van 5 naar 4?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Alf, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Momenteel zit ik een beetje tussen 4 en 5 voedingen in.

7.00/11.00/15.00/18.30/22.30
    Ik geef momenteel 4x 150/5 en de laatste fles van 22.30 is 180/6 (waarvan ze ca 20cc laat staan)

Om 15.00 en 22.30 moeten we haar echt wakker maken voor een fles. Voel me soms net een feeder omdat het er dan in moet willen de flessen niet te dicht top elkaar zitten. Eigenlijk vind ik dit maar niks en overweeg ik om naar 4 voedingen te gaan, en dan ophogen.

Hoe en wanneer hebben jullie dit gedaan?

2. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Met drie maanden, nu 3x210 1x240. Gaat goed, maar hier ook ivm gewicht al zoveel voeding

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Mijn situatie is exact zoals die van ALF ( haaai ALF )
    Misschien ook het vermelden waard is dat wij om 7:00 en om 19:00 medicatie dienen toe te dienen.

Mijn meiske is 3 maanden ( 5 kilo) en ik doe het vandaag als volgt:
    7 uur 180/6
    12 uur 180/6
    17 uur 120/4
    19 uur 90/3
    22:30 180/6

Iemand nog meer suggesties?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Misschien niet wakker maken voor de laatste fles en zien hoe het gaat? dan loop je wel het risico dat er weer een nachtvoeding bij komt.. Wij zijn al snel begonnen met voeden op verzoek en opeens sliep mevrouw door!
    ik zou dus zeggen probeer het een keer.

5. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Maar dan kom ik toch helemaal niet uit met de hoeveelheid??

6. Alf

Alf Niet meer actief

Ze slaapt al door, dat is het probleem niet.
    Als ik haar laat slapen en puur op verzoek voed komt het qua tijden elke dag anders uit. En met een peuter erbij is dat niet handig.
    Opzich gaat het heel goed nu, ze krijgt genoeg binnen, maar niet teveel.. alleen moet ik haar steeds wekken, en dat is ook weer zo sneu. Het kindje slaapt zo graag..

Heb. even zitten rekenen, maar met vier voedingen 180/6 krijgt ze minder binnen dan nu. Lijkt me ook geen oplossing ;)

7. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik start vandaag met 4 x 210+7. Hij weegt ruim 7 kilo.
    Het was 5 x 180+6, rond 4.30, 8.30, 12.30, 16.30, 20.30
    Vannacht werd hij om 3 uur wakker en heeft hij lekker liggen brabbelen terwijl ik half lag te slapen, om 4 uur luier verschoond en gauw weer in bed gelegd. Tot mijn verbazing sliep hij door tot 7 uur. Nu ga ik om 11.00, 15.00, 19.00/20.00 weer een fles geven. Hopelijk wordt hij vannacht niet wakker en lukt het weer om 7.00 de eerste te geven.

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik ben pas gaan ophogen toen ze niet meer tevreden was als ze haar fles op had.

Zolang je baby tevreden is en genoeg plasluiers heeft, is het goed. Het maakt dan niet uit dat hij wat minder krijgt.

Wat gebeurt er als je 3 dagen je baby het zelf probeert te laten regelen??
    Dit kunnen ze namelijk heel goed..

9. Alf

Alf Niet meer actief

Ik laat haar opzich ook wel zelf regelen om te kijken wat ze doet. Enige vaste punt is dat ik de laatste voeding tussen 22.30 en 23 wil geven. Niet later. Wij redden dat zelf qua opblijven niet. Ze moet ook nog een half uur rechtop na haar fles, en daar ben ik nogal strikt in.
    Ze komt dan tussen 6 en 7 zelf. waarna ze weer slaapt tot ca 10.30

Alles wat ik haar aanbied gaat op. Dus dan wordt het rekenen wat ze nog mag tot de volgende voeding van 22.30.
    150/5 is een mooie hoeveelheid ivm reflux klachten die momenteel alleen nog op de verre achtergrond spelen.
    Maar dan zit ik op een gegeven moment elke 3 uur te voeden.

Als ik meer geef is dat probleem er ook minder, alleen moet ze dat wel kunnen verdragen.

Heb het geprobeerd, en het is toch teveel gebleken. Ze lust het hoor, graag zelfs, maar daarna veel onrust en wat spugen.
    Voorlopig dus op de vijf voedingen.

Als iemand tips of ervaring heeft hoor ik het evengoed graag! :)

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Maar om de 3 uur voeden is toch volkomen normaal, voor een kindje zo jong nog?
    En met reflux?
    Los daarvan zijn meerdere kleine flesjes beter dan 4x een emmer melk.

Volgens mij doe je het prima zo.

11. Alf

Alf Niet meer actief

Op het moeten wakker maken na, denk ik dat op dit moment ook :)

Want om de drie uur voeden, betekent:
    *fles (ruim 20 min)
    *half uur rechtop
    *even 'spelen'
    *naar bed
    *en na anderhalf uur weer gewekt worden.

Mijn zou je niet chagrijniger kunnen krijgen :D

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het zo houden, maar in de late avond/nacht haar gewoon niet wakker maken.

Dus niet ophogen, maar overdag om de 3 a 4 uur voeden en 's nachts haar zelf laten komen. Slapende baby's vooral laten slapen :D ze komt echt wel als ze honger heeft, en dan weet je dat ook weer.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    precies dit. als ze meer honger heeft merk je het vanzelf wel.

14. Alf

Alf Niet meer actief

Klopt. Reeds geprobeerd. Maar dan komt madame rond een uur of twee (uitgaande van laatste fles om 19 uur)
    Dan liever sturen en allemaal op tuk tussen 0.00 en 7.00 :)

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    oke als dat werkt voor jullie is dat prima toch? maar je vroeg hoe wij het gedaan hebben en ik denk dat de meesten zijn begonnen met het niet wakker maken voor de laatste fles. en dan moet je inderdaad het risico dat ze s nachts komen voor lief nemen en uiteindelijk komen ze s nachts niet meer (als het goed is) en dan hebben ze overdag meer honger en hoog je de flessen op.

16. Alf

Alf Niet meer actief

Snap en waardeer ik ook hoor! :)
    Ik zal ook die stap wel gaan wagen als die voorlaatste fles later valt. Vanaf 19.00 naar volgende ochtend gaat echt niet lukken nog.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nou, ik spring een gat in de lucht als mijn meisje van 8 weken een nacht maakt van 22 tot 4.30 uur :D meestal is het 00 tot 3.30 uur. Een blok van 4 uur of langer slapen doet echt goed.

18. Alf

Alf Niet meer actief

Ik weet het, het is ook een luxe probleem :) :)

Inmiddels heeft ze haar laatste fles om 22 uur en slaapt ze tot 6.00 uur zoiets. Ze krijgt dan 190cc

De rest van de dag krijgt ze nog steeds 150/5 om 6.00- 10.30-15.00-18.30 uur

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat fijn zeg!

Deze nacht ook de eerste nacht doorgeslapen, van 23 tot 7 uur. Heerlijk:)

20. Alf

Alf Niet meer actief

Goed zeg! Wat knapt een mens daarvan op hé?! :)

Deel Deze Pagina