Fostimon

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ennovy, Aug 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Meiden ik lees zoveel verschillende hormonen en zoveel verschillende werkwijzen van ziekenhuizen ...

Dit is mijn eerste iui dus ik zit me er nu wat in te verdiepen.

Ik heb een perfecte cyclus en zowel bij mij als bij mijn man is alles perfect in orde.

Ik spuit vanaf dag 5 van mijn cyclus iedere dag Fostimon 75 eenheden.
    Maandag heb ik mijn eerste echo om te zien hoe ik reageer en dan hopelijk ergens volgende week de iui!

Wie heeft ervaringen met Fostimon ?
    Of welke hormonen moeten jullie spuiten?

Lieve groetjes,
    Yvonne

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier 5 jaar geleden fostimon gehad.
    Ik weet niet meer precies hoeveel eenheden.
    Heb er wel ernstige overstimulatie van gekregen te veel eicellen.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb 3 cyclussen fostimon 75eh gespoten. Daarna overgegaan op gonal-f. Ik kreeg steeds te veel eitjes met fostimon, waardoor er na m'n eisprong cysten overbleven. Niet handig dus..
    Vervolgens begonnen met 37,5eh gonal. Dat is makkelijker te doseren omdat het in een prikpen zit.

Ik heb van mezelf een lange, onregelmatige cyclus en daarom eerst met clomid begonnen, dat werkte niet goed en toen dus gaan spuiten.

Succes ermee!

4. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Hoi!

Ik start deze week op dag 3 ook weer met Fostimon 75. Heb altijd voldoende eitjes van mezelf, maar vaak vrij late eisprong dus hopelijk halen ze die naar voren nu. Het spuiten zelf vind ik meevallen, als je hard knijpt, voel je er niks van ;)
    Succes. Ben zelc ook erg benieuwd hoe het zal gaan.

5. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Zie trouwens dat jij ook al een kindje hebt. Hier precies zo en ook precies na 2jr proberen iui... spannend! Hoe oud is ze?

6. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Ik had met 75 eenheden maar 1 eitje juist Flora en one of kind.....maar was wel een mooie grote gelijk.
    Op cd 11 de eerste echo en was hij goed 17mm. Konden toen gelijk de iui inplannen. Heb gisteravond om 18:30 de Pregnyl gespoten en heb morgenvroeg 9:30 de iui!
    Heel erg spannend hoor!

Klopt nvbr, wij hebben een dochter van 3 en een half. Op die zwangerschap hebben we ook 2 jaar moeten wachten maar is uiteindelijk, na een hsg toch op het nippertje spontaan gegaan. Nu weer 2 jaar verder voor nummer 2 en weer wil het helaas niet vlotten....En aangezien ik al 37 ben ben ik heel blij dat we nu wat extra hulp krijgen. Hopelijk is dat het kleine zetje dat we nodig hebben!

Hoe is het bij jou gegaan dan? En hoe oud is jouw kindje nu? En is dit eerste iui?

Lieve groetjes,
    Yvonne

7. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Hoi Yvonne,

Zoon van 3,5jr. Die was er net binnen het jaar. Wij zijn ook 2jr aan de gang nu. Deze mnd voor t eerst iui idd. Bedoeling was eerder (voorjaar), maar bleek toen vroege mk te hebben dus moesten natuurlijk stoppen. Hele tijd overheen gegaan voor hcg uit mijn bloed was.
    Ik hoop idd ook dat iui net dat extraatje is.... jij dus vanmorgen iui gehad. Goed gegaan?

Groetjes!

8. Jonge vrouw

Feb 17, 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook oa. Fostomon 75 IE gespoten voor IUI; 2 follikels
    Nu ben ik bezig met ICSI en heb ik 300 IE gespoten; 4 follikels

Als je na HSG zwanger bent geraakt, waarom laat je dan niet weer een HSG doen, mocht deze IUI niet gelukt zijn?

9. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Hee Ennovy hoe is de iui gegaan vanmorgen? Ik hoop dat het allemaal mee is gevallen.

Ik begin last te krijgen van de fostimon nu. Ik ben nu bijna een week aan het spuiten en heb enorm last van opvliegers en sowieso heel warm en ik heb het altijd koud. Vandaag wat hoofdpijn dus het doet wel wat.
    Morgen de eerste echo ik ben echt zo benieuwd!

10. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Hallo meiden!

Jonge vrouw dat hebben we op aanraden van de gynaecoloog 3 maanden geleden ook weer gedaan. Als ik na 2 maanden niet zwanger was, zou ik door gaan voor de iui. Helaas had het deze keer niet het gewenste effect....

Gisteren ging goed. Was ineens heel erg zenuwachtig joh....Vooral tijdens dat uur wachten toen het zaad opgewerkt werd. Pfff. Gynaecoloog was heel lief en het zaad was perfect zei ze. 13 miljoen kanjers haha. Ze konden de opening van mijn bmm niet goed vinden. Daar hadden ze een tangetje voor nodig maar voel je niks van.

Nu het lange lange wachten. ...Heb nu al geen geduld :D

Ik had van de fostimon eigenlijk geen last maar van de pregnyl wel opvliegers. Heel warm en erg zweten. Ook mijn borsten doen nog steeds pijn.

Onze kindjes zijn dus even oud nvbr! Grappig!

Houden jullie me op de hoogte? Ik zal dat ook doen!

Lieve groetjes,
    Yvonne

11. Mar18

Mar18 Bekend lid

Jun 30, 2014
    538
    207
    43
    Heb ook fostimon 75E gespoten en had geen overstimulatie. De eerste keer twee eitjes en niet zwanger en de tweede iui een eitje en wel zwanger. Bij ons was het idd ook het extra zetje om zwanger te worden.
    Vd pregnyl had ik ook zere borsten en verder weinig bijwerkingen vd fsh. Ik hoop bij jullie ook! Succes met het lange wachten! Hoop dat je snel een positieve test mag showen!

12. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Oeh Marisje daar word ik heel blij van haha. Vooral omdat 1 of 2 dus ook niet zoveel uit maakt blijkbaar. Jij heeeel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bedankt voor je positieve verhaal en ik hou je op de hoogte.

Lieve groetjes,
    Yvonne

13. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Ja ik ben ook heel blij nu! Eindelijk een positief verhaal met fostimon. Marisje gefeliciteerd en ik hoop dat we je voorbeeld snel volgen!

14. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Hoe is t Yvonne? Nog een week geduld zag ik.... Ik moest nog ff doorspuiten dus weet nog niet wanneer ik iui heb. Had iig met eerste echo 2x eentje van ong 10mm. Heb geloof ik weinig last van de fostimon, hopelijk blijft het zo!

Share This Page