Serieus - even een ongeneerd klaagbericht van mij . Laat ik voorop stellen dat manlief ook echt lief is. Ik ben vorige week geopereerd en mag niets zwaars tillen, dus ook dochter niet. Geen huishouden e.d. En hij doet het allemaal. Maar af en toe komen er acties waarvan ik echt denk ... pffff, denk je nou niet na of is het wat anders. Eva is vandaag gewoon naar het KDV ondanks dat we beiden thuis zijn, en ik sta haar winterjas aan te trekken. Kom hij de hoek om blazen "zeg, doe niet zo'n dikke jas aan, anders kan ik haar niet goed in het stoeltje zetten" Ik schoot uit mijn slof (ook niet goed), maar ik ga potverdikkie mijn kind toch geen dunne jas aantrekken omdat hij niet uit wil/kan vinden hoe de "teugels" van het stoeltje langer kunnen worden gemaakt?? Ze heeft ook Amoxicilline, omdat ze een gemeen hoestje heeft dat maar niet overgaat. Moet koud staan met met een spuitje opgetrokken worden uit het flesje, want ze mag maar 3 ml per keer. Toch geen raketbouwen lijkt mij, en hij heeft het me toch 3 x daags sinds afgelopen woensdag zien doen. Dus ik geef hem het doosje met alle attributen, ervan uitgaande dat hij weet wat hij moet zeggen (spuitje gebruiken, in lepeltje, doosje in de koelkast bewaren enz.). 3 maal daags, dus ik ga er wederom vanuit dat hij wel begrijpt dat als ze net 1 lepel heeft gehad, de tweede zo rond lunch is. Maar nee, ik krijg de wind van voren over dat hij geen idee heeft wat hij ermee moet doen??? Serieus??? Hij heeft er een aantal maal gewoon naast gestaan toen ik haar de drank gaf!!? Zucht ... en dan loopt hij te zagen dat ik er soms zo bovenop zit, en dat klopt, en dat heb ik ook toegegeven. Soms is het gewoon sneller het even zelf te doen. Dus ik laat los ... en dan gebeurt er dit. Ik snap dat hij het anders doet, en dat is echt het probleem niet. Maar dit is gewoon elementaire zorg, niets met "ik doe het anders, maar niet fout"... Zucht ... einde klaagbericht.
Zoals jij meestal in je berichtjes overkomt ben je meestal wel iemand die heel goed de eigen boontjes dopt en er niet echt van houdt om afhankelijk te zijn van anderen.... Dus ik kan me goed voorstellen dat de irritaties hierover zich beginnen op te bouwen na een poosje. Ik wens je een heel spoedig herstel toe, dan gaat het daarna vast weer beter!!
Ja, dat klopt ... ik kan er ontzettend slecht tegen dat ik niets kan doen zo tegen mijn natuur in. En ik ben echt dankbaar dat manlief het (bijna ) zonder mokken overneemt! Maar het is zo'n tegenstrijdigheid. Zoveel dingen pakt hij zo makkelijk op, en dingen waarvan ik denk dat die eigenlijk wel vanzelfsprekend zijn, dan gebeurt er dus bovenstaande. Ik snap dat dan niet.
Even alleen op dat jas bericht: ik had begrepen dat ze in de autostoel sowieso geen jas aanmogen omdat de gordel dan niet goed kan? Maar dan had ie toch ook d'r jas uit kunnen doen in de auto, ipv een dunnere jas ☺️ Of gaan jullie fietsen? Lastig om dan alsnog niks te doen he! Succes, hopelijk mag je snel zelf weer wat meer
Je kunt de gordel verstellen. Het is niet zo ver, en ik heb liever dat ze haar winterjas bij zich heeft, voor het geval ze besluiten om iets buiten te doen ... Maar idd, hij had de jas ook uit kunnen doen Ik hoop ook dat ik snel wat meer mag doen. Dit is gewoon ronduit irritant, terwijl ik dit nou al een aantal keer heb gewenst, lekker even niets hoeven doen. Zo stom dat wanneer het ook zo is, dat het dan niet goed voel vrouwenlogica!!!
Gewoon de gordel verstellen idd. De jas mag gewoon aan in een auto stoeltje. Dat zou wat zijn als dat niet zou mogen, al die kindjes die in de kou hun jas uit en aan zouden moeten doen en dan de eerste 15 minuten in een ijskoude auto zitten brrr. De stoeljes van tegenwoordig hebben verstelbare gespjes. Die van ons klik je dicht en trek je daarna aan, zit dus altijd perfect. Owh ja ts ik herken het wel mijn man weet bv nog stees niet hoe aardappelen te schillen en kokem. Maar weet wel altijd advies te geven bij het koken😉
Ah zo typisch mannengedrag! Ml hier zit al bijna 30 weken thuis in de zw, inmiddels zou je denken dat hij toch wel weet hoe alles werkt/gaat in het huishouden en de kids. Maar nee hoor, de meest (voor mij) logische dingen 'weet' hij niet. Hoe frustrerend het ook kan zijn, hij doet het niet expres. Dat is echt mijn mantra geworden en als het weer zo'n moment is blijf ik dat herhalen en het werkt. Probeer het eens Hopelijk ben je snel weer hersteld!
Adem in adem uit, en gewoon uitleggen wat de bedoeling is, voorkauwen werkt het beste, want zien doen is niet altijd opslaan.. helaas! succes!
Haha.... erg grappig dit. Ik ben 2 weken terug geopereerd en mag dus ook niet bukken/tillen. Dat is hier ook niet heel goed voor het huwelijk. Mijn man is echt een ramp in het huishouden. Niets ziet hij uit zichzelf ( als ik het vraag doet hij het wel hoor) en dat irriteert mij dan weer
Hihi, sorry, maar ik moest toch wel even lachen om je bericht. Vooral ook omdat het best heel herkenbaar is. Mijn vriend snapt ook de meest simpele dingen niet. En dan denk ik ook echt van Hoe kan je dat nou niet snappen?? Ik ben ook heel zelfstandig en doe het liefste alles zelf. Als iets echt moet gebeuren zoals ik het wil, schrijf ik het op. In Jip en Janneke taal, anders begrijpt hij het niet Succes met je herstel
Jas aan mag wel, maar wordt toch afgeraden omdat er Door de dikke stof meer speling zit ik de gordels (zit dus toch minder goed aangesloten) daardoor iets minder veilig. (Al heeft mijn dochter regelmatig een jas aan in de auto maar met meer dan 5 minuten rijden doe ik toch liever een dun jasje of een vestje aan en neem ik een jas mee. Eventueel een dekentje erbij. Wat betreft de medicijnen en al dat soort zaken:herkenbaar! Soms denk ik wel eens waarom zou jij niet kunnen wat ik kan? Waarom kan ik bijvoorbeeld wel alles terug vinden als we iets kwijt zijn/waarom snap ik wel dat je bij het pakken van een nieuw pak luiers uit de kast je eerst maat 3 opmaakt voordat je maat 4 pakt. En inderdaad als iets al een aantal keer gebeurd is waar jij bij bent Hoe kan het dat jij niet weet hoe het werkt? Heb je er dan echt niet op gelet? Mannen. .....
Ooh ik snap je irritaties helemaal hoor! Hier ook een lieve man, maar soms.................. Dan zeg ik iets en even later stelt hij een vraag daarover. Dat heb ik toch net verteld?? Vragen naar de bekende weg, afwezig zijn in gedachten, minder initiatief nemen dan ik graag zou willen. Dus ik herken het, maar doe ook erg mn best om meer te accepteren. Het is hier ook echt wel ee wisselwerking. Ik wil dat hij helpt, maar ik hou er ook van de teugels in handen te houden.... Dus ook echt wel mijn ding...! Succes en beterschap!
Ik denk dat je, je moet beseffen dat een vader ook instemming heeft. Dus als hij jullie kindje weg brengt lijkt het me dat hij ook instemming mag hebben over op welke manier dit gaat. Daarbij is een winterjasje levensgevaarlijk in de auto, hierdoor kan je de gordels niet strak genoeg aantrekken en zitten ze dus niet strak genoeg in de stoel. Vervelend dat je onafhankelijk wil zijn en dit op dit moment niet kan. Makkelijker gezegd dan gedaan maar laat het los...laat papa, papa zijn op zijn manier.
Tja, wel enigszins herkenbaar. Ben afgelopen woensdag geopereerd en man is vandaag weer aan het werk omdat ie zich thuis verveelt.. en gaat er dus voor het gemak maar vanuit dat ik het wel red met een drukke peuter in huis, 5 dagen na een operatie in mijn buik (galblaas verwijderd). Als het niet ging moest ik m'n moeder maar bellen of die de jongste kon ophalen! Tja, ik kon de dag na de operatie al weer gaan bedenken wat we moesten eten, dat kan ie zelf dan weer niet bedenken. En zo stond ik vrijdag al te helpen met eten koken, omdat dat teveel handelingen tegelijk waren.. om vervolgens zaterdag mee te gaan met boodschappen doen zodat ie niet de helft zou vergeten. Om in de winkel ook even te vergeten dat ik het winkelwagentje niet kan duwen omdat dit pijn veroorzaakt. Heel fijn hoor, dat ie het huishouden verder op zich neemt, maar een beetje meer steun en begrip was fijn geweest. Maar blijkbaar teveel gevraagd van iemand die nooit ziek is, en dus geen idee heeft wat het inhoudt dat een stel artsen in je buik hebben zitten wroeten met allerlei instrumenten.
Inderdaad erg herkenbaar! Hier een papa die na anderhalf jaar 'samenwerken' met mama nog steeds het bedtijd-ritueel dat elke dag hetzelfde gaat op hetzelfde tempo op dezelfde manier nog steeds niet onder de knie heeft en dingen 'vergeet' in de 3 kernhandelingen zoals: pyjama en slaapzak aan, flesje i.c.m. verhaaltje & tanden poetsen. Elke keer is het weer van 'eh, en nu?'. Hahahaha. Sterkte TS! Ik hoop dat je snel beter bent en het zelf kunt doen.
Papa heeft een heleboel instemming. Maar serieus, gren winterjas omdat hij haar anders niet in de auto krijgt? En dan blijkt dT ze iets buiten gaan doen op het KDV en Eva kan niet mee, want geen goede jas? Ik heb namelijk nul problemen om haar in de stoel te krijgen, eender welke jas, en ze zit strak. Je gaat je kind toch niet zonder jas in een koude auto zetten? Heeft niets met instemming te maken, maar met boerenverstand hoor.
Nou, dat ook. Ik heb 2 nachten in het ziekenhuis gelegen. Al weeeeeken daar oor zei ik al, schat, breng jij haar nou naar bed, want dan is ze dat gewend, en weet je wat je moet doen. Maar nee, ik kon het beter blablabla. Eva heeft een bedritueel ook ... Pyama aan, tAndjes poetsen, verhaaltje voorlezen, liedje zingen, bed. Werkt prima. Ook opgeschreven. We bellen de tweede avond, en hij zegt, ja het is zo lastig, Eva slaapt niet. Dus ik vraag ... Heb je het bedritueel gevolgd? En hij zegt nee, ik heb haar zo in bed gelegd. Dus ik zeg, niet klagen dan als ze huilt ... Ik heb het voor je opgeschreven ....
Hahaha, je bent niet alleen!!! Ik loop al weken met zwangerschapsdiabetes en nog elke dag vraagt vriendlief minimaal één keer of ik een glaasje sap wil. "Neeheeeee, want dat mag ik dus niet." Of dan lopen we in de supermarkt en dan pak ik een pak met spekjes en dan zegt hij ineens: "Nee! Dat mag jij niet, want vet is niet goed voor je..." Uhm... Vet is nou net één van de weinige dingen die ik nou juist wél mag..? De vorige keer dat ik van huis was, heeft hij moeten Googlen hoe een Nespresso apparaat werkt... Serieus? Dus in al die jaren heeft hij blijkbaar nog nooit een kopje koffie voor mij (of zichzelf) gezet? Maar goed, ik ben wel wat gewend. Mijn vader is ook zo'n type wat vrolijk andermans boodschappen staat in te pakken bij de kassa, zonder even te bedenken: hey, dit is toch helemaal niet wat ik gekocht heb?! Beterschap!!!
Hahaha moet stiekem wel lachen hoor! Hier doe ik mijn dochter vaak juist een dunnere WINTERjas aan ( fleece) als we met de auto gaan. Inderdaad, dat gepiel met die gordels en ze krijgt het dan zo warm en zonder jas vind ik weer te koud nu het echt winter is. Voor de rest kan ik me ook kapit storen als hij niet eens weet waar hij bepaalde dingen kan vinden, ligt al 2 jaar op zijn plek maar het blijft maar niet bij hem hangen. Ook heeft hij vaak geen clou hoe hij haar weg moet leggen bij het naar bed gaan's avonds, te warm of te koud... En hij heeft geen idee wat ze aan moet, als ik niks klaarleg loopt ze erbij als een zwerver hahaha.