Hallo, Ik zit een beetje in dubio hier. Vanaf zondag weigert mn dochter (6,5mnd) de fles, het is gillen, krijsen en overstuur worden zodra ze hem ziet. Ze heeft nog nooit problemen gehad met eten. Gisteren al bij de huisarts geweest, die kon niks vinden en gaf aan dat zolang ze voldoende vocht krijgt het goed is. Nu eet ze wel alles van een lepel, zoals fruit en groente en bedacht ik me gister dat ik dan evt ook pap met een lepel kan geven ipv de fles. Ik vermoed zelf dat ze evt een tandje krijgt wat veel zeer doet, tut wil ze ook niet meer. Ze krijgt 3 flessen op een dag, kan ik 3x pap geven? Ik geef dan 150/5 + 5 scheppen bambix Ik weet niet goed waar ik goed aan doe, pap is volgens mij ook een dikmaker, (ze zit met gewicht op de +1lijn) Aan de andere kant is het beter dat ze iets binnenkrijgt dan niets. Weet iemand evt een andere oplossing?, wie kan me helpen?
3x pap zou ik echt niet aanraden! Tenzij ze ernstig ondervoed is... slapen op een fles pap kan voor erg veel onrust zorgen. Met 6 maanden kan er een staking optreden. Persoonlijk zou ik voor Griekse yoghurt kiezen ipv 3x pap. Komt vast wel goed Groente en fruit kan je het beste vers geven, ze is nu 6,5 maand dus kan je het in stukken geven of prakken. Vult ook meer dan een potje. Krijgt ze tandjes? Verder niet onrustig?
Misschien heb je het al geprobeerd hoor maar: melk uit tuitbeker? melk koud? andere houding met voeden? ik zou persoonlijk liever meer fruit en groente te geven (evt vaker op een dag) dan 3x pap.. heb je hier wat aan?
Dankjewel voor de tips Fruit en groente krijgt ze idd al vers, 2x 100gr fruit (1x gepureerd en 1x geraspt) en 1x 100gr groente. Uit en tuitbeker heb ik ook al geprobeerd maar dat is 3 slokken en dan wil ze hem niet meer helaas Ook koude melk en andere houdingen, maar geen succes, wel goede tips hoor Griekse yoghurt ken ik niet echt, mogen ze dat al? Ik kan dat vervangen voor 1 papfles misschien. Zelf vermoed ik idd een tandje maar kan niks zien en voel wel dingen maar geen idee of het een tandje is
Als het een tandje is dan zal het niet te lang duren. Dan kan rijstpap wel. Fijne granen zou ik niet doen, dat valt zwaarder en voedt veel meer. Na 6 maanden kan volle (griekse) yoghurt inderdaad ook (tenzij er allergie risico is). Kijk ook eens of ze misschien vaker op de dag ern klein beetje drinken wil.