft gewoon meer nodig.
laatste fles ophogen naar 210 lukt niet. 180 drinkt ze uit maar dan zie je ook dat het niet meer mag zijn want dan zit ze vol zeg maar, ze laat alles wat meer is staan.
Je kunt ook de laatste fles volledig Forte geven, kijken wat er dan gebeurd. Persoonlijk vind ik 210 behoorlijk wat voor zo'n kleintje. Weet dat het steeds vaker geadviseerd word, maar ik heb zelf ook moeite om in 1x 250 cc weg gedronken te krijgen (en ik drink behoorlijk veel op een dag). Als je denkt dat het honger is, kun je ook alle flessen forte geven. Rijstebloem is inderdaad geen garantie op doorslapen. Veel kinderen raken er wel verstopt van. Kan ook gewoon een fase zijn dat ze eerder wakker word. Heb je net een ritme gevonden, gooien ze het in 1x om.
Toen ze nog kleinere flessen kreeg heeft ze een periode geslapen van ongeveer 22u30 tot 6 en zelfs eens 7u! Stilletjesaan werd dit terug 5u30 en nu is het zelfs met moeite eigenlijk 5u terwijl ze gedurende de dag toch heel goed haar flessen drinkt van 180/6. Het is net alsof ze te weinig binnenkrijgt gedurende de dag maar ophogen lukt dus niet.
Dan drinkt ze heel weinig maar van de aangeboden flessen en moest ze ze eigenlijk toch opdrinken dat zit ze zeker boven de liter. Maar... gisteravond eens van die rijst bijgedaan en deze morgen werd ze uit gewoonte wakkker om 5u15 maar met haar speen te geven heeft ze doorgeslapen tot 8u! Als je gisteren haar speen gaf hielp dit niet want dan scheurde ze van de honger. Dag 1: gelukt, whoehoe, happy baby, happy mammie!