geen poepluiers

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door , 2 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi, onze dochter is nu bijna 4 weken, sinds 2 weken heeft ze nog nauwelijks poepluiers (1x in de week ongeveer). Ze heeft wel veel plasluiers. Nu heeft ze wel veel last van krampjes en winderigheid. Is hier iets tegen te doen wat betreft mijn voeding. Het maakt haar namelijk erg onrustig en het zit haar vaak dwars en dan begint ze enorm te huilen. Alvast bedankt.
     
  2. Verhoeven546

    Verhoeven546 Actief lid

    17 sep 2007
    167
    0
    0
    je ziet bij een borstvoedingskind vaak dat ze maar 1 keer per week ontlasting hebben. echter meestal zie je dit voorkomen bij kinderen die ouder zijn dan 6 weken. dus het hoeft niet abnormaal te zijn maar het kan er ook op wijzen dat jullie kind niet voldoende vette melk binnen krijgt.

    probeer er eens op te letten dat ze goed aan 1 borst drinkt. Laat haar maar drinken tot ze vanzelf los laat. daarna bied je haar pas de andere borst aan. het kan zijn dat een kind wel 30 minuten aan 1 borst drinkt, en maar 5 aan de andere. dit is niet erg tijdens de volgende voeding is dit andersom.
    mogelijk zou dit kunnen helpen als je dit al niet doet.
     
  3. Niet meer actief

    Ik geef haar idd eerst 1 borst en ik laat haar daaraan drinken totdat ze loslaat. Dit duurt meestal zo'n 10 a 15 minuten. Daarna bied ik haar altijd nog de andere borst, saoms drink ze ervan, soms ook niet. De rust is wel weer wat terug, maar ze blijft persen, maar er komt niets uit. Kunnen dit toch ook krampjes zijn? Ze lijkt er net na de voeding echt last van te hebben. Ik vraag het in ieder geval van de week ook bij het CB. Bedankt voor je reactie.

    Gr. Kirsten
     

Deel Deze Pagina