Deze cyclus gaan we starten met de combi: clomid, pregnyl en utrogestan. Ik ben spontaan zwanger geweest 2x waarvan een gezond kind en een miskraam is geworden. Na de miskraam vermoeden van te korte lf: 10 dagen of korter. Daarom vorige ronde met clomid gestart. Toen 2 mooie follikels maar na 8 dagen na eisprong alweer ongesteld en een progesteronwaarde van 5! In de natuurlijke cyclus was dit 50! Ik kan dus natuurlijk zwanger worden maar het lukt al 7 maanden niet... Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Of met andere behandelingen voor een korte lf?
Ik gebruik 100mg clomid met pregnyl (IUI). Ik heb normaal een LF van 10 dagen, nu met de clomid en pregnyl is dat 12 dagen. Overigens had ik de eerste ronde clomid/pregnyl een LF van 8 dagen. Nu dus alweer 5 cyclussen 12 dagen. Het kan ook zijn dat je lichaam even moet wennen aan de hormonen en dat clomid en pregnyl nu wel zijn werk gaat doen.
Ok het kan dus nog beter worden. Hoop dat de toevoeging van utrogestan iets gaat doen... Weet iemand of pregnyl iig altijd zorgt voor een goede eisprong?
Ik heb van mezelf helaas geen eigroei/eisprong, maar met medicijnen wel. De eerste rondes had ik telkens een korte lf, na 8/9 dagen alweer ongesteld. Toen is de ronde daarop mijn progesteron gemeten en die was rond de 90! Dus de eisprong is wel goed, maar 1 of 2 dagen daarna bloedde ik alweer. Het ziekenhuis zag geen aanleiding tot utrogestan maar ik mocht dit gelukkig wel hebben. Nu een keurige lf! Doorgaans zorgt pregnyl inderdaad wel voor een goede eisprong, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!
Grappig van die hoge waarde. Ik heb zelf namelijk ook hwt idee dat hij dus wel hoog genoeg is maar dat hij in 2 dagen tijd instort en ik dus weer ongesteld wordt... Volgens de gyn kon dit niet, maar jij hebt dus ook een goed progesteron met een korte lf!
Haha ja volgens de gyn kon ik ook niet binnen 24 tot 48 uur bloeden na een waarde van 90. Nou het is toch echt zo!
Ja als het buiten de wetenschap valt... Dan blijft het lastig voor ze en ook voor jezelf. Ik heb geen idee of het goed is wat ik nu doe qua hulpmiddelen in deze cyclus!
Inmiddels met Utro begonnen op dag 17 van de cyclus. Vrijdagavond eisprong gehad en van het weekend echt een volle buik van het vocht denknik ofzo... Nu weer alles normaal. Duimen draaien tot 5 dec! Hopelijk krijg ik iets leuks van de Sint!