Vraag over zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Fluffi, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluffi

    Fluffi Niet meer actief

    Vraag aan uwv webcare team,

    Ik ben 30 weken in verwachting en mijn zw verlof moet aangevraagd worden.
    Ik ben net terug van vak en nu is mijn wergever op vakantie voor 3 weken.
    Mijn intentie was om 4 weken van te voren te stoppen met werken maar ivm me rug is dit niet meer haalbaar en moet ik 6 weken van te voren gaan.
    Hoe moet ik hiermee omgaan omdat me werkgever nu met vak is en zij de persoon is die dit moet regelen.

    Alvast bedamkt voor uw antwoord.

    Fluffi
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Fluffi,

    Het klopt dat je werkgever de zwangerschaps- en bevallingsuitkering bij UWV dient aan te vragen. Ik lees dat het in jouw situatie niet haalbaar is om de aanvraag uiterlijk 2 weken voor de start van je verlof in te laten dienen bij UWV, aangezien je werkgever op vakantie is.

    Een latere aanvraag wordt door UWV gewoon in behandeling genomen. Met deze aanvraag moet een zwangerschapsverklaring meegestuurd worden. Daarom adviseer ik je deze voor de terugkomst van je werkgever te regelen zodat je werkgever de aanvraag direct na haar vakantie kan insturen. Deze verlate aanvraag heeft geen gevolgen voor jouw inkomen omdat je werkgever je loon blijft doorbetalen tijdens je verlof.

    Sterkte met je rug toegewenst!

    Laura
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina