Ik heb het wel gedaan.. Bij een heel ander soort site.. Ook een vriendendienst. De ontwikkelaar verdiende er niet veel aan, liep net quitte denk ik. Toen de site goed ging verdienen ( wat wezenlijk iets anders is dan goed lopen) nam hij een team in dienst, maar kon nog steeds niet zonder vrijwillige mods die meekeken. Alleen ingehuurde mods is te kostbaar. En van de gemiddelde mod wordt vaak ook niet meer gevraagd dan zichtbaar aanwezig zijn en hand en spandiensten. Daarom vond ik het niet zo'n probleem toentertijd.
Nou nou nou nou... gelukkig zijn er ook nog mensen die het inderdaad uit liefdewerk doen. Als ze me geld ervoor gingen bieden zou ik de handdoek in de ring gooien. Kom op zeg... het leven draait niet om geld, maar vooral om voldoening en zin. In plaats van dat men er respect voor op zouden brengen dat er mensen zijn die zich ervoor inzetten dat we hier gezellig (GRATIS!) met elkaar kunnen kunnen vertoeven, hebben we het over geld? Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waar jullie je druk om maken. Het is ons vrijwilligerswerk dat wij (meestal ) met heel veel plezier doen, en brengt voor beheer wat geld binnen. Kous af .
Ik vind het hartstikke leuk om te doen. Ben zo vrij als een vogel. Als ik even niet zoveel tijd heb, dan hoeft het niet. Daarnaast is het interessant en doe ik veel kennis op. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik me af laat schepen, en vind het eigenlijk ook vervelend dat er zo over geschreven wordt. Het is van mij een vrije keuze geweest, en ik heb ook de vrijheid om er mee op te houden. Daarnaast lijkt het mij niet meer dan logisch dat het beheer er iets aan verdiend, want ze stoppen er superveel tijd in, waardoor een heleboel vrouwen samen informatie kunnen delen. Soms moeten er nachten doorgewerkt worden om alles up-to-date te houden, worden er kosten gemaakt, etc. Ik heb juist alle lof voor het beheer. En als je ze persoonlijk zou kennen zou je anders over ze praten. Noem mij dan maar naïef.
Sluit me bij de dames hierboven aan. Het is leuk on te doen en je krijgt er meestal veel waardering voor terug
Dat begrijp ik volkomen, en ik moet eerlijk bekennen dat mijn reaktie vooral voortkomt vanuit het feit dat ik me de laatste 15 jaar voornamelijk in zakelijk Londen heb begeven qua werk, en daar dus een flinke laag hardheid heb gekweekt...
Nou idd.. niet alles hoeft voor geld toch, gelukkig zijn er ook nog mensen die dit soort dingen wel gewoon met veel plezier willen doen zodat een forum als zp kan blijven bestaan
@Coquelicot, zakelijk gezien ben ik meedogenloos hoor Gelukkig is dit verre van zakelijk, maar zoals eerder gezegd 'werk' dat ik met alle liefde en plezier doe.
Nu de huishoudportemonnee van ZP weer even online is omgegooid en dat voor iedereen helder is, doe ik dit topic voor het overzicht op slot ...