Maar als er staat: ik heb 2 jaar borstvoeding gegeven, dan staat daar toch geen oordeel over iemand die dat niet heeft gedaan. Dat maken anderen ervan... (en nee, ik heb zelf geen bv gegeven hoor)
Van die reacties tussendoor die ts compleet afbranden. Ik wil de zin best verder afmaken dmv voorbeelden maar dan word ik vast geband Topics openen en direct laten sluiten omdat de antwoorden ts niet aanstaan. Gezeur om borst en fles voeding en commentaar op de onderschriften ervan Topics die geopend worden in 'zwanger worden' van meiden die er he-le-maal doorheen zitten en pas twee rondes gehad hebben.
Meerdere ergernissen zijn al genoemd hierboven. - Topics over baby's, vakantie, uitzet en dergelijke die in de Lounge geplaatst worden, omdat ze gewoon willen dat meer mensen het lezen of omdat ze te lui zijn om even verder te kijken en na te denken over waar het topic wél hoort. - Topics met een nietszeggende titel ("Wat zou jij doen?", "Wat vinden jullie hiervan?", "Ohnee, wat me nu is overkomen!", "Dat geloof je toch niet!", "Ik ben zo bang"). - Topics met "HELP!" of "SPOEDJE!" en zo erin en dat het dan blijkt dat TS alleen maar snel antwoord wil, omdat ze rijkelijk laat is met vragen - Topics met de vraag of ze wel of niet naar de huisartsenpost moeten, omdat er dit of dat gebeurd is (met TS zelf of kind), waarbij in alle gevallen, die ik tot nu toe gelezen heb, in de eerste 20 reacties het antwoord "JA! NU GAAN!" is.... en TS loopt na 4 uur nog steeds te twijfelen, zonder dat de situatie veranderd is. - Topics die beginnen met "Ik heb even een ander account aangemaakt, om herkenning te voorkomen" Ik vraag me dan altijd af voor de hoeveelste keer ze dat doen. - Accounts die gesloten worden, omdat er te veel mensen een andere mening hebben.... en dan gewoon een nieuw account aanmaken! Ik pleit voor een IP block voor bepaalde tijd na het blokkeren van je account. - En tenslotte: Dat zoveel mensen wegkomen met in mijn ogen ongewenst gedrag. Niks persoonlijks tegen de mensen, die het onlangs is overkomen, maar toen ik hoorde dat er een aantal accounts gesloten zijn, omdat mensen zich misdragen hadden, was ik toch een beetje blij. Niet specifiek vanwege die mensen, maar dat Beheer tóch meer doet dan af en toe een beetje waarschuwen. Ik hoop dat dat mensen een beetje laat nadenken over hoe ze hier op het forum zijn. Ik kan soms ook erg fel zijn, maar er schrijven hier echt nare personen mee, soms!
Mensen die elk topic bevuilen met hun eigen verhaal. Mensen die foto's plaatsen die echt offtopic zijn. En als je daar op reageert krijg je een sneer en wordt alles op hormonen gegooid.
Oh ja, ook dat: alles op hormonen afschuiven. Ik vind dat persoonlijk echt een heel slecht excuus. Ik word ook extreem b*tchy van Gonal-F, maar dat betekent niet dat je overal zomaar mee weg kan komen met het excuus "hormonen", toch? Snap wel dat je eens uit kan schieten, maar op een forum kun je het nog weleens nalezen voordat je het post
Van die irritante titels! Heb je een heel interressante titel, neem je de popcorn er al bij. Gaat het over een wasmachine ofzo,... Hormonen uitvlucht. Ow my! Echt uitvluchten vind ik dat. Mensen die anderen bang maken. Kind praat nog niet met 1 jaar en word al aangeraden om naar die of dat te gaan/bellen. Kind loopt nog niet met 1 jaar dus dan moet je maar heel snel de fysiotherapeute bellen. Bangmakerij voor niks bahbah Topics die gesloten worden Dat is het denk ik
ergeren doe ik niet zo snel. Wat ik wel altijd heel grappig vind om te zien is dat een hoop dames (veel)meer informatie geven dan er gevraagd wordt. bijv. Een vraag als: "Hoe oud ben je?" dan krijg je antwoorden als ik ben ... jaar oud, geboren op ..-..-.. mijn man/vriend is .. oud geboren op ..-..-.. en mijn dochter is .. jaar oud, geboren op ..-..-.. er is toch alleen maar gevraagd hoe oud jij bent? niet hoe oud het hele gezin is en wanneer jullie allemaal jarig zijn? Dat is ook met medische topics. TS plaatst waar ze last van heeft en daarna krijgt ze 20 verschillende antwoorden welke enge ziektes het allemaal zouden kunnen zijn. Zoek hier niet naar je antwoord, maar bel de huisarts! je betaalt je niet voor niks scheel aan zorgverzekering
Zoals al eerder genoemd: topics in de lounge over zwangerschap, baby's en kinderen, want 'hier lezen meer mensen'. Dan nog hoort het niet in de lounge. Maar ik vind dat je tegenwoordig ook over niks 'kleins' even je hart mag luchten, want er zijn altijd dingen die veel erger zijn of mensen die iets veel ergers hebben meegemaakt. Dat wil toch niet zeggen dat een ander haar hart niet mag luchten.
Yup, daar moet ik ook altijd goed op letten. Het enige waar ik mij heel erg aan stoor is het ' me ' waar ' mijn ' hoort te staan. Voor de rest stoor ik me niet snel ergens aan .
Het zijn inderdaad aannames dat de ander dat in haar onderschrift heeft staan om steek onder water te geven aan de vrouwen die hun kind(eren) met flessenmelk grootbrengen.
Niet veel. Ik erger me niet zo snel aan topics die mensen openen. Of ze er nu tien van het zelfde onderwerp openen of 1. Of dat er tig topics over een onderwerp zijn, maakt mij niet uit. Ik zie het forum als een plek waar je je ei kwijt kan, over welk onderwerp het ook gaat. Ik vind het ook fijn als mensen de moeite nemen mijn topics te lezen reageren en kan me dus ook best verplaatsen in mensen die een topic openen die al tig keer bestaat. Wellicht hebben mensen een nieuwe visie of ideeen opgedaan in de tussentijd.
het onderschrift: ....jaar/maanden borstvoeding vind ik niet zo irritant, wel: ....jaar/maanden zelf gevoed....huh watte.....heb ik mijn kind door de buurvrouw laten voeden ofzo...dat vind ik echt beledigend.
Ligt er een beetje aan hoe het er staat. Als er gewoon staat "Klaartje krijgt borstvoeding" stoor ik me daar niet aan. Maar er staat wel eens "Klaartje drinkt al twee jaar mama's eigen moedermelk". Er staat eigenlijk hetzelfde maar dat laatste lijkt iets meer op een statement. Maar misschien bedoelen ze er helemaal niks mee en stoor ik me er voor niks aan. 😏
De 25.869 topics over kinderbijslag of toeslagen. Elke maand weer, kelere zeg. De 20e wordt het gestort, klaar.
Veel van wat hierboven staat is vervelend. Bijzonder irritant inderdaad de topics 'moet ik de hap/ha/vk bellen' (waarbij het uberhaupt overduidelijk is dat dat moet) en dan vervolgens of het niet doen, of niets meer laten horen. En verder vind ik het bijzonder vervelend dat het Beheer zo weinig doet met gebruikersinput. Het forum ontleent zijn bestaansrecht toch aan de gebruikers maar met de opmerkingen gebeurt heel weinig. Bijvoorbeeld over een app, kom op, ieder groter forum heeft een fatsoenlijke app of in ieder geval tapatalk, maar nee, bij ZP kan dat niet. Of het aanmaken van bepaalde subfora waar al 1000x om is gevraagd. Soms het idee dat Beheer niet echt doorheeft wat er allemaal speelt.
Mensen die in een topic over (pak hem beet) late praters/fietsers/lopers etc. waarin bezorgde moeders om advies en herkenning vragen reageren in de trant van: 'Oh neeee, dat herken ik helemáál niet. Die van mij sprak met 12 maanden al volzinnen/fietste al 10 km per dag/liep de vierdaagse...