Hallo meiden, Afgelopen week had ik al een topic geopend over het feit dat ons zoontje zo onrustig is (vooral 's avonds) en wat ik daar aan kon doen. Gisteren is hij vrijwel de hele dag en avond onrustig geweest. Na bijna iedere voeding was hij nog niet tevreden en konden we met veel moeite acceptabele tijden tussen zijn voedingen laten. Zelfs na een fles van 200 cc liet hij er krap 3 uur tussen en toen wilde hij alweer een voeding. Hij zat op 6 x 165 cc en hij mag naar 5 x 200 cc. Alles bij elkaar opgeteld kwam hij gisteren uit op 1050 cc. Echt teveel dus. Ik zag het al een beetje aankomen, dus ik heb toch gisteravond een pak forte voeding gehaald en twee scheppen forte + 3 scheppen gewone voeding in de laatste fles gedaan. Daarna kon hij van vermoeidheid niet in slaap komen en hebben we hem uiteindelijk met veel moeite slapende gekregen. Hij heeft de hele nacht doorgeslapen en om 07.00 uur hebben wij hem weer een fles gegeven van 150 + 5 (gewone voeding). Hoe zullen we dit nu gaan aanpakken? Moeten we elke voeding gaan aanvullen met forte of moeten we meteen helemaal overgaan op forte voeding? Ik heb hier echt geen ervaring mee, want onze dochter deed het altijd prima op Kruidvat Standaard 1 (en vervolgens 2, enz). Hij is nu 7 weken oud en weegt ongeveer 5,5 kilo. Hij zit nu al een week of 3 tussen de 900 en 1000 cc en gisteren is hij hier voor het eerst iets overheen gegaan. Het ligt niet aan drinksnelheid, want hij doet 20 tot 30 minuten over een fles omdat ik er Nutriton doorheen doe. Dit doe ik puur en alleen om zijn drinksnelheid te verlagen. Ik heb heel veel verschillende flessen geprobeerd, maar hij drinkt ze allemaal te snel. Hij drinkt nu uit de Difrax S fles met de kleinste speen. Bedankt vast voor het meedenken! Groetjes, Suzanne
Het klinkt heel bekend.. Wij hebben ook zo'n onverzadigbaar jongetje van ruim 7 weken dat 5,5 kilo weegt .. Sinds 2 weken hebben wij nu ook extra voeding. Ons schema ziet er nu zo uit en hij doet het er goed op: (Hij krijgt 5 flessen van 150+5) Standaard / Extra (scheppen voeding) 07.00 2/3 11.00 3/2 15.00 3/2 19.00 3/2 23.00 1/4 Zo spelen we een beetje met de hoeveelheid 'extra' voeding die hij krijgt.. En zo kunnen we hem dus steeds langer tevreden houden op 150+5 voeding. Voordat we overal op 5 scheppen 'extra' voeding zitten mogen we alweer over op 180+6 Misschien helpt het je.. Succes! Het is echt kijken hoeveel je kindje wanneer wil..
Bedankt voor jullie reacties! Druk Sintweekend gehad, dus late reactie van mijn kant. @Jolanda: bedoel je met 'extra' forte? Ik heb de afgelopen dagen 2 scheppen gewone voeding en 3 forte gedaan en hij drinkt nu 6 x 165 cc leeg en lijkt daar nu happy mee te zijn. Leuk om te zien dat mijn zoontje ondanks het drukke Sint weekend (zaterdag en zondag pakjesavond/middag gehad met veel kids) en hij is tot nu toe amper onrustig geweest terwijl hij zijn hele korte leventje bijna iedere avond aan het spoken was. Toeval of misschien toch de voeding....? We zullen zien.
Handigste is om niet meteen alle flessen met forte te doen, maar alleen de flessen op momenten waarvan je weet dat hij onrustig is. En dan ook niet meteen alleen forte in de fles, maar het liefste eerst 1 schep forte en de andere scheppen standaard en kijken of dat genoeg is.pas als dat niet voldoende is doe je wat meer forte. Op die manier hou je ruimte over voor de volgende keer als hij weer hngerig lijkt.
Wij waren ook met 5 weken overgestapt naar forte, in het begin kreeg hij het nog gemengd met standaard om zn maagje te laten wennen en daarna volledig forte.. Heerlijk kind was het daarna! Daarvoor alleen maar huilen huilen huilen omdat hij honger had.. dus ik had zoiets 'ah fuck it.. borstvoeding mogen ze ook als ze vragen, dus waarom flesvoeding dan niet met forte.' Ben heel blij dat ik naar mezelf heb geluisterd want het werd een heerlijk vrolijk mannetje! Sliep ook meteen door omdat hij gewoon genoeg in zn buikje had.
Ja, wij geven Friso flesvoeding en gebruiken Standaard 1 en die andere heet 'Snel honger, lekker slapen'..