Op 27 juni kregen we een embryo uit icsi teruggeplaatst, helaas kwam op 10 juli mijn menstruatie. Uiteraard erg verdrietig. Een week later bleek uit de bloedtest van 11 juli 24 hcg in mijn bloed te zijn, dus daar begonnen de controles weer. Anderhalve week later; hcg 43. Lage waardes met een langzame stijging zou waarschijnlijk eindigen in een miskraam. Uit de laatste controles van afgelopen maandag (hcg 96) en vandaag (hcg 129) en een echo blijkt dat mijn lichaam het restant zwangerschapsweefsel dat de hcg-waardes veroorzaakt waarschijnlijk niet zelf opgeruimd krijgt. De arts heeft me al voorbereid dat het, mocht een dezer dagen de miskraam niet op vanzelf op gang komen, het een kijkoperatie gaat worden. Ook ivm risico op eug (dit kon nog niet uitgesloten worden). Dit alles wordt aankomende vrijdag met een nieuwe bloeduitslag en echo bekeken en besloten. Naast het verdriet zit ik nu ook nog eens behoorlijk in de rats over de operatie. Ik hoop eigenlijk dat er niemand is die hetzelfde meemaakt of meegemaakt heeft, maar als die er toch zijn... ik zou graag mijn zorgen met iemand uitwisselen.
He Zuuske, Ik had je al een pb-tje gestuurd, maar wil je bij deze nog even sterkte wensen voor morgen! Ik hoop echt voor je dat het geen eug is, want dan zou het allemaal wel wat mee kunnen vallen. Een kijkoperatie is niet vreselijk, maar wel erg vervelend. Als het geen eug is, kunnen ze de miskraam ook opwekken met medicijnen of je kunt een curretage krijgen om te zorgen dat je baarmoeder weer schoon is. Sterkte en een knuffel!
Heel veel sterkte vandaag - wat verdrietig en wat naar. Ik heb niet precies hetzelfde gehad, maar bij de 2e MK die ik had, had ik vanaf het begin lage waardes hcg en bleek rond de 6 weken dat het zeker een MK ging worden, er was geen vruchtje en geen hartactie. De MK kwam ruim een week later op gang, maar toen ik weer een week later op controle ging, bleek ook dat het een incomplete MK was geweest; het vruchtzakje zat er nog steeds. Ik heb toen weer anderhalve week later alsnog een curretage gehad. Maar bij mij was t dus wel duidelijk dat t geen eug was... Heel heel veel sterkte, kl*te dit
Weer hcg stijging naar 169. Het enige dat duidelijk is op dit moment is dat het geen goede zwangerschap is (ook vanwege mijn menstruatie. Op de echo valt niks te zien, op 2 cystes in rechtereierstok na (schijnt vaak voor te komen), een eug is nog steeds niet uit te sluiten, maar ik heb totaal een pijnklachten. Nog even geen kijkoperatie maar weer volgen van hcg en echo as dinsdag in de hoop dat deze omlaag gaat, mn lichaam snapt gewoonweg niet dat er nog iets op geruimd moet worden, denk ik. Dat gebeurt pas als de waardes dalen. Mocht dit niet zo zijn dan volgt alsnog de kijkoperatie. Was de mmm al vaag dan is tie bij deze op zn allervaagst gekomen bij mij.
Jee wat wazig Zuus... niks aan als je niet weet waar het naar toe gaat he. Dat had ik ook wel... Je weet dat het niet goed zit, maar je lichaam gaat gewoon 'vrolijk' door... ik hoop alsnog voor je dat het geen eug is en je lichaam in de gaten krijgt dat het nog iets op moet ruimen. Het zou kunnen dat er nog een heel klein restje placenta zit dat nog hcg aanmaakt. Je waardes stijgen, maar ze zijn alsnog erg laag, dus veel kan het vast niet zijn wat er zit. Sterkte meid!
Gisterenavond met buikpijn naar zkh gegaan (verloskamers omdat poli gesloten is natuurlijk). Had steken aan de linkerkant, niet mega erg maar toch wel pijnlijk, dus zekere voor het onzekere genomen. Voel me namelijk zowieso al een wandelende tijdbom. Maar er was niks te zien wat kon duiden op iets ernstigs dus mocht weer naar huis. Hcg is inmiddels 225 (?), er zal inderdaad niet veel zitten maar wel iets wat er nog uit moet. Maar heb nog steeds geen bloedverlies. Buikpijn is nu gelukkig wel gezakt en heb morgen een afspraak bij mijn eigen poli. Wat een irritantheid!
Zuuske: goh wat eng dan, zeker als het een bbz kan zijn. Hebben ze dan nu wel kunnen vaststellen dat het geen bbz is? En wat gek dat je hcg nog steeds een beetje stijgt. Je hebt er gewoon niets aan he. Bleh. Nou hopelijk morgen duidelijkheid dan, daar zou ik wel op aansturen hoor. Laat ze nu maar met een oplossing komen, want dan kun je daarna weer verder. Ik heb ook 6 weken met iets in mijn buik rondgelopen, waarvan er minstens 4 weken het niet goed zat. Ok, dat wist ik dan ongeveer 3 weken. Maar was wel opgelucht toen de curretage gepland stond. Dan weet je daarna zeker dat het achter de rug is. Zo kun je ook niets. Met mij gaat het nu wel weer aardig. Ik heb dinsdagavond en nacht toch nog een miskraam gehad en ben woensdag alsnog ook gecurreteerd, omdat het nog niet helemaal schoon bleek. Ben vandaag weer naar het werk gegaan en dat ging verder ook wel prima. Vloei nog een beetje en soms is mij buik nog wat lichtelijk kramperig ofzo, maar dat is wel te doen. Ben wel blij dat ik nu weer vooruit kan denken en dat gedoe achter me heb. Ik hoop voor jou dat je ook snel weer verder kunt! Laat je nog even weten hoe het morgen gegaan is?
Jeetje Pien wat vervelend dat het twee keer moest. Had je veel last bij de miskraam? Fijn dat het nu weer wat beter gaat. een bbz is nog altijd niet uitgesloten. vandaag bij controle weer hetzelfde hcg stijging (minimaal) en niks te zien op de inwendige echo. Heb vrijdag weer een controle maar er is ook alvast een kijkoperatie gepland voor volgende week donderdag. Nu maar hopen dat voor die tijd mn lichaam me echt even goed gaat helpen en het restant zelf opruimt.
Jee wat vervelend. Iedere keer naar het ziekenhuis en dan weer terug met niks eigenlijk. Doen ze een dan een echte kijkoperatie vanaf de buikwand of vanaf onder? Hcg is ook een raar iets, kan lang blijven hangen. En ook nog stijgen, ook al leeft er niets in je buik... Dat gebeurde bij mij ook. Nu een week na de curretage heb ik nog steeds best een positieve zwangerschapstest. Niet zo positief als voor de curretage, maar toch nog goed te zien. De miskraam was wel heftig, maar dat was vooral de hoeveelheid bloed en vooral ook grote stolsels die ik verloor. Zoveel had ik van te voren niet kunnen bedenken... Het was niet heel pijnlijk gelukkig. Beetje kramperig alsof ik ongesteld was. En als er weer zo'n stolsel kwam, nam de kramp even wat toe. Ik duim voor je dat je lichaam alsnog zelf aan de slag gaat!!
Vandaag voor het eerst een daling van het hcg. Hopelijk gaat het dan vanaf nu alsnog goedkomen. de laparoscopie die voor donderdag al gepland stond hebben we een week verzet. Volgende week nog een bloed-check. Pien hoop dat je je weer beter voelt. Heftig heel dat gedoe zeg.
Sinds woensdag avond een bloeding. Vandaag bleek het hcg al bijna voor de helft gedaald te zijn. Dus alsnog een miskraam en is de laparoscopie hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig. Volgende week weer een bloed check. Hopen dat het snel naar nul gaat want dan kunnen we weer verder met onze (laatste) icsi poging. Wat bizar dat ik op dit moment blij ben met een eindelijk de miskraam.