van 6 naar 5 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miffy77, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ons meisje is nu 3,5 week en krijgt 6 flessen van 100 cc. Ik maak flessen van 120+4, daar drinkt ze regelmatig 100 cc van op maar laat ook regelmatig enkele tientallen cc's staan. Ze meldt zich vaak niet zelf voor een voeding, het is dat ik het geef, anders tukt ze lekker verder.
    Ze krijgt haar flessen nu om ongeveer:
    06:15
    10:30
    14:00
    17:30
    21:00
    00:00-00:30

Nu wilde ik eens proberen hoe het gaat met 5 flessen in plaats van 6. Misschien heeft ze dan meer trek (en gaat ze zichzelf ook melden), waardoor ze de flessen ook beter leegdrinkt? Ik wil dan gaan naar het volgende schema:
    06:00-07:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00

Ik weet alleen niet hoe zwaar ze nu is. Met de geboorte woog ze 3375 gram. Overmorgen moet ik met haar naar het CB, dan wordt ze dus weer gewogen. Ze doet het verder goed, plast goed en naar mijn idee groeit ze ook.

Maar stel dat ze nu tegen de 4 kilo zou wegen, dan is 5*100=500 cc toch te weinig als ik uitga van 150 cc per kilo? Grotere flesjes maken heeft denk ik weinig zin, ik moet al aandringen om er 100 cc in te krijgen...

Hoe zouden jullie het doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Als je over wilt op de nieuwe schema zou ik haar de ochtendfles geven zoals ze gewend is, en dan laten liggen tot een uur of 11. Dus niet zelf wakker maken voor de fles. Misschien heeft ze dan meer honger en gaat ze meer drinken. dan heb je een bodem om haar langer te laten liggen tot de volgende fles enz.

Zo kun je langzaam de voeding ophogen en meer tijd tussen de voedingen laten.
    Als ze zich zelf eerder meldt zal het wat langer duren voordat je over bent op nieuw ritme, maar dat maakt in principe niet uit.

Deel Deze Pagina