Dat zou fijn zijn, ik ben benieuwd! Ik hou zelf inderdaad ook niet zo van die 'drukke' albums met veel verschillende pagina's, was daarom ook benieuwd naar jullie voorbeelden. En ik weet ook niet of dat 'later' nog zo leuk is, zo'n druk en kleurrijk album. Vandaar mijn vraag...
de beloofde voorbeelden omslag van het eerste boek (zijn eerste maand) pagina zwemmen tijdens vakantie centerparcs
Wat een leuk idee! Ik loop toch hopeloos achter, dus zo'n zwangerschapsboek maken kan desnoods ook nog wel
Jij ook al? Dank je wel voor de voorbeelden Nikske! Zal toch ook eens bij Albelli kijken, ziet er namelijk ook wel goed uit. Vooral de kaft van je zoontjes eerste maand en de bladzijde van zijn eerste verjaardag vind ik erg leuk. Speels, maar niet té... Heb je voor 'gewoon' papier gekozen, of is dat wat glimmend papier? Tenminste, zo lijkt het. En de pagina indelingen en achtergronden, zijn dat standaard indelingen/achtergonden? Of heb je de pagina's zelf zo ontworpen en geupload? Ziet er leuk uit in ieder geval, lijkt me héél leuk om zo'n album in handen te hebben!
@ Mamalin, het leek wel alsof de pagina's 'zacht' zijn. Dus niet van dat soort karton. Maar k weet het niet zeker hoor Bij profotnet kan je trouwens ook een fotocover maken. (en nee werk niet bij ze
Nikske, mooie voorbeelden heb je gepost, leuk ter inspiratie! Heb je ook wel eens met de software van Hema gewerkt? Die gebruik ik en die schijnt hetzelfde te zijn als die van Albelli, maar ik zie bij jou toch een aantal effecten die ik niet herken van Hema. Misschien moet ik toch eens Albelli bekijken dan...
mamalin: ik heb het standaard papier gekozen, dat glimt een beetje maar door de flits zie je dat extra denk ik.. niet alles wat ik gebruik heb is standaard, soms deel ik de foto's anders in of zoek ik een achtergrond op google chantico: nee nooit meer Hema gewerkt, had de software gedownload maar ik vind deze niet fijn werken en liep vaak vast.. albelli: zeer tevreden over, wel sinds de laatste update andere achtergronden etc dan 2 jaar geleden..
Voordeel van 'gewoon' papier is natuurlijk wel dat je meer pagina's (en dus meer foto's) in een album kunt plaatsen, toch? Twijfel twijfel... Heb jij geen voorbeeldfoto's Sammie? Ben ook nog steeds benieuwd naar een album gemaakt bij Profotonet!
Die grijze achtergrond waar die foto's van jou als kind en je zoontje opstaan, is dat een standaard achtergrond of zelf gezocht? Waar zoek je dan naar achtergronden? En plaats je die dan als foto op een pagina en daar dan weer een foto overheen of hoe gaat dat?
Dat is jammer... Iemand anders misschien? Ik ben inmiddels wel begonnen met het uitzoeken van foto's. Op advies van een vriendin ben ik begonnen met het tweede jaar (dus van 1 tot 2 jaar), is toch wat makkelijker kiezen dan het 1e jaar, waarin alle foto's bijzonder zijn! En omdat het al wat langer geleden is, kan ik inderdaad wat makkelijker selecteren. Vond dit wel een goeie tip!
gewoon een grijs vierkant plaatsen met een kader eromheen en dan 2foto's erop zetten.. snap je wat ik bedoel? ik vind gewone bladzijdes trouwens wel fijn, het bladert makkelijk en zoo ligt je boek mooi plat als je het open hebt liggen
Leuk topic! Ik wil deze boeken maken: -kraamtijd tot en met 3 maanden (kleine babytijd) -van 0-4 jaar van 4-12 jaar (basisschool) -van 12 - ? jaar. Het eerste boek is al af en superleuk geworden! Ik wil juist niet straks 20 fotoboeken meegeven, ik denk hoe minder (maar uiteraard goed gevuld) hoe beter. Ik houd alle fotos'bij per jaar en met maand, en ik kies elke maand een paar allerleukste fotos uit die ik kopier in een speciaal mapje 'fotoalbum'. Truttig, maar het werkt! In het eerste album heb ik 1 pagina met buikfoto's en echofoto's erbij gedaan. Ik heb ook korte verhaaltjes getypt over bijv. per maand wat bijzondere dingen.
Klinkt heel gemakkelijk... Haha! Zal denk ik gewoon eens moeten beginnen aan een album, dan zal zoiets zich vanzelf wel wijzen. Nu maar hopen dat kleintje nummer 2 nog even op zich laat wachten, zodat ik tenminste een beetje op weg kom
Daar heb je een punt, maar ik denk dat als ze wat ouder worden, dat je dan toch sowieso overgaat naar albums van meerdere jaren. Tenminste, dat denk/hoop ik Maar voor nu, de eerste jaren, dat zijn echt duizenden foto's, daarin zal ik nu al grof moeten selecteren om tot een jaaralbum te komen, laat staan 0-4 jaar...