Forum-ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Betty Barclay, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    #1 Betty Barclay, 19 jan 2015
    Laatst bewerkt: 19 jan 2015
    Uiteraard zijn het totáál onbeduidende ergernissen naast al het leed in de wereld en zelfs bij het traject waar wij nu weer midden in zitten :cool:
    Maar ik heb toch wel een paar dingen hier waar ik me altijd terugkerend aan erger.

1. Mensen die advies vragen dmv een eigen topic. Dat vervolgens krijgen van andere forumleden en die daar gewoon nooit meer op reageren en zelfs nooit meer terugkomen in hun eigen topic. Ik bedoel; had me eerder verteld dat je niet van plan was om het te gaan lezen, dan had ik ook de moeite en tijd er niet in gestoken

2. Mensen die voor 1 en hetzelfde onderwerp meerdere topics openen. Hou het gewoon overzichtelijk en eis niet zo'n groot podium op. Als voorbeeld zie je bijv weleens op het testenforum dat mensen voor elke test die ze doen een nieuw onderwerp starten. Soms zelfs 3 op een dag. Grrrr

Hebben jullie ook forum-ergernissen?

ps. ik hoef geen discussie over dat 1 iemand zegt zich te ergeren aan het gebruik van "me" als bezittelijk voornaamwoord en dat daar vervolgens weer 6 vrouwen overheen vallen. Ik ben gewoon nieuwsgierig en niet op zoek naar een rel.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Niet lezen.

Kan natuurlijk gebeuren, maar geef toe dat je het verkeerd gelezen hebt.
    En niet antwoord op de vraag geven
    Bijv ik Zoek een meisjes naam met 5 letters mag niet met een K beginnen.
    Komen ze aan met Kayleigh....

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Als antwoord op je vraag: nee ik heb geen forum ergernissen. Ik loop namelijk, net als in het echte leven, met een heeeeele grote boog om vervelende mensen en geneuzel heen en maak me zo weinig mogelijk druk om irrelevante zaken.

Ik kan me je eerste punt trouwens wel heel goed voorstellen. Vind dat ook raar.. Waarom opent iemand dan een topic inderdaad?

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    meestal lees ik de dingen niet waar ik me aan erger maar als ik dan wat op moet noemen

mensen die voor elk voedingsmiddel een topic openen of die lekkere hapjes topics. gebruik dan even de zoekmachine. er word toch iedere keer dezelfde wrap met zalm en roomkaas als tip gegeven ( lees het met een knipoog dit hoor)

schoonmoeder topics of sowieso elk familiegeleuter. ik lees het zelden tot nooit

kinderbijslagtopics

verder eigenlijk niet zoveel

5. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Mijn grootste ergenis:

Exendiejelastigvallenopzp..

6. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    betweters..mensen die op negatieve aandacht kicken..
    dus super bijdehand antwoord geven..alsof het super logisch is..
    jah.. dat vind ik altijd een beetje jammer..
    misschien dat ze hier op een forum "kunnen zijn" wat
    ze in het echte leven niet durven ofzo.. ?? geen idee..

7. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onderwerpen die geopend blijven worden waarvan bewezen is dat ze keer op keer op een rel uitlopen. Denk aan: vaccinaties, roken tijdens de zwangerschap, zwarte piet, borstvoeding vs flesvoeding etc.

Verder vind ik het vooral heel jammer dat het al gauw uitloopt op een verhitte discussie als je een andere mening hebt dan een ander. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening, maar het is maar net hoe je deze neer zet. Het is de toon die de muziek maakt ;)

Verder irriteer ik me eigenlijk niet zo snel. Ik lees meer dan ik reageer eigenlijk.

9. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Nog 1: mensen die niet kunnen quoten :D
    Geen idee wat hierboven nou mis gaat!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad topics met vragen (vaak over zwanger worden of vruchtbaarheidsbehandelingen), waarbij je uitgebreid uitleg geeft en er niet eens een reactie of een bedankje af kan. En vervolgens wordt door dezelfde persoon een zelfde soort topic gewoon nog tig keer geopend met precies dezelfde vraag!:x

Of topic-opensters die niet het antwoord krijgen wat ze willen en dan meteen gaan bitchen en het topic dicht gooien.

En ik heb aan het beheer gevraagd of er een apart gedeelte kan komen voor medische vragen. De Lounge wordt de laatste tijd overspoeld met medische kwalen. Die wil je niet allemaal tegen komen als je in de lounge zit.

11. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Topic laten sluiten als er niet wordt gereageerd zoals TS gehoopt had.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    die ook ja:D meestal van die roomkaas zalm wrapfiguren zijn dat:p

13. tuc

tuc Niet meer actief

Whahaha

14. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    :D gaat stuk hier...

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb er ook 1: een topic met een vraag om advies wat eigenlijk niet te geven is....men vraagt om advies over een situatie maar bij elk mogelijk advies wat er überhaupt te bedenken is is het antwoord: nee al geprobeerd, werkt niet.

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    En inderdaad het constant dicht laten gooien van topics!

Ik was moderator op een ander zwangerschapsforum en daar hadden we de regel dat een topic nooit dicht werd gedaan. Alleen als het volledig uit de hand liep of als het totaal off-topic ging. Het werd nooit gesloten op aanvraag van de TS. Dus niet als de vraag volgens TS beantwoord was en ook niet als TS geen trek meer had in, in haar ogen, onnodige reacties of als ze niet de antwoorden kreeg die ze wilde.

En er zat ook geen tijdslimiet aan topics. Topics verdwijnen vanzelf naar beneden op de lijst, als er niet meer wordt gereageerd. Soms zoek je info en is het handig als je een topic weer omhoog kan halen. Als het gesloten is, kan dat niet en moet je speciaal een nieuw topic openen. Soms wil je gewoon even vragen hoe het nu met iemand gaat, bijvoorbeeld.

17. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Ik vind het ook jammer dat veel topics uitlopen op ruzie. Al ben ik zelf niet vies van een pittige discussie... (Mits dat respectvol gebeurt en men met goede argumenten komt...)
    Ik heb het gevoel dat bepaalde mensen het leven en zichzelf veel te serieus nemen. ;)

Laten we het er maar op houden dat er op dit forum veel meer rekening gehouden dient te worden met hormonen die alle kanten op vliegen. :D

18. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36

Idd!! Sommigen maken er echt een sport van.. zonde van de energie..

Plus wat je zegt iPinky , het stikt hier van de hormonen :D:p

19. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Goede vraag :D

*topics over baby's/kinderen/zs testen enz in de lounge
    *reageren met: ik heb niet het hele topic gelezen, maar... En dan vervolgens iets zeggen wat al 10x nader uitgelegd is
    *discussie voeren over niks, of over iets wat compleet off topic is

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het haakje ([) voor de /QUOTE] ;)

Mijn ergernissen:

TS die niet meer reageert
    Betweters (maar weet dat ik dat zelf ook wel eens kan zijn ;))
    Mensen die telkens een nieuw topic aanmaken over ongeveer hetzelfde en dan ook naar het oude topic verwijzen, ga dan gewoon in het oude topic verder!
    Topics die dichtgegooid worden omdat TS het niet eens is met de reacties. Laatst was er een topic dicht en het account van TS verwijderd (had ze neem ik aan zelf om gevraagd). Heel apart vind ik dat.
    Topics die duidelijk over vakantie/baby's e.d. gaan in de lounge.

Deel Deze Pagina