Forte voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Robsss, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robsss

    Robsss Actief lid

    24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hé meiden!

    wij hebben een zoontje van inmiddels 9 weken. Wij gebruiken al een tijdje voor de helft forte voeding.
    Onze zoon krijgt nu 6 flesjes van 150+5 maar hij lijkt nog steeds niet verzadigd. We doen 3 schepjes forte en 2 normale.
    Het consultatiebureau geeft aan dat we flesjes van 180 moeten gaan geven maar dit lijkt me veel te veel 6x op een dag??
    Helemaal overstappen op forte raad ze af maar dat snap ik niet helemaal.
    Wat zouden jullie doen? Mijn gevoel zegt nu helemaal over op forte maar blijkbaar is dat niet aan te raden?
    Hij heeft heeel weinig krampjes en is verder een vrolijk mannetje! Weegt inmiddels 6105 gram en is 61 cm.

    :rolleyes:
     
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje kreeg op die leeftijd ook deels forte. Helemaal overstappen wordt meestal afgeraden omdat ze hiervan moeilijker stoelgang kunnen gaan krijgen.

    Ik zou ipv helemaal over te gaan de ratio eerst even aanpassen. Dus eerst nu 4 forte en 1 normaal. En kijken wat er gebeurt. Blijft alles goed, dan kan je helemaal over of toch 1 of 2 flessen verhogen qua hoeveelheie. Mijn zoontje dronk op die leeftijd in de ochtend 180+6 en de rest nog 150+5.
     
    Robsss vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Een extra flesje tussendoor ipv ophogen?
     
    Robsss vindt dit leuk.
  4. Robsss

    Robsss Actief lid

    24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel ik ga het proberen!!
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    is t echt honger of heeft hij snel zn fles op? is het dat 2e kan je nog een kleiner speentje proberen zodat hij langer over zn fles doet en de zuigbehoefte ook voldaan word.
     
  6. Robsss

    Robsss Actief lid

    24 jan 2017
    396
    501
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hij doet wel keurig 20 minuutjes over z’n flesje dus ik denk echt honger
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.383
    113
    Hoe gaat het nu?

    Ik merkte toen wij de flessen gingen ophogen dat madam het 's nachts zonder fles ging kunnen... En zo gingen we dus van 6 naar 5 flessen op een dag... Wel gelijkelijk hoor... En in 't begin liet ze vaak flink wat van de fles over, wat zonde voelde... Maar dan ineens nam ze een hele fles! Wie weet toch een optie?
     

Deel Deze Pagina