Foto’s inplakken of fotoalbum via computer

Discussie in 'De lounge' gestart door aicirtap, 6 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is net 5 geworden.
    Ik heb volgens mij het eerste jaar uitgesorteerd en moet dus nog 4 jaar…
    Overal slimgeren losse briefjes en verhaaltjes in huis.
    Herkenbaar probleem voor de meesten :D
    Ik blijf ook twijfelen digitaal of ouderwets inplakken.

Ik heb ooit 1 album van een lange vakantie gedaan via zo foto album, maar ik vond best een gedoe / een werk. Automatisch vullen werkt niet, want ik wil bepaalde foto’s bij elkaar op een pagina. En dan moet alles netjes staan. En nog tekst bij.
    En om elke keer achter de laptop te moeten gaan zitten. Ik heb daar niet altijd zin in. Ik ben juist bezig om minder op laptop/ipad te zitten, want vaak ga ik dan andere dingen doen en is het zo een paar uur later.

Bij ouderwets inplakken had ik het idee om een kaartenbak systeem te maken per maand/jaar en eens kijken of het lukt om elke week een maand in te plakken. Misschien gaat het wel sneller….

Dus ik vraag mij af of hoe jullie het doen? En waarom?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    ooit maakte ik van die foto boeken online, maar tegenwoordig print ik van onze vakanties via mijn telefoon alle leuke foto's en plak ze weer in een ouderwets boek. veel makkelijker. zo'n layout maken in dat digitale kost me altijd zoveel tijd.
    ik koop een fotoboek bij de hema. en laat het afdrukken met hema, albelli of CEWE laatste keer pixum die kwalitiet viel tegen , die zou ik niet meer doen, korelige foto's en ook de kleur was minder mooi.

3. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik maak een digitaal album via de ah. 1 per kind per kalenderjaar.
    Elke 1e vd maand een reminder in mijn telefoon, dan werk ik m weer ff bij.

4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Ik heb beide maar ik neem de ingeplakte veel vaker vast om eens in te bladeren dan de dunne fotoboekjes. Heeft veel meer charme. Ik zou voor inplakken kiezen dus.
    Ik heb van mijn eerste 12 levensjaren 1 volle album per jaar. Echt superleuk :D mijn ouders waren ver voor op de tijd met elke scheet op foto vast te leggen :p

5. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik plak nog ouderwets :) vind ik persoonlijk leuker dan digitaal. Ik heb een boek van mij en mijn man, en een boek voor L. Eens in de zoveel tijd (om de paar maanden) laat ik foto's afdrukken en plak ze gewoon op volgorde in het boek. Schrijf er een datum bij en bewaar ook kleine aandenken en bonnetjes, die plak ik voor- en achterin de boeken. L krijgt zijn boeken mee dus ik zorg dat er wel wat overlap zit in onze boeken en die van L. Als je het bijhoudt kost het niet veel moeite vind ik.

6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Oh en ik vind het altijd juist leuk als er 'lelijke' foto's of foto's van bv het huis, tuin, auto bij zitten. 'Oooh zo zag mijn slaapkamer er vroeger uit' etc. Dus niet enkel van personen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik maak digitaal, maar vind het wel een rotklus ;) . Tegenwoordig bij vakanties zoek ik de fotos al heel goed uit van te voren. De laatste keer naar Schotland, een rondreis, had ik ze dus op dag gesorteerd. En ook het uploaden, deed ik per dag. 1 dag klaar - dan pas ging ik de volgende dag uploaden. Ik had gekozen voor een kaft waar ook veel foto's op konden, dus fotos die ik eigenlijk nog wel wilde plaatsen, maar wat niet uitkwam in mijn boek, kwamen op de kaft. Verder had ik op vakantie ook een dagboekje bijgehouden, die had ik er naast, zodat ik over kon typen waar welke foto's gemaakt waren etc en via Screenshots van google maps- had ik ook nog de route in mijn fotoboek.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik doe ook weer ouderwets in een album. Dat digitale kost mij teveel werk. Ik laat ze uitprinten via Klikkie.nl. Allerlei verschillende formaten en elke maand 10 foto's/ Maar je kan ze natuurlijk ook gewoon bij Hema ofzo printen.

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Sinds mijn oudste er is maak ik elk jaar één digitaal boek. Het is even werk, maar ik zoek elke dag/week mijn foto's uit en het bespaart zo veel ruimte in de kast.

Ik druk ze wel op glanzend fotopapier af, want dat vinden wij er mooier uitzien. Wel duur helaas.

10. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Ik hou niet van digitaal.
    Lekker knippen en plakken dus :D

aicirtap vindt dit leuk.
  11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat veel nog ouderwets plakken :D

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En nog een vraag hebben jullie elk jaar een ander soort kleur/printje album?

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik maak de fotoboeken digitaal.

Ik bepaal vaak pas op de pagina zelf hoeveel en hoe groot de foto's erop moeten zijn. Digitaal ben je dan flexibeler.

Fotoboek digitaal maken vind ik geen straf. Alleen het foto's uitzoeken vind ik veel werk, maar dat heb je natuurlijk met beide methodes.

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Digitaal hier, neemt veel.minfer ruimte in in de kast.
    En vind het veel sneller en handiger maken. Anders moet je eerst foto's uitzoeken, bestellen en dan nog inplakken.
    Digitaal is alleen uitzoeken en meteen in 't digitale boek toevoegen

15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik heb geen boeken per jaar. Ik heb gewoon van die grootste fotoboeken van de Hema met zo'n harde cover. Daar passen wel meerdere jaren in hier. Anders heb je straks een shitload aan boeken :o:

aicirtap vindt dit leuk.
  16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Elk jaar kies ik de leukste foto van de kinderen voor op de voorkant. De rest eenkleurig, gewoon een kleur die bij de foto past.

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja van het eerste jaar het meeste. Daarna neemt het aantal af.
    Zag inderdaad bij hema 400 foto’s er in passen, maar hun doen er maar 2 per pagina. En ik weet uit ervaring dat er wel 3 op pagina kunnen.
    Zag mooie zachtroze op de hema site morgen even in de stad kijken.

18. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik plak er inderdaad altijd 3 en soms 4 of 5 op één pagina (als ik er niks bij hoef te schrijven). Dan doe je er inderdaad lang mee! Eerste jaar zijn verreweg de meeste foto's ja, nu neemt het enorm af :roflmao::roflmao:

aicirtap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina