Forummen als je kind wakker is

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Ik doe tussendoor vaak zit hier nog niet zo lang en ook niet zo vaak op, maar als ons mannetje lekker aan het spelen is op zn kleed dan zit ik wel eens lekker achter de pc!

heerlijk!

2. tulip

tulip Niet meer actief

in principe doe ik dat ook niet. Ze slaapt wel nog 2-3 uur tussen de middag. De laptop staat wel aan, maar tussendoor wil ik de tijd toch echt aan de kleine besteden. Maar als papa thuis is wel natuurlijk;)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zit weleens op de computer (soms forum sons andere dingen) als de kinderen wakker zijn. Hun spelen dan inderdaad gewoon zelf en of ik nou op de bank zit en een boekje lees, in de keuken sta te koken, of even computer, maakt dan niet uit vind ik tenminste.

Maar zit ik rustig even forum te lezen en hebben de kinderen me nodig, is het absoluut niet dat hun moeten wachten tot ik klaar ben met reageren of aflezen, haha. Wat dat betreft moet het forum/de computer dan lekker even wachten :)!

Liefs Hanneke.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    :p
    haha, oke dan :)

Ik doe het huishouden gedeeltelijk als hij wakker is, afstoffen en stofzuigen vindie top! hij helpt met stoffen en de stofzuiger wordie wild van, maar was opvouwen doe ik als hij slaapt (onder het genot van leuke series :p) want anders plukt hij alles weer uit de wasmand wat ik net opgevouwen heb

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter slaapt niet meer 's middags, maar t huishouden deed ik al langer gewoon als ze erbij is. Ze 'helpt' me vaak mee en/of kan zich juist beter vermaken als ik bezig ben.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    jeetje :p :p en zijn dat allemaal nieuwe laptops, of ook afgeschreven?

Hier meestal niet overdag. Nu ik een nieuwe telefoon heb waar ik mee op internet kan, ga ik sneller tussendoor even kijken.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

o leuke vraag! Ja hoor, bij de eerste in elk geval wel.
    Ons ochtendritueel was: aankleden, naar beneden, ontbijten
    en hierna ging hij spelen en ik ging computeren, ongeveer 1 uur. Daarna gingen we weer samen iets doen.
    hij kan heel goed zelf spelen. Maar hij wilde dan wel altijd dat ik in zijn buurt was en dat ging goed met de laptop erbij.
    Nu met de kleintjes heb ik overdag geen tijd als zij wakker zijn.
    ik heb dus niet echt tips voor je, bij ons ging het gewoon zo.

8. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ik log me nooit uit dus ja:p
    En reageer pas als me dochter op school is of naar bed is

Als me laptop in beeld is wil zij op de laptop (dora aankleden)

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh was vouwen doe ik altijd als K. in bad zit. :D
    Ik ben dan op de rommelkamer de was aan het vouwen, en kijk dan regelmatig om het hoekje om te zien of alles nog goed is.
    Hij kan zich in bad namelijk heel goed vermaken!

10. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik kijk tussendoor op mijn telefoon op zp/facebook/nieuws ect.. Nog geen 5 min.. Ik ga pas echt op de computer als mevrouwtje 's avonds in bedje ligt...

11. susy26

susy26 Niet meer actief

hier lukt t aardig , als Lorenzo wakker is, kan tie heel goed spelen in zichzelf, maar soms wil meneer ook de nodige aandacht, en dan gaat dat niet lukken om op zp te zitten haha...naja dan maar effe wachte totdat ie op bed ligt hihi

12. Mijn mannetje speelt eigenlijk graag alleen.. we doen ook regelmatig dingen samen, maar hij speelt ook zo een uurtje zoet in zijn eentje. Het huishouden doe ik 's avonds, overdag de kleine dingetjes.

13. Maia

Maia Niet meer actief

hij staat het grootste deel van de dag gewoon aan (m'n laptop) en ZP is een van de sites die online staat. En ja, ook wel als m'n dochter wakker is, ze mag ook best zichzelf even vermaken ;)

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier lukt het echt niet meer. Hij wil dan steeds bij me zitten en drukt alle knopjes in enz heel irritant haha. dus pas na 20.00 word ik actief.

15. adi

adi Niet meer actief

Ik ben helaas te laat voor die andere topic (al snap ik niet waarom die de aanleiding is om je af te vragen of moeders ook forummen als kids wakker zijn. Omdat veel meiden zoveel hier zijn denk ik?)

Maar ik kan sinds een paar maanden gewoon rustig op de bank zitten met mn laptop terwijl de kids spelen. De enorme drukte het eerste 1,5 jaar heeft zich beloond in behoorlijk wat rust voor mij de laatste maanden, omdat ze mij niet nodig hebben als een speelkameraadje. :)..
    Dus ja, ik kan makkelijk op de comp als de kinderen wakker zijn. Maar meestal lees ik mee via mijn telefoon en typ her en der wat tussendoor.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zp vaak op de iPad, dat gaat een stuk makkelijker. De laptop kan ik niet op schoot hebben als ik zit te voeden, iPad wel. Maar dan nog gaat het makkelijker als hij slaapt of rustig zit te spelen. (Ja, soms slaapt hij overdag wel een half uur. Of hij speelt een minuut of 10 zelf.)

Ach, tussen de bedrijven door lukt het wel om af en toe te zp-en. En als het niet lukt: ook best. Ik ben hier verzeild geraakt vanwege mijn kinderwens. Nu die wens is uitgekomen, zou het toch raar zijn als ik zp boven mijn kind zou plaatsen. ;) Dus als zoonlief aandacht wil, kan hij het krijgen.

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook vaak ZP gewoon aan staan. Kan ik tussendoor ff bijlezen en evt snel reageren. Verder wel zo veel mogelijk aandacht voor mn dochter als ze wakker is.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Vaak staat de pc gewoon aan op diverse forums , soms reageer ik even als ze aan het spelen zijn, meestal slaapt ze OF is ze op peuterspeelzaal , als ze allebei thuis zijn gebeurd het al minder, ik vind heel goed dat ze ook leren dat ze even alleen moeten kunnen spelen of soms zit ik naast ze (zijn hun aan het kleuren en forum ik even maar als ze even mijn aandacht willen kan dat ook)

Op zich heel gezond om alleen te leren spelen maar dat begin al vanaf hun geboorte, je hoeft ze niet 24/7 te entertainen vind ik..

19. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik zit ook heeel vaak achter de pc. En lees ook veel hier.
    Maar nu vraag ik me juist af: Vinden jullie niet dat je een slecht voorbeeld geeft aan je kindje. Ik vind namelijk dat ik echt een slecht voorbeeld geef door dagelijk zoveel te computeren. Zij mag dat later echt niet de hele dag. Maar hoe wil ik dat gaan regelen als ik dat zelf wel doe...haha. Dus mijn conclusie is eigenlijk dat ik nu al moet minderen...

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Als mijn kinderen wakker zijn, staat de laptop of computer gewoon niet aan. Ik ken mezelf, dan zit ik de hele tijd te surfen en te kijken. Mijn dochter mag ook niet de hele dag tv kijken, dus ik zou het geen goed voorbeeld vinden. Meestal kijk ik savonds even op mn telefoon (ben niet heel actief hier).

Deel Deze Pagina