Wat zijn jouw voor en nadelen van de kinderstoel en tot welke leeftijd willen jullie hem gebruiken? Tegen hij neemt zoveel ruimte in en staat altijd in de weg. Voor Ryan eet beter erin omdat hij rustig zit en bord voor zijn neus (vast blad aan de stoel) Alyssa was met deze leeftijd al veel groter en at netjes aan tafel op een gewone stoel mee. .... ryan komt maar net boven de rand uit duszou ik een verhoger aan moeten schaffen. ... Wat doen jullie?
TrippTrapp nu (zoontje is bijna 2) zonder beugel. De stoel is gewoon aan te schuiven aan tafel net als een normale stoel en gaat super lang mee. Een van de beste marktplaats aankopen die ik gedaan heb . Voordeel: - Juiste hoogte in te stellen - Duurzaam - Gaat jaren mee - Zoontje kan er zelf op klimmen (moet hem dan wel nog aanschuiven ) Nadeel: - Uhm, geen?
Uhm, er zijn veel kinderen die zich afzetten tegen de tafel in een kinderstoel. Absolute afrader bij een triptrap Tenzij je een goed excuus zoekt voor een paar hechtingen dan.
Zoals die van mij dus wij hebben wielen onder onze stoel. En corrigeren en verbieden helpt niet bij familie is hij vijf keer gevallen. ...Dus hardleers hihi
Ohh euh mijn oudste zit met 4,5 nog in haar kinderstoel, haha. Wel zonder blad natuurlijk, het zijn een soort nep trip trapps van de Kruidvat. Ideaal, je haalt het blad eraf en het is gewoon een soort hoge stoel. Ze nemen ook geen extra ruimte in want ze staan gewoon aan tafel. De oudste kan op een gewone stoel net boven de tafel uitkijken dus dat is voorlopig nog geen optie.
Je hebt ook soort van kinderstoeltjes die op de gewone stoel bevestigd. Ook handig voor onderweg en ze nemen geen ruimte in. Zoiets bijvoorbeeld: http://www.eurekakids.net/g/0142833/nursery-inklapbare-kinderstoel-oranje.jpg
Ik ben ook erg tevreden over de triptraps hier in huis! Al vind ik de plastic beugel niet super fijn (en niet mooi). De houten wel. Maár mijn dochter kon uit beiden klimmen. Erg onhandig. Maar daar zijn de teugeltjes voor uitgevonden he! Het omgooien is hier nooit gebeurd. Ze zitten er ook in als we erbij zijn, en anders ver genoeg van tafel af. Daarbij hebben we extended gliders (oid). Die plastic dingen onderaan de poten. Ook vind ik de ikea kinderstoel geweldig. Daar zitten ze net iets eerder goed in, vooral met het bij te kopen kussentje van tegenwoordig. Ook lang door te gebruiken. Nadeel: niet mooi en wijde poten waar je wel 600x tegenaan stoot. In mijn werk op het kdv hadden we die plastic chicco's die je in kunt klappen. Mijn mening: erg lelijk!! Maar super handig en al erg vroeg te gebruiken in ligstand.
Mja die van ikea zijn ook bar lelijk.. Maar zonder blad was hij precies evenhoog als onze (ikea)-tafel. Dus het blad hebben we zelden gebruikt... En dan meestal niet aan de tafel maar om op te spelen als ze bijvoorbeeld in de keuken zat terwijl ik kookte.
Hoezo? Wij hebben van die kunststof plaatjes erbij gekregen die je wanneer de stoel op de hoogste stand staat, een stukje naar achteren moet monteren waardoor de stoel niet achterover kan vallen. Mijn dochter zet zich ook altijd af maar dan schuift de stoel gewoon naar achteren. Triptrap is een superstoel, te gebruiken tot 8-10 jaar ofzo.
Hier beide een tripptrapp en daar blijven ze op tot ze er echt uit groeien. Dit voorkomt geklieder op mijn gewone )stoffen' stoelen en ze zitten toch net ff iets hoger en daardoor beter
Hier ook een triptrap en zeer tevreden. Hij zit er al in vanaf de eerste dag. Er zitten onderop plaatjes, deze moet je zelf bevestigen. Hij kan hierdoor niet omkiepen!
Ik moet bekennen dat mijn zoontje nog steeds in zijn kinderstoel zit... Het is niet echt een stilzit-kindje, en in de kinderstoel zit hij tenminste rustig te eten, zonder dat hij 100 keer op wil staan. Maar ja, de jongste moet er nu zo langzamerhand toch echt in, dus het is deze week denk ik echt afgelopen
Hier ook twee tripptrapps en ik zou niet weten hoe ik het had moeten doen met een andere kinderstoel. Mijn dochter is net een meter, en ik vind haar nog steeds niet goed aan tafel zitten als ze op een gewone stoel zit. Dan zit ze te laag om lekker te kunnen eten.
Ja, precies, what's up met een andere kopen? Net zoals een bed lees ik vaak. Als de een komt moet de ander eruit? Snap ik nooit helemaal? Even on topic. Ik ben ook erg pro Ikea stoel. Ze zit er al vanaf een maandje of 6 in. Echt een heerlijke stoel. Je hebt ook van die stoffen stoeltjes (ik weet de naam niet maar is een soort draagzak voor stoelen) die je overal aan kan bevestigen en handig mee kunt nemen, bv. voor op reis. Een vriendin van mij heeft er 1 heel handig.
Hier begonnen met een Ikea stoel. Die staat nu boven voor bezoek met kleine kids. Beide hebben ze een stoel die op een trip trap lijkt. Via marktplaats en bevallen prima. Voor de oudste gekocht toen de jongste in de Ikea stoel moest en later een bijgekocht. Jongste heeft de beugel er net af. Meer omdat ze er niet meer tussen past met haar stevige beentjes. Nu nog even aanleren dat ze netjes moet blijven zitten en niet met vieze handen van tafel mag De komende jaren worden ze iig nog wel gebruikt.