Vandaag gehoord dat we mogen starten met iui. Ze doen een onderzoek bij ons ih ziekenhuis en gaan 2 groepen vrouwen volgen. 1 die clomifeentabletten gaan gebruiken en de andere injecties. Ik mag loten en word dan in 1 Vd groepen geplaatst. Ik mag ook niet mee doen en moet dan gaan spuiten. Iemand advies? Ik snap dat tabletten minder inspannend is, maar wie kan mij meer vertellen over eventuele bijwerkingen, voor en nadelen, persoonlijke ervaring Dank jullie wel alvast
Ik gebruik Clomid maar niet in combinatie met IUI. Hier niet veel bijwerkingen.. nu wel wat meer down deze ronde wat ik niet herken van mezelf. De 1 reageert er heftig op en de ander niet. Heel veel succes en ben benieuwd in welke groep je beland. Wat zou je zelf willen? Als Clomid niet helpt mocht je hiervoor uitgeloot worden, kan spuiten altijd nog toch?
truus, dat is mij ook voorgesteld dat ik nog in arnhem zat in het ziekenhuis. Ik doe clomid en iui. deze ronde voor het eerst. ik slik clomid op dag 3,5,7 anders te veel overstimulatie. nu 2 eitjes en heb afgelopen maandag pregnyl gspoten. en woensdag de iui gehad. ik heb geen bijwerkingen van clomid en evenals van de pregnyl. spuiten lijkt enger als het is,
Ha meiden, bedankt voor jullie antwoord. Ik heb van mezelf een prima eisprong alleen partner mindere kwaliteit zaad. Iui doen ze hier altijd mer hormonen maar welke Vd 2 weet ik nog niet. En als ik niet mee wil doen dan wordt het sowieso spuiten. Dit om 2-3 eitjes te krijgen ipv 1. Spannend allemaal. Wanneer de clomid weinig bijwerkingen geeft neig ik om me op te geven idd want lijkt me makkelijker dan spuiten idd. Bij jullie al resultaat?
Ik doe geen IUI maar gebruik wel hormonen omdat ik een slechte eisprong heb. Mij raadde ze toen aan om te gaan spuiten, dat kan je zelf bijstellen mocht je slecht reageren. Bij clomid kan dat niet. Als je ergens aan twijfelt zou ik gewoon kiezen voor spuiten en dat onderzoek laten voor wat het is. Het spuiten gaat me goed af trouwens. Het is even een drempeltje over maar ik ben blij dat ik voor Gonal-F gekozen heb. Succes met je keuze.
Ik doe ook mee aan dat onderzoek hier in het ziekenhuis. Ik ben uitgeloot voor clomid. Ik ben nou met de 3de ronde bezig en reageer iedere keer anders op de clomid. Wel heb ik het echt heel erg warm en last van opvliegers. Maar ik vind het allemaal wel goed te doen. Maar iedereen reageert er idd anders op.
Heb jij van jezelf geen eisprong of pcos? Ivm je handtekening dat het eerste twee keer niet werkte... Of krijg je iui ivm je eileiders? Ik hoor hopelijk maandag meer. En maak dan een keuze. Voor de dames in afwachting van nod.... Spannend!!! Succes mer wachten
Ja heb wel een eisprong van mezelf, Maar omdat ik na de hersteloperatie nog steeds niet aantelde zijn we met IUI gestart. Met clomid om de kansen te vergroten. Dit gaan ze 4x proberen, en dan over op ivf. Maar hoop gewoon dat het deze ronde raak is. Succes morgen....
O aha mislukt als in "niet zwanger"... Rot! Ik hoop met je mee dat ivf voor jullie niet nodig gaat zijn!
Klopt niet zwanger. Ik hoop ook niet dat het zover komt dat we aan ivf moeten beginnen. Dus op hoop van zegen maar....
Bij mij had de Clomid 2x resultaat deze keer. Vorige zwangerschap ook en resulteerde in een zwangerschap. Nu de 3e ronde bezig en niks te zien..
Hoi Truus, jouw berichtje viel mij op. Ik heb in 2009 ook meegedaan aan een onderzoek naar clomifeengebruik bij iui (in het OLVG) en uit dat onderzoek is gekomen dat het minder goed werkt dan injecties, voor zover ik weet. Althans, dat is de reden geweest waaro het VUMC mij nogmaals door de iui molen haalt, want ze zijn er zeker van dat ik met injecties betere kansen zou hebben dan toen met clomifeen. Toen was het idee: clomifeen slikken en dan ovitrelle prikken om de eisprong te timen. Ik ben toen trouwens niet zwanger geworden, en zit - met een pauze van twee jaar - al sinds 2009 in de mmm. Ben nu aan het wachten op de uitkomst van de vierde iui pogig in gestimuleerde cyclus. Met menopur en ovitrelle, helaas maar één eicel in plaats van de zo gehoopte twee of drie eicellen. Verwacht er dus niets van, maar wie weet.... Als je kunt kiezen zou ik dus gaan voor de prikkies ipv de pillen (waar ik trouwens erg gedeprimeerd van raakte).
Bedankt voor je reactie mijn gevoel zegt ook dat het voor de timing en regulatie beter is om te injecteren. Ook na artikelen en eerdere onderzoeken gelezen te hebben op pubmed. Ik heb vrijdag een gesprek met iemand vh onderzoek en maak daarna mijn definitieve keuze. Maar bedankt voor het delen en super veel succes in jullie traject wat ook al lang duurt x