Foto album maken, waar beginnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamalin83, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    ik kan echt geen album maken 0-4 .. het eerste jaar hadden wij echt MEGA veel foto's omdat je veel voor het eerst doet.. nu 2 boeken per jaar

ik heb zelf van huis ook veel meegekregen, dagboeken over de zwangerschap, plakboeken vol foto's, schoolrapporten, alles heeft mijn moeder bewaard en daar ben ik heel blij om!

vanaf naud zijn eerste dag peuterspeelzaal ga ik ook weer alles bijhouden op dezemanier.. alle schoolpapieren in een map met schoolfoto erop en in een doos

Bijgevoegde bestanden:

2. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ook al zo'n leuk idee! Ik heb nu de mooiste/leukste knutsels en tekening bewaard in een box, en van de grotere knutsels heb ik foto's gemaakt. Maar weet nog niet goed wat ik ermee ga doen. Op een gegeven moment kwam ze dagelijks met iets naar huis, kan echt niet alles bewaren, haha

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    nee alles bewaren is niet mogelijk en ook een beetje overdreven,maar knutsels met een thema (Sint, kerst, pasen, moeder- vaderdag, etc) ga ik wel echt bewaren

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Nog een kleine tip misschien voor jullie. Ik heb zelf alle foto's op dubbel op dvd gebrand . één dvd ligt hier thuis natuurlijk. Mocht de computer crashen dan hebben we ze nog. Maar de andere leg ik bij mijn schoonouders thuis. Mocht er ooit brand komen of iets dergelijks het kostbaarste wat ik heb aan spullen zijn dan toch wel mijn foto's. en zo heb ik altijd nog de foto's van mijn meiden bewaard.

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Mamalin ben trouwens wel benieuwd om hoeveel foto's het bij jou per maand gaat.
    Ik heb er gemiddeld 80-100 per maand. Dit is dus uitgezocht en bewerkt.
    Hier moet ik er dus een x aantal uit gaan kiezen als ik ze in een boek ga doen.

Praat jij over honderden uitgezochte en bewerkte foto's per maand?:$ ;)

6. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Vooral in de zomermaanden soms wel ja... Bijv. de vakantie, dagjes strand, zwembad, Efteling, speeltuin, kinderboerderij, andere uitjes, 'gewone' huis tuin en keuken foto's, enz... Of met de feestdagen, verjaardagen... Foto's zijn dan wel alleen 'grof' uitgezocht (dus alleen de echt mislukte of dubbele ofzo zijn er uit gehaald). Bewerken doe ik niet echt. Wel rode ogen of wat bijsnijden (al doe ik dat ook nog niet veel omdat ik niet weet hoe ik ze in het album wil gebruiken).

Vroeger was het toch veel makkelijker allemaal, rolletje van 36 foto's erin, en daar deed je dan de hele zomer mee, haha! ;)

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Jip hier ook! Ik ben nu foto's aan het bestellen (heb een Groupon bon voor 1200 foto's) maar er komt geen einde aan. Ik heb nu een map met 2500 foto's en dan heb ik nog niet alle kaartjes leeg gemaakt. Dus daar komen nog zeker 300 foto's schat ik bij... zoonlief word deze week pas 6 maanden :D Dus als ik 2800 foto's ga uitzoeken en bewerken hou ik nog een flinke stapel over. Pfff moet er inderdaad niet aan denken hoeveel foto's ik heb wanneer de echte zomermaanden gaan komen...

Oja, TIP! op www.gratisvoorvrouwen.nl staat nu een link waarmee je een gratis fotoboek bij de Hema kunt laten drukken wanneer je op hun nieuwsbrief abboneert.

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ashley, je woont dicht in de buurt zie ik ;)

Nou, ik ben inmiddels goed op weg met het uitzoeken van de foto's. Om niet meteen met het 1e jaar te beginnen was een hele goeie tip! En ik weet niet hoe het komt, maar het selecteren gaat me nu (een aantal jaar later) beter af dan toen alle foto momentjes nog 'vers' waren. Nu nog een keuze maken uit een drukker. Ik twijfel nog steeds tussen Profotonet (luxere uitstraling) en Albelli (meer pagina's/foto's)...

Deel Deze Pagina