Vanaf welke leeftijd spelen jullie kinderenndit spel? Mijn zoontje wil het ook heel graag, maar ik vind hem nog te jong, hoewel ik helemaal niet weet wat het spelverloop is. (Maar iedereen mag het al spelen volgens hem)
Gedownload toen hij 8 was maar toen snapte hij er niks van en keek hij er niet meer naar. Nu is hij 9 en sinds de lente volgens mij is hij echt fortnite fan geworden. Ikzelf speel sinds de zomer fanatiek mee, mn 2e battle pass en ben ik echt een hele coole mama
Ik denk vanaf een jaar of 9 a 10. Het basisspel is dat je met 100 mensen naar een eiland wordt getransporteerd en elkaar neerschiet tot er 1 over is. Er is geen bloed of doden lichamen in fortnite. Een 'dode' speler verdwijnt alsof ie wordt teruggebeamd naar waar je begon. Naast het basisspel zijn er allerlei varianten gemaakt, zowel door epic als door de community. En je kunt ook met je vrienden een beetje klooien in creative mode.
Mijn zoon is ook 9 en normaal ben ik wat strenger met leeftijdgrenzen maar in dit geval leek het mij prima kunnen.
Onder de 18 jaar vind ik het belachelijk. Zie dat de leeftijd op 12 staat, no way dat het hier in huis gespeeld mag worden. Gelukkig vinden ze genoeg andere games leuk, zelfs mijn 16-jarige horrorfan taalt niet naar dit soort onzin. Serieus, je laat je kinderen toch geen anderen neerschieten in een videogame tenzij het een monster is dat je moet verslaan? Ik snap het echt niet....
Het is een spelletje he. Toen ik 4 was speelde ik ook legertje of piraatje met mn neefjes en op school. Is net hetzelfde Het is niet echt, geen werkelijkheid, gewoon een simpel leuk spel.
Mijn oudste van 9 speelt het ook maar op de ps5 En hij speelt nooit alleen altijd online met vrienden en klasgenoten Koptelefoon erbij halen en je kan met vbucks skins enzo kopen maar je krijgt ook regelmatig accessoires
Hier speel ik het soms met mijn kinderen, de jongste snapte het met 7 al heel goed en is er ook echt goed in. We spelen meestal in een team met z’n drieën. We hebben er nog geen euro aan uitgegeven overigens.
Onzin ? Jij vind het onzin vele miljoenen niet genoeg jonge kinderen die spelen en er niks aan overhouden Er is niks “engs” aan
Haha arme kinderen. Het is een van de meest onschuldige spellen. Je hebt zelfs drankjes die je weer beter maken en lama's. En hoe gaat dat samen met een 16 jarige hebben die een horrorfan is? Hoe kun je nu een horrorfan zijn als zelfs fortine al schandalig is?
Ik vind het onnodig dat kinderen leren schieten, simpel zat. Ouderwetse horrorfilms gekeken doir een 16 jarige vind ik echt iets heel anders dan dat mijn 7 jarige op mensen zou schieten. Is echt totaal anders, mijn puber gaat niet armen afhakken na het kijken van zo'n film, ziet dat het een verhaal is. Ik vind de meeste kinderen/vooral jongens sowieso veel te ruw spelen, en als zij in een game leren dat schieten normaal is vind ik dat kwalijk. Ik vind het zelfs zorgelijk dat dat blijkbaar normaal gevonden wordt door zoveel ouders. En waarom arme kinderen? Oudste houdt daar sowieso niet van en jongste heeft het 1x gezien bij een vriendje en toen gevraagd of de playstation uit mocht. Er zijn genoeg games die wel leuk zijn, en hij mag verder gewoon gamen hoor, hij is echt niet zielig. Plus, ik hoef het niet te verbieden want ze maken zelf allebei die keuze al.
Daar weet je op de lange termijn helemaal niets van af. De maatschappij wordt er sowieso niet leuker op de laatste jaren en als er een generatie opgroeit die schieten normaal vind houd ik mijn hart vast.
Waarom zulke vooroordelen? Prima als jouw kinderen het niet willen spelen en jij ook niet wil dat ze het spelen, maar er zo overdreven over doen is ook onnodig. En wat heeft horror in vredesnaam met Fortnite te maken? Ik hou m’n hart vast voor jouw kind die geniet van bloederige horror, worden later vast allemaal psychopaten… Zie? Slaat toch nergens op?
Sorry hoor, maar armen afhakken in een film is ook zoveel normaler dan een tekenfilm spelletje waarbij je niet eens wat ziet. Daar kan ik niet eens verder op ingaan als je niet snapt wat hier nu erger is.
Ik snap wel waar @GoldenClown op doelt. Er zijn een hoop onderzoeken over het gamegedrag van kinderen en wat voor invloed dat KAN hebben. Ik vind dit wel een goed artikel. De nuance ervan is wel duidelijk omschreven zo. https://netwerkmediawijsheid.nl/bitefile-de-kansen-en-risicos-van-gamen-op-een-rij/#:~:text=Het%20spelen%20van%20schietspellen%20verbetert,hun%20brein%20informatie%20sneller%20verwerken.
Nou dan vind ik dit wel een leuke uit het artikel en ben ook wel benieuwd naar het effect van horror op kinderen. Kijk ik kan er best respect voor hebben als je zegt geen schietspellen voor mijn kinderen. Prima, ieder zijn ding, maar dan vervolgens aangeven dat je zoon wél films mag kijken waarin armen worden afgehakt? Nee, dan ben ik het spoor bijster. https://howtoadult.com/the-pro-cons-of-tv-violence-12935913.html
Ik heb liever dat m’n kind fortnite speelt dan gek is op horrorfilms hoor Ik vind je echt mega overdrijven