Nutriton - altijd kramp?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Twixxy, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama's,

Mijn dochtertje van 3 maanden is nu sinds vrijdag aan de nutriton.
    Krijgen baby's daar altijd kramp van of zijn er ook kindjes die er niet op reageren met kramp en eventueel dikke ontlasting?

Ik merk daarin geen verschil, misschien dat dat dan nog moet/kan komen.
    Ze slaapt nu in ieder geval wel beter, en in de nacht heeft ze nu 2x doorgeslapen zelfs. 😊

Hoor het graag!

2. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    het kan heel verschillend zijn, maar je hebt zeker wel kindjes die daar niet op reageren en er gewoon goed tegen kunnen. Mijn oudste ging na de eerste fles ermee ontzettend aan de krampen en aan de diarree. Mijn jongste heeft er niet echt krampjes door (heel af en toe maar dat is normaal bij een baby) maar hij krijgt er wel hele dunne poep door. Je hebt ook kinderen die er harde poep van krijgen maar ook kinderen die helemaal geen last hebben. Ik denk als je na 3 of 4 dagen geen verschil merkt, je kindje er gewoon goed tegen kan!

3. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Wij zijn sinds gisteren aan de Nutriton, op advies van het consultatiebureau. Onze dochter dronk schrokkerig de fles leeg, kreeg daardoor vrij veel lucht binnen en gaf later over. Nu hebben we én een andere fles én we doen er een schepje Nutriton in en het gaat gelijk een stuk beter. Alleen boeren lukt nog steeds niet zo lekker (ging voorheen ook al niet zo lekker). Ontlasting lijkt ook iets beter te gaan, ze moest echt hard persen voordat de keutels eruit waren. Sinds vandaag lijkt ook dat iets minder hard persen voor haar te zijn. Maar zag op de verpakking staan dat je het wel even de kans moet geven (ongeveer 2 weken) voordat het lichaampje eraan gewend is. Dus onze dochter lijkt er juist wel bij te varen, i.p.v. minder

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Het schijnt sommige kinderen te verstoppen, bij anderen wat te laxeren. Dat vertelden ze mij in het zh.

Mijn zoon had erge krampen, daarom gaf ik eerst pure jbpm (ivm reflux) maar dat mengde zo slecht dat ik toch op nutriton ben overgestapt. Daar had hij helemaal geen last van! Terwijl we met de overstap naar kunstvoeding weken zoet zijn geweest omdat hij er zo'n last van had.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ons mannetje heeft nooit last gehad van krampjes of verstoppingen van de nutriton. Werkte prima.

Deel Deze Pagina