Hier nu ook, al zag ik net dat hij zijn sokken weer uit heeft getrokken dus die ga ik zo even zoeken. Voor de rest vermaakt hij zich heel goed dus ik doe nu huishouden, opmaken en ZPen tergelijk op het moment.. Huishouden doe ik ook als mannetje wakker is. Kan hij een beetje meehelpen, vindt hij hartstikke leuk.
de pc staat hier heel de dag aan en kan het niet laten om zo nu en dan even me postvak te controleren op msn, even op hyves te kijken en even op zwangerschapspagina. meestal max 5 minuutjes en dan doen de kids wat anders. zelf heb ik net de kids naar school gebracht, me huisje opgeruimt en ga zo werken. op de terug weg haal ik me zoontje op, ga wat emt hem spelen en leg hem op bed. kan ik weer eventjes op de pc en ruim em huisje weer even op. dan is het 2 uur zoontje uit bed, even eten en spelen, dochter ophalen op school en dan is ze vaak moe en gaat zelf even op de ds of tv kijken. zoontje speelt dan zelf even en tijdens het spelen door kijk ik weer even hier . al met al zit ik 1 uur achter de pc gedeelt over heel de dag. het lijkt misschien of ik er heel de dag achter zit maar dat is echt niet zo. heb ik ook echt geen tijd voor. ik moet nu werken dus tot vanmiddag haha
Hier heb ik de laptop gewoon aan staan, kinderen kijken niet naar de laptop om. Zo kan ik af en toe eens wat lezen en eventueel wat schrijven.
Ik zit thuis heel weinig online, juist even voor in ons clubje te reageren. Voor het overige forum ik tussen m'n werk door
Dus het is een slecht iets als je werkt (ik werk namelijk ook met mijn computer) ik vind het niet perse een slecht voorbeeld als je ernaast maar wel gezond eet en beweegt is het denk ik niet perse een slecht iets, er zijn mensen die de hele dag achter hun pc werken, is dat dan ook een slecht voorbeeld? Nee het gaat denk ik om balans, als er wel verder een goed bewegingspatroon is en je kan je ook vermaken zonder dan is het prima, ontbreekt het aan een van die twee dingen dan moet je even overwegen of het niet minder kan inderdaad..
het wisseld per dag, maar over het algemene ben ik behoorlijk multifuncioneel. ( moet ook wel met 3 kids) en kan dus vrij veel tegelijk. een berichtje lezen of tikken kan er best tussendoor. ondertussen ben ik gewoon met de kids bezig of speel met de jongste. maar die kan ook goed zelf spelen (vind ik erg belangrijk dat ie dat leert namelijk voor zijn concentratie en fantasie) maar ik kan heel goed nep kopjes thee en koekjes eten en dansen en zingen en ondertussen wat lezen of tikken. het huishouden doe ik daar tussendoor ook nog.net als mijn mail checken en muziek luisteren. (doe ik ook op de pc) net al 4 tot 5 wassen per dag. bepaalde dingen doe ik altijd s'avonds. ik ben in de late namiddag of s'avonds zelden tot nooit online. of het moet zijn als ik even ergens op moet wachten of moet wachten op de douche ofzo. zo lijkt het of ik er veel ben ( staat vaak wel open onderin) , maar dat valt best mee met de tijd die ik echt op mijn gat zit.
liedje piedje over dat slechte voorbeeld. mijn dochter zit op het mbo en die moeten VERPLICHT met de pc werken in veel lessen.( zij zijn de proefklas van school maar de bedoeling is dat over 2 jaar de hele school digitaal les krijgt) krijgen ze niet op de laptop les dan is het via de pc op een scherm. geen 1 lokaal heft een ouderwets krijtbord meer hangen. dat was op het vmbo trouwens ookal zo. mijn dochter zit dus net als vandaag van 10 tot 10 over 5 op school. dan is ze tussen half 7 en 7 uur thuis. even eten en dan om half 8 aan het huiswerk, tot ergens rond 10/11/12 uur. ze zit daar dus niet voor de lol maar wel practisch de hele dag achter dat ding. op donderdag loopt de stage dan is ze lekker buiten en in de stallen bezig, maar zodra ze thuis is en gedoucht heeft kan ze weer achter dat ding. het werk zal toch echt klaar moeten. de leraren zijn not amused als je niet klaar bent.het is gewoon de toekomst of je dat nu wilt of niet. over enkele jaren is les op de pc verplicht op alle vmbo en mbo scholen. de lagere scholen zullen mijns inziens ook nog wel volgen.
Ik zit er momenteel teveel achter,heb hem gewoon aanstaan (muziek aan)en glip er regelmatig achter.De jongste vermaakt zichzelf ...wil dus wel minderen
Nee, het is niet slecht als je werkt. Dan heb je namelijk een goede reden. Wat ik doe is: filmpje kijken, zp lezen, hyves, facebook, hotmail... zeg maar gewoon: mezelf vermaken. Ik beweeg genoeg. Loop inmiddels 3 keer in de week hard. En we gaan elke dag een keer naar buiten. Maar precies wat je schrijft ik kan me moeilijk vermaken zonder pc. Gelukkig kan mijn dochter dat tot nu toe wel goed. Maar ik wil niet dat zij straks hele dagen achter de pc zit. Maar ja, ik kan natuurlijk niet tegen haar nee zeggen als ik het zelf wel de hele dag doe. Tenminste dat vind ik. Tenzij er een goede reden, zoals werk, voor is. Begrijp je me?
Dit zou ik ook zeker niet erg vinden. Dat merk ik bij mij op mn werk ook steeds meer. (basisonderwijs). Dat is alleen maar goed. Ik bedoelde het meer als vermaak. Dus jezelf vermaken met de laptop. Ik vind het juist belangrijk dat ze ook leert spelen met poppen, auto's, puzzels, kleurtjes e.d. Maar ze is nog geen jaar dus ik kan mezelf nog verbeteren
je bent nooit te oud om dingen te veranderen hihi ik vind als je verder gezond bezig bent dan is op zich elke dag even computeren niet verkeerd maar straks als ze ouder is zal je wel merken dat ze je meer gaat bezighouden en je meer actievere dingen met haar gaat doen (en dus minder computeren) hoeft niet altijd want ze mag best even leren dat mama soms even iets voor zichzelf aan het doen is en dat ze even alleen moet spelen maar dan moet je daar voor jezelf een balans in vinden waar jullie allebei happy mee zijn Trouwens ik zit elke dag wel achter de pc en hij staat hier ook altijd aan, mijn oudste is 4 en heeft nog nooit achter de pc gezeten hoor, heb dat hem ook niet geleerd er zijn mensen die met hun kindje filmpjes gaan kijken en spelletjes e.d. dat heb ik nooit gedaan, ik had liever dat ie met autootjes of dergelijke ging spelen en tv kijken op een normale tv dus die van mij kennen het geeneens hihi
Ik vind t niet erg dat ze op een gegeven moment leert wat er allemaal met een pc kan (onder toezicht natuurlijk). Dat hoort nu eenmaal bij het leven tegenwoordig. Nu is ze daar nog te jong voor, want ze molt m alleen maar Maar ik denk dat je kinderen tegenwoordig moet/mag opvoeden met pc's, ze er iig wegwijs op maakt. Op school gaan ze er ook mee werken en dan is het best prettig als ze er al iets van weet. Geen idee trouwens vanaf welke leeftijd dat zou kunnen, ligt aan t kind ook. Uiteraard komen er wel regeltjes dan dat ze er niet teveel tijd achter gaat, net als met tv kijken. Dat wij dan niet t goede voorbeeld geven, dat is misschien wel zo. Zien we tegen die tijd wel. Nu is de laptop gewoon van ons, zij heeft haar nijntje laptop Wij zitten ook veel achter de laptop. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en werkt redelijk veel thuis. Ik werk ook voor hem, dus ook achter de laptop. Ze groeit er gewoon mee op. Wat betreft mezelf, soms zit ik er wel teveel achter als zij wakker is. Maar ik vind ook dat ze zichzelf moet leren vermaken (juist omdat ze er niet zo goed in is ). Verder doe ik ook heel veel met haar, vooral buitenshuis.
ik sta vaak de hele dag online op zp, zet af entoe een berichtje neer maar doe tussendoor huishouden, ff lekker spelen met de kleine meid, ff wandelen, ben altijd wel online maar niet altijd actief online
Ik zp altijd op m'n mobiel. En heel soms op de pc. En de kids zijn het wel gewend. En af en toe kijken ze Bob de bouwer of Bumba op m'n mobiel.
soms wel. Ligt eraan wat we doen. Wij gaan vaak weg dus dan zit ik niet op zp. Maar zowieso s ochtends als de kids tv kijken en ik even wakker moet worden zit ik even achter de laptop. Verder af en toe tussendoor. En s avonds als de kids op bed liggen standaard. Ik kijk nooit tv.
ik heb mijn computer altijd aanstaan en ga zo af en toe even kijken... ik heb 2 dochters die met elkaar veel spelen... soms en vooral met dit bagger weer zitten ze weleens een disney film te kijken van Rio... vaak zit ik er dan ook gezellig bij met de laptop
Vaak gebeurt het dat ik een topic open en dan uren in dan topic blijf staan. Gewoon omdat de kleine dan even aandacht vraagt en dan vergeet ik gewoon dat zp open staat. Als hij dan slaapt dan doe ik wat dingen in huis en als ik dan weer ga zitten dan zie ik dus dat zp nog open stond. Dus wel vaak online maar niet altijd actief bezig op zp.
Alleen als dochter slaapt of als ze relaxt aan het spelen is. Dat alleen rustig spelen kan ze nog niet zo heel lang, maar ze slaapt nog wel veel. Verder zit ik soms al voor dag en dauw achter de pc, ik vind dat rustig met een bakkie koffie de dag beginnen. Even mail lezen ect
Laptop staat hier wel vaak aan. Mijn dochter snapt nu eindelik dat ze eraf moet blijven (al heeft ze nu ontdekt dat ze kan kiekeboe-en als ze ervoor gaat staan). Maar zoals nu, is het even een momentje voor het middagslaapje en dan kijken ze even tv (bumba, de wereld is mooi).
Hier gaat de laptop alleen savonds aan als de kids op bed liggen. Anders wil meneer bumba en keet zien hihi. En overdag kijk ik op mijn telefoon op zp. Ligt eraan hoe druk ik het heb met hem en huishouden haha.